animo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jolijneke

animo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 08:55

door blessure is mijn merrie misschien niet goed voor de sport (heeft nu al de derde pees blessure)
dus zaten wij te denken om met haar te gaan fokken omdat het verder een geweldig beest is. karakter, bewegingen

ik ben dus een beetje aan het kijken voor welke hengst, en eigenlijk sprak animo mij wel aan. weet iemnd hier iets over? ook omdat amor er in zit en dat scijnen hufters te zijn. nou heeft mijn merrie een super karakter. en dat wil ik er graag in houden.

en bij welke fokker staat animo, en hoe gaat het allemaal verder in zijn werk?

alvast bedankt!

jolijn

ps. ik weet niet hoe ik foto's er op moet zetten

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:23

wij hadden op de manege een dochter van Animo staan (tenminste, als we t over de zelfde hebben) de hengst zelf ken ik niet maar die merrrie vond ik geweldig!
Echt een kreng op stal, al hoe wel ze je nooit wat zou doen. geen huistuinkeukenpaard (geen paardje om mee te tutten dus) maar een echte werker

Tygahno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:23

De Animo nakomelingen zijn over het algemeen geen makkelijke paarden maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen...

Animo staat bij Gert-Jan van Olst

Tygahno (Animo x Julio Mariner) is voor mij een eindeloos paard, altijd vrolijk, totaal niet kwalijknemend, bokken en steigeren komt niet in zijn woordenboek voor.... Als drie jarige kon hij nog wel eens heeeeeeel hard van de ene kant van de bak naar de andere kant toe racen maar ik denk dat dat meer van de Julio Mariner af komt

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:28

van Animo is alleen maar diepvriessperma beschikbaar.
Animo en veel van zijn nakomelingen hebben op zijn minst een opvallend karakter waar niet iedere ruiter mee overweg kan..

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:20

Dan druk je je nog zachtjes uit Basvdv

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:45

Ik ga met BasvdV mee.

Ken er een heel stel en met de meeste kan ik het prima vinden, maar er zitten wel heel aparte donders tussen
(en die van Tygahno is de allerliefste Animo die ik ken )

Ronacino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 07:05

Ik heb dus me paard ronacino waar de vader monaco van is en daar de vader van is dus animo. Of hij heeft weinig doorgegeven aan mijn paard maar, het is een godse braaf dier die er op concour altijd voor je zal zijn. het is wel een grote show bink en geen paard voor een echte beginner want met opstappen en springen is het een fel kreng. Kan trouwens ook super dressuurlopen fotos staan in me profiel !

katrienh

Re: animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 08:28

Ik heb er 2 gekend. Zeer gecompliceerde paarden.
Vermogen zat, maar niet de makkelijkste om te rijden. Heel rillerige paarden.
Weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar het waren beide merries.