Future sales Vanolst henstenhouderij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Future sales Vanolst henstenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 06:59

Tot mijn grote verbazing zitter er enkele NRPS gekeurde hengsten tussen de future sales van Dekstation Vanonlst. Waarvan er 3 dit jaar pas goedgekeurd zijn. Als je toch van plan bent om ze te verkopen waarom dan nog alle moeite doen om ze gekeurd te krijgen. Dat is toch de fokkers bedriegen? De 2 meest interessante hengsten qua bloedlijnen worden verkocht maar een hengst als Don Matcho die in mijn ogen niet veel bijbrengt aan de NRPS merriestapel wordt dan weer niet verkocht.

Iemand een mening hierover?

Mansolein

Re: Future sales Vanolst henstenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:23

Heb het ook even bekeken maar dat is inderdaad raar. Waarom zouden ze die hengsten weg doen? Ik heb geen idee in elk geval. Ben benieuwd of er hier mensen zijn die dat wel weten.............

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:29

petraaken schreef:
Tot mijn grote verbazing zitter er enkele NRPS gekeurde hengsten tussen de future sales van Dekstation Vanonlst. Waarvan er 3 dit jaar pas goedgekeurd zijn. Als je toch van plan bent om ze te verkopen waarom dan nog alle moeite doen om ze gekeurd te krijgen. Dat is toch de fokkers bedriegen? Iemand een mening hierover?

Als je op de leden van het NRPS moet wachten voor een dekking wordt je als hengstenhouder straatarm.

En voor het buitenland en sport heeft een gekeurde hengst iets meer waarde dan een zonder ballen met tranen in de ogen.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:37

Ik zelf denk dat ze meer waard zijn als ze goedgekeurd zijn. Goedgekeurde hengsten zullen niet door iemand gekocht worden (meestal) die een sportpaard wil hebben. Meestal gaan ze dan toch weer hun dienst doen als dekhengst.
Ik zie het absoluut niet als bedriegen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 13:38

Ja maar rijke amerikanen kopen wel gekeurde hengsten en die gaan dan het land uit als ruin omdat dat eenvoudiger is wat betreft papierwinkel en quarantaine regels. Dus vind ik het nog steeds een vorm van bedriegen. Als je ze dan wilt verkopen doe dat dan na het dekseizoen en niet ervoor.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:30

petraaken schreef:
Ja maar rijke amerikanen kopen wel gekeurde hengsten en die gaan dan het land uit als ruin omdat dat eenvoudiger is wat betreft papierwinkel en quarantaine regels. Dus vind ik het nog steeds een vorm van bedriegen. Als je ze dan wilt verkopen doe dat dan na het dekseizoen en niet ervoor.

Er moet geld binnen komen, linksom of rechtsom. Het is geen bedrog maar commercieel denken.
Wil je één van deze hengsten voor de dekdienst behouden, dan staat bieden op de veiling volledig vrij.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 14:38

Basvdv schreef:
petraaken schreef:

Er moet geld binnen komen, linksom of rechtsom. Het is geen bedrog maar commercieel denken.
Wil je één van deze hengsten voor de dekdienst behouden, dan staat bieden op de veiling volledig vrij.

Heb helaas geen ezeltje dat geld euh je weet wel hé.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:43

Ach, was Junior nou al eens verkocht?
Te koop aanbieden is niet hetzelfde als verkopen. En het trekt wel leuk de kapitaalkrachtigere kopers naar je veiling. Dus wat dat aangaat moet ik nog zien of ze ook werkelijk de stal gaan verlaten

Het is idd waar dat NRPS-fokkers maar kwalijk binnen het eigen stamboek dekken. De NRPS-fokker heeft immers zijn visie verder dan het eigen hekwerk gericht, en hengsten uit andere stamboeken kunnen ook goed zijn. Ik vind dat juist pleiten voor de NRPS-fokker, die huppelt niet een of ander fokbeleid achterna omdat er zo'n leuk blaadje over wordt uitgegeven }>

In geval van sommige hengsten is het idd wel jammer dat ze geruind het land verlaten om ergens achteraf in het immens grote USA regionale proefjes mogen hobbelen in verederlde Hunter-classes. We mogen nog steeds de balen hebben over het vertrek van Whinny Jackson uit de dekdienst

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 14:51

Dees schreef:
Ach, was Junior nou al eens verkocht?
Te koop aanbieden is niet hetzelfde als verkopen. En het trekt wel leuk de kapitaalkrachtigere kopers naar je veiling. Dus wat dat aangaat moet ik nog zien of ze ook werkelijk de stal gaan verlaten

Het is idd waar dat NRPS-fokkers maar kwalijk binnen het eigen stamboek dekken. De NRPS-fokker heeft immers zijn visie verder dan het eigen hekwerk gericht, en hengsten uit andere stamboeken kunnen ook goed zijn. Ik vind dat juist pleiten voor de NRPS-fokker, die huppelt niet een of ander fokbeleid achterna omdat er zo'n leuk blaadje over wordt uitgegeven }>

In geval van sommige hengsten is het idd wel jammer dat ze geruind het land verlaten om ergens achteraf in het immens grote USA regionale proefjes mogen hobbelen in verederlde Hunter-classes. We mogen nog steeds de balen hebben over het vertrek van Whinny Jackson uit de dekdienst

Ja maar Whinny loopt tenminste nog in de topsport wat je van de meest verkochte hengsten (later ruinen) niet kan zeggen of ze moeten aan stations als de Iron Spring Farm verkocht worden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 14:53

Dees hier gaat het wel over jonge hengsten die nog geen kwalijke reputatie hebben en ik mag zeggen dat er zeker 2 tussen zitten met super afstamming. Dus ik denk dat die inderdaad het land uitgaan. Met wat geluk blijven ze in Europa en kunnen de fokkers er toch nog gebruik van maken maar de meesten zullen de plas wel overvliegen.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:02

Donnerhall x Rubinstein of Sandro Hit x nog zo'n Duitse hengst.
Net zo uniek als Gribaldi x Jazz.. not dus

In heel Duitsland tal van dat soort broeders die gewoon nog ter beschikking van de dekdienst staan. Voor minder dekgeld trouwens van die Van Olst durft te vragen.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:10

Heb even op de site gekeken en die prijzen vallen nog best wel mee... van de voorgaande jaren. Met een beetje mazzel heb je voor 10.000 euro een leuke en goede 3 jarige!
Die Painted black x denver is net z'n papa kwa exterieur en beweging, leuk dier!

Shira2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:55

De Pacific x Gershwin (nr 21) en de Revenge x Mythens xx (nr 12) komen bij ons van stal. Ben benieuwd waar zij heen zullen gaan.

Shira