welke hengt voor deze Indorado merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

welke hengt voor deze Indorado merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 13:58

Hallo bokkers,

Mijn vader is gek op fokken, heb leiver dat hij het nog ff laat, misschien krijg ik hem ook wel zo ver, wil graag eerst hoger in de sprot komen, maar ik vraag jullie om advies.

afstamming: Indorado x Goodtimes x Tolbert x Courvielle xx
stokmaat: op papier 1.66
Kleur: nu nog donker schimmel
ze is 8 jaar en heeft al 2 veulens gehad een Pacific en een Corland, de Corland was een mooi plaatje maar jammer genoeg dood gegaan aan koliek. De Pacific(merrie en bruin) word in juli 3, maar is opzich niet super groot, vind ik heel erg jammer.

Pluspunten:
- springvermogen en haar wil om te springen
- spring techniek
- zit goed inelkaar
- goed been werk
- beweging goed genoeg.
- fijn beenwerk

minpunten
- beetje weke rug.
- hoogte, heb liever een iets groter paard
- iets kort in haar lijf, mag wel iets meer lengte in.
- ze heeft echt een dikke manen kam, ik kan trekken wat ik wil, maar het lijkt niet minder te worden.

Hier een aantal foto's
Rypster op de achtergrond(duidelijk de weke rug te zien en er werd niks met haar gedaan in die periode) het veulen is de corland
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
haar eigenwijze blik
Afbeelding
Afbeelding

De Pacific merrie
Afbeelding
de corland hengst
Afbeelding
de foto is een beetje scheef, maar hij heeft een echte Corland kont

Zelf dacht ik aan Matterhorn, voor maat en lengte en goede beweging.

Rij nu zins december met haar in het springen en we mogen naar 5 wedstrijden al L starten, dit doen we ook omdat ze wel makkelijk M kan.
Welke hengst denken jullie die geschikt is voor deze heerlijke springmerrie oh jah kleur maakt me echt niks uit.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 08:24

Niemand ?

jipje_niekje

Re: welke hengt voor deze Indorado merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:16

Misschien Solitair. Hij fokt groot en heeft goede bewegingen. Bij ons in de buurt loopt een jaarling van hem en wij hebben nu een drachtige merrie van hem, die eind april moet bevallen. Hij heeft goede springmanieren en kan ook nog goed dressuur lopen. Is echt een goede allrounder. En hij heeft ook nog eens een super karakter. Hij wil altijd voor je werken.

Ruchet

Re: welke hengt voor deze Indorado merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:58

Ik vind Namelus r of Heartbreaker wel wat voor haar, maar je dan ga je geen hele grote krijgen.

Of Lord Z, maar die geeft volgens mij ook geen grote paarden.

Verdi misschien ? Die is 1.72

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 11:33

Verdi is heel erg populair, een mooie hengst met mooi papier.

Heartbreaker, word het zeker niet, door inteelt op nimmerdor.
Me zus heeft uit een half zus van deze merrie een Solitait gefokt. Moeder is een Indorctro x Goodtimes en 1.75, het veulen is een propje, denk dat ie nog wel uitbloeit, was verder wel een mooi veulen

Bartvl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:44

Ik vrees dat je toch voor een wiepke hengst zult gaan, hypnose

Maar goed, het corland veulen heeft duidelijk ook de rug van papa en mama meegekregen.
Stel je dus voor om een hengst te kiezen met sterke bovenlijn. Waardoor we wellicht ook wat minder de kop erop krijgen met het springen.

Verdi wordt genoemd, is zeker niet stom, maar beetje afwachten nog hoe die fokt, veulens moeten nog komen.
Solitair en matterhorn svp niet, hoe je daar een springpaard van moet fokken is mij nog niet bekend. Van een appelboom vallen geen peren.
Zijn genoeg oudere hengsten waarvan het bekend is hoe ze fokken met maat , lengte en goede bovenlijn. Neem aan dat je merrie wel wat bloed vererft. Oudere hengsten is vaak wat hoger dekgeld maar heb je iets meer indicatie wat je krijgt.

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:48

vanoverbeek

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:56

Now or Never?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:10

Bartvl schreef:
Ik vrees dat je toch voor een wiepke hengst zult gaan, hypnose

Maar goed, het corland veulen heeft duidelijk ook de rug van papa en mama meegekregen.
Stel je dus voor om een hengst te kiezen met sterke bovenlijn. Waardoor we wellicht ook wat minder de kop erop krijgen met het springen.

Verdi wordt genoemd, is zeker niet stom, maar beetje afwachten nog hoe die fokt, veulens moeten nog komen.
Solitair en matterhorn svp niet, hoe je daar een springpaard van moet fokken is mij nog niet bekend. Van een appelboom vallen geen peren.
Zijn genoeg oudere hengsten waarvan het bekend is hoe ze fokken met maat , lengte en goede bovenlijn. Neem aan dat je merrie wel wat bloed vererft. Oudere hengsten is vaak wat hoger dekgeld maar heb je iets meer indicatie wat je krijgt.

Dankje voor de tips, maar we wilen ook wel eens iets anders dan Wiepke mijn vader kijkt niet echt naar het dekgeld, valt altijd wel mee, we hebben al een paar keer een wat duurdere hengst gebruikt

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:39

Hmmm tja idd Corland staat bekend om zijn weke rug en dat is aan het veulen ook wel te zien! Maar goed daar gaat het niet om.

En dan mijn keuze. Wat dacht je van Celano? Staat goed in het rechthoeksmodel. Is groot en heeft absoluut geen weke rug. En kan goed springen!