Mijn vader is gek op fokken, heb leiver dat hij het nog ff laat, misschien krijg ik hem ook wel zo ver, wil graag eerst hoger in de sprot komen, maar ik vraag jullie om advies.
afstamming: Indorado x Goodtimes x Tolbert x Courvielle xx
stokmaat: op papier 1.66
Kleur: nu nog donker schimmel
ze is 8 jaar en heeft al 2 veulens gehad een Pacific en een Corland, de Corland was een mooi plaatje maar jammer genoeg dood gegaan aan koliek. De Pacific(merrie en bruin) word in juli 3, maar is opzich niet super groot, vind ik heel erg jammer.
Pluspunten:
- springvermogen en haar wil om te springen
- spring techniek
- zit goed inelkaar
- goed been werk
- beweging goed genoeg.
- fijn beenwerk
minpunten
- beetje weke rug.
- hoogte, heb liever een iets groter paard
- iets kort in haar lijf, mag wel iets meer lengte in.
- ze heeft echt een dikke manen kam, ik kan trekken wat ik wil, maar het lijkt niet minder te worden.
Hier een aantal foto's
Rypster op de achtergrond(duidelijk de weke rug te zien en er werd niks met haar gedaan in die periode) het veulen is de corland
haar eigenwijze blik

De Pacific merrie
de corland hengst
de foto is een beetje scheef, maar hij heeft een echte Corland kont

Zelf dacht ik aan Matterhorn, voor maat en lengte en goede beweging.
Rij nu zins december met haar in het springen en we mogen naar 5 wedstrijden al L starten, dit doen we ook omdat ze wel makkelijk M kan.
Welke hengst denken jullie die geschikt is voor deze heerlijke springmerrie oh jah kleur maakt me echt niks uit.

mijn vader kijkt niet echt naar het dekgeld, valt altijd wel mee, we hebben al een paar keer een wat duurdere hengst gebruikt