Deze palominomerrie gaat gedekt worden door deze stekelharige vos:
http://www.elcalientostables.nl/ Dan naar el caliento stables en door naar Jimmy el caliento (zet de link er neer wegens copyright).
Wat voor mogelijkheden qua kleur zouden er zijn?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

anneliesdj schreef:Palomino is een verdunde kleur en vos is dat niet, om een verdund(palomino) veulen te krijgen moeten beide ouders het dun gen hebben. Als een van de ouders van het hengstje wel een verdunde kleur heeft(palomino, valk, wildkleur enz.) zou het kunnen dat het hengstje het dun gen wel bij zich heeft. Als hij dit doorgeeft aan het veulen zou het een verdunde kleur kunnen worden maar die kans is vrij klein. Dat is wat ik ervan begrepen heb, correct me if i'm wrong!
Reken dus maar gewoon op een vosje.
Sigrid en anderen hebben het juiste antwoord al wel gegeven, (50% vos, 50% palomino), maar ik moet toch nog even wat kwijt....
anneliesdj schreef:Pff, het is toch erg ingewikkeld die kleur vererving. Hoe zit het dan met alle 'normale' kleuren, wat is het meest dominant en wat het minst? Je zegt zwart is dominant over vos maar is het ook dominant over bv. bruin en hoe zit het met schimmel, mij is verteld dat schimmel overal dominant over is, is dat zo? (volgens mij niet of wel?)