eurocommerce berlin??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

eurocommerce berlin??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 09:30

Wat vinden jullie van deze hengst? Wat fokt hij door, vb.vermogen, karakter?
Hoe springen de nakomelingen en hoe zijn hun gangen? Fokt hij groot?
Welke eigenschappen moet de merrie al hebben ? Zijn er ook "slechte" eigenschappen wat hij doorgeeft?

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:51

Berlin is een hele mooie, redelijk grote hengst
kdenk dat er laatst een topic over was

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:53

super gave hengst!!
alleen is 2500 euro dekgeld...... beetje duur

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:01

wonderland

Re: eurocommerce berlin??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:03

En alleen beschikbaar via diepvriessperma. En dat schijnt niet zo super te zijn.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:22

Heb er ook een paar voltigepaarden van gezien...daar pas je met zn drieen makkelijk op.

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:22

Berlin heeft veel vermogen, maar is wel erg koel en zwaar en hij vererft dat ook.
Een merrie moet wel genoeg bloed hebben wil je hem gebruiken.
Als het ook een beetje een koel dier is en wat aan de zware kant zou ik hem lekker laten staan en zeker voor dat geld.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:05

Ik vind hem te zwaar/log, zijn temperament is me net te rustig, hij had wat 'kattiger' mogen zijn. Ik vind zelf dat hij ook zwaar fokt. Ik heb een paar nakomelingen gezien die ik net te klassiek vond voor het huidige beeld van het sportpaard, bovendien vond ik ze onder de maat bewegen. Bovendien vind ik 2500 euro voor dieprvries-sperma van schijnbaar slechte kwaliteit van een hengst die relatief weinig heeft gepresteerd op sport- en fokgebied echt overvragen.
Wel ben ik onder de indruk van het vermogen van Berlin, maar dat is dan ook de enige pre die ik kan noemen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:25

wonderland schreef:
En alleen beschikbaar via diepvriessperma. En dat schijnt niet zo super te zijn.

Klopt inderdaad.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:47

gabyfedde schreef:
wonderland schreef:

Klopt inderdaad.

Yep, schijnt slecht te zijn.

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:56

op die punten na is ie wel gaaf.
alleen inderdaad je meot er de perfecte merrie voor hebben om er een goed veulen uit te krijgen die niet te grof word...
en het dvs is ook niet super.. en dan zoveel geld... (je krijgt 2100 terug bij gust)
kzou er goed over nadenken en ook goed je merrie bestuderen of die er wel bij past.

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:58

11-03-1994/1.72M

De pedigree van Eurocommerce Berlin bevat de beste Holsteiner springlijnen gecombineerd met een ijzersterke moederlijn. Vader Cassini I (Capitol I) maakte zelf furore in de internationale springsport onder Franke Sloothaak. In de fokkerij is Cassini I minstens zo succesvol met een reeks nakomelingen die actief zijn in de internationale sport waaronder Ingmar, Coco, Cumano, Carino en Olympic. Opvallend is het feit dat Berlin’s moeder Estia (Caretino) eveneens zelf succesvol was op het hoogste niveau in de springsport onder de naam Cathleen W met Marc Wirths. Springaanleg heeft deze merrie niet meegekregen van een vreemde. Haar grootmoeder Ostia (Freeman xx) werd wereldberoemd onder de naam Frimella. Samen met respectievelijk Alois Pollmann-Schweckhorst en Willi Melliger behaalde deze edele merrie een groot palmares. Na haar sportcarrière bracht Frimella onder meer het internationale springpaard Lorina II (Lombard). De familie van Berlin, Holsteiner stam 890, behoort tot de meest succesvolle sportstammen binnen de Holsteiner fokkerij. Uit deze stam komen onder meer de bekende Grand Prix springpaarden Feodora, Crocodile Dandy, Corinessa, Quebec, Tinka’s Lad en Caitano.

dit staat op de site van eurocommerce

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:03

Hij komt zeker uit een mooie bloedlijn, maar ik vind dat je dat alleen maar kan zien aan zijn vermogen, verder trekt ie absoluut niet naar de sprong toe.
Hij word wel zwaar gepromoot door eurocommerce.
In mijn opzicht heeft eurocommerce memphis meer in zijn mars.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:05

mistral schreef:
Hij komt zeker uit een mooie bloedlijn, maar ik vind dat je dat alleen maar kan zien aan zijn vermogen, verder trekt ie absoluut niet naar de sprong toe.
Hij word wel zwaar gepromoot door eurocommerce.
In mijn opzicht heeft eurocommerce memphis meer in zijn mars.

Of Vancouver, die vind ik zelf ook aardig

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:06

Ik meende ergens gelezen te hebben dat hij toch is afgeslagen in prijs. Klopt dat? 1500 €?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:11

Op zowel Haras de la Vie als stal Eurocommerce (site) staat ie voor € 2500..

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:11

ik heb het net nagekeken op de site. er staat nog altijd 2500 in de 3de editie van het promotie boek staat ook 2500...
waar kan maar zo

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:15

Hij is gewoon 2500 euries

Vancouver is ook een goeie

Vorig jaar hebben wij helaas een dood veulentje van eurocommerce washington gehad.
Dat is pas een waanzinnige hengst!!

Jammer dat die hengst alleen maar door pech getroffen word.
Hij was vorig jaar zelf bijna dood.

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 22:33

Bedankt allemaal voor jullie info!!

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:03

Vorige week heb ik er 3 jaarlingen van gezien op een hengstenshow in Aalter (B). Mooie paarden, stuk voor stuk.
Wat Berlin zelf betreft : hij moet dit jaar dringend terug gaan presteren in de springring!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:12

Carri schreef:
Vorige week heb ik er 3 jaarlingen van gezien op een hengstenshow in Aalter (B). Mooie paarden, stuk voor stuk.
Wat Berlin zelf betreft : hij moet dit jaar dringend terug gaan presteren in de springring!

Gerco rijdt hem voorlopig toch? Die zal hem vast wel een paar keer in de wat grotere wedstrijden starten.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:23

Wij hebben op stal een hele leuke twenter staan van Berlin uit een No limit merrie, ik denk dat hij volgend jaar voor de keuring gaat.

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:44

Heb 2 dooie veulens gehad van berlin uit een jacordeXmythens merrie die z liep.Deze hengst past echt super op bloedjes.Mijn 1e veulen is gestorven aan zuurstof gebrek maar stond hoog op de benen en een sprekend hoofd gestorven na 2 dgn. was echt kapot van dit veulen.2e was een merrie veulen ook goed gebouwd...Mensen van eurocommerce spreek ik aleen maar lof over het dekgeld is duur maar je krijgt waar voor je geld die mensen leven echt mee.
Daarom dek ik dit jaar +/-5dgn.mijn indoctroxfarnxmatchimxx de half zus van Diejasper (vleut 1.60) met berlin ben benieuwd.
Mensen spreken over memphis....is niet echt een vader figuur...Het is jammer dat Pensylvinia de sperma slecht van is ...maar dat is een ruige bok..vooral met merries die te kort op de benen staan ...daar had ik nu graag een veulen van uit mijn merries maar ik durf het niet aan!.
Mijn merrie is 2x direct drachtig geraakt van Berlin (diepvries!).
Nogmaals Eurocommerce alleen maar lof over de behandeling van klanten. gr. Een tevreden fokker!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:34

Wij hebben nu een veulen van memphis een hengstje van een paar dagen oud en ik moet zeggen ...hij ziet er niet verkeerd uit!
de merrie is niet zo mooi en erg klassiek en ook niet zoveel maat (1.65)
maar het is echt een joekel van een veulen met een mooie lange hals en een echte hengsten kop al.

Ik had er niet zo'n hard hoofd in, omdat ik memphis zelf en vooral op foto's ook niet echt een vader type vind, maar jeetje wat heeft ie deze merrie gecorrigeerd en verbeterd.

Wij wilde haar vorig jaar ook dekken met pennsylvania, maar ze was ook leeg gebleven. Zaad van deze hengst transporteren ze ook het lieft alleen maar dicht in de buurt (omdat ze bij eurocommerce geen merrie's willen op het erf willen) Maar ze hebben ons netjes behandeld en we kregen korting op deze dekking.
Super gewoon.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:45

mistral schreef:
Hij is gewoon 2500 euries

Vancouver is ook een goeie

Vorig jaar hebben wij helaas een dood veulentje van eurocommerce washington gehad.
Dat is pas een waanzinnige hengst!!

Jammer dat die hengst alleen maar door pech getroffen word.
Hij was vorig jaar zelf bijna dood.

Ik heb nu een jaarling lopen van Vancouver, super groot en mooi veulen, donkerbruin en ontzettend bijdenhand. Vorig jaar is het met Tampa niet gelukt, dus proberen we het dit jaar nog eens.

Washington vind ik zelf niet echt geweldig, heb tijdens stage veel met hem gewerkt, maar heeft niet echt indruk gemaakt, wel qua springen. Dat doet hij met ontzettend veel vermogen.