Drachtig en toch hengstig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Drachtig en toch hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:36

Ik dacht dat sommige merries gewoon toch hengstig konden worden terwijl ze drachtig zijn.Maar nu twijfel ik omdat onze merrie in 1x erg hengstig is terwijl ze over 2 maanden moet veulenen De merrie is al wel erg dik,en we zagen dachten we het veulen ook veel bewegen{maarja nu ga je denken dat het verbeelding is}. Maar goed wie kan mijn twijfel wegnemen?

shet_loverrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:38

huh? dat snap ik niet

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 20:05

Nou wat ik bedoel is: Weten jullie of een merrie hengstig kan zijn terwijl ze drachtig is? Ik dacht zelf van wel namelijk.

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:24

Het zou kunnen, maar je kunt altijd nog laten scannen, heb ik ook gedaan, omdat ik toch twijfelde bij 3 merries!

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:29

het komt wel voor net als dat sommige vrouwen gewoon ongesteld zijn tijdens hun zwangerschap.
maar ik raad je toch aan om een DA te bellen voor een scan, een merrie die een veulen draagt heeft toch andere voeding nodig, en dan is het beter dat je het zeker weet.

Y_DG

Re: Drachtig en toch hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:29

zou het dan ook kunnen dat de merrie stel vrijdag geinsemineerd is, en zondag nog hengstig was, dat die TOCH vol zou kunnen geraken door die inseminatie *just asking

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:46

Het gebeurt inderdaad weleens dat merries hengstig blijven.
Maar schijnzwanger komt ook voor. Wel dik en buikig maar geen veulen.
Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik haar gewoon een keer laten opvoelen.

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:57

Vajramani schreef:
Het gebeurt inderdaad weleens dat merries hengstig blijven.
Maar schijnzwanger komt ook voor. Wel dik en buikig maar geen veulen.
Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik haar gewoon een keer laten opvoelen.

ok dan is nog niet alles verloren bij mijn merrie. We zien wel binnen drie weken.

TS: Ik zou het niet weten maar als je je veulen ziét bewegen en al die dingen. ik weet niet of er dan echt iets mis is maar wie ben ik

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 14:55

Oke bedankt,maar de merrie zou dus over 2 maanden moeten veulenen,ze krijgt dus al wel merriebrok en wij dachten dus ook dat we het veulen zagen bewegen.

fjordenfan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:05

Hey kan idd dat de merrie voor de bavalling hengstig word. Dat is ook bij mijn merrie.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 15:12

Ow daar ben ik blij mee,ik laat haar zowiezo wel scannen,maar ik ben dus een beetje bang dat ze het veulentje kwijt is.alhoewel dat idd raar zou zijn omdat ze wel alle voortekenen heeft.

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:33

heey

mijn vorige pony ramona bleef ook hengstig toen ze drachtig was..terwijl ze hengstig was (toen ze leeg was) wilde ze dr eigen ook niet laten dekken. was ook raar bij haar...

soraya is ook heel de dracht steeds hengstig gebleven. zelfs de laatste week of een na laatste week nog. en daarna is er gewoon een veulen geboren..
ze liet dr eigen ook terwijl ze drachtig was gewoon dekken...

dus het kan wel hoor..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:03

Quirinake schreef:
zou het dan ook kunnen dat de merrie stel vrijdag geinsemineerd is, en zondag nog hengstig was, dat die TOCH vol zou kunnen geraken door die inseminatie *just asking

Ja, dat hadden wij met Cheeka. Die hengst dekte toen nog natuurlijk, en ze bleven maar dekken want ze bleef maar hengstig maar ze was dus bij de eerste dekking al drachtig... *mijn slettepaard*

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:45

Hahaha, ik heb ook z'n merrie.
Het hele jaar door sletterig..haha
Ze is ook al een x tijdens de gehele dracht hengstig geweest.
Ik heb er toen vooor de zekerheid voor oktober nog een x gescant omdat ik anders na oktober geen deel van mijn geld kon terug krijgen.
Gelukkig was ze gewoon drachtig.
(de merrie is dan schijn hengstig)
Echt hengstig zijn kan dan niet meer heb ik mij laten vertellen.
of het waar is weet ik niet, maar het lijkt me wel logisch anders zou er een eitje moeten komen naast het bevruchte eitje..

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:50

Het kan inderdaad. Toen mijn merrie net drie weken na de dekking drachtig werd bevonden (gescand) en we haar de volgende dag ophaalden, was ze onwijs hengstig. Dat heeft ze twee keer gehad en daarna is het gestopt. Misschien de hormonen.

fjordenfan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:53

wij hebben ook een pony die altijd hengstig is!:s Maar het is heel normaal hoor dat je paard dan nog hengstig is;)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:44

Wij dachten ook dat mijn merrie gewoon drachtig was, dachten het ook te zien bewegen en ze kreeg harsdopjes. Maar ze werd elke keer hengstig en toen heb ik laten opvoelen en bleek dat ze schijndrachtig is geweest.

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:13

Er zijn idd merries die gewoon hengstig worden en toch een veulen krijgen.
De rest van de dracht heb je het dus niet gemerkt? Wel vreemd dat ze daar dan nu mee begint, maar dat kan misschien door de omslag naar het warme weer komen?
Als ze nog maar 2 maanden moet kan ze het veulen niet (recentelijk) verloren zijn zonder dat je het gemerkt had, dus als ze drachtig was dan zit het er nog in. Houd haar maar goed in de gaten, laten scannen zou ik nu niet meer doen, het veulen is te groot om erop te passen, gewoon opvoelen is nu even effectief en een stuk goedkoper. Zelf zou ik ook nog niet laten opvoelen, laat dat veulen maar lekker ongestoord zitten. 2 maanden is niet lang meer en voor die tijd ga je al wel andere tekenen zien (zwaarder/uier/gedrag). Gebeurt er niks en wordt ze niet meer zwaarder dan kun je altijd nog scannen, maar als de tekenen al die tijd goed geweest zijn en je zag zelf het veulen bewegen dan zal ze wrs nog wel drachtig zijn (ik heb nog nooit gehoord dat een schijndrachtige merrie het schoppen van het veulen kan simuleren)

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 15:40

Haha nee dat lijkt me ook niet,bedankt allemaal! Hiervoor was ze niet hengstig,en ze is ook niet echt hengstig.Ik merk wel verschil,dus ik denk dat het wel normaal is.Ik kijk het nog wel even aan. bedankt!

charissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:26

Mijn merrie moet volgende week bevallen ( vol uier, veel beweging zie je van het veulen enz enz) en toch is ze elke maand weer hengstig. Liep in het begin te twijfelen net als jij maar nu weet ik zeker dat het kan. Het is ook nu weer voorjaar en de hormonen gaan opspelen dus alle merries beginnen weer hengstig te worden.. drachtige merries kunnen dus rond deze tijd ook last van hun hormonen hebben:) opvoelen zou ik nu niet meer laten doen.. die 2 maanden zou ik voor de veiligheid gewoon voorbij laten gaan! Als het over een paar weken lekker weer is kan je wel dr buik is natspuiten, meestal zie je dan het veulen springen! Ook kan je dr een halve dag geen water geven en dan later die dag een emmer koud water geven daar reageert t veulen ook op, maar dat is niet mijn methode! succes en laat t ff weten hoe het verder gaat !