KWPN papieren --> nieuwe eigenaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

KWPN papieren --> nieuwe eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 13:23

Heb zelf wat proberen te zoeken maar ben er niet erg handig in
31/03 komen ze men nieuwe paard brengen en nu vroeg ik me af hoe het juist zit met de papieren? Wat moet ik allemaal doen om de merrie op mijn naam te zetten? En wat moeten de huidige eigenaars doen?

Kit_for_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:50

Paspoort en/of stamboekpapier opsturen naar het kwpn. Dan zetten ze het over. ik denk dat je er even een briefje bij moet doen met de nieuwe gegevens enzo. Als je het precies wilt weten, moet je even bellen denk ik.

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:13

Je moet eerst lid worden van het KWPN en dan kunnen ze je pas overschrijven als nieuwe eigenaar (ik heb het net moeten doen heb ook net een nieuwe KWPN=D)

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:39

Inderdaad eerst lid worden van het KWPN, dit kan ook via de site. Dan stuur je het papier naar hen toe met een briefje erbij waar je op zet dat je het graag op jouw naam wilt zetten. Je naam + adresgegevens erbij en handtekening eronder. Op de post doen en je krijgt terug: een papier waar jouw naam bij eigenaar staat en een sticker voor in het paspoort (deze moet je namelijk niet meesturen ). En voor vragen even bellen!

Succes!

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 15:40

Dus moet ik iets van €75 betalen enkel en alleen om het paard op mijn naam te hebben pfieuw

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:14

pinda_timo__ schreef:
Je moet eerst lid worden van het KWPN en dan kunnen ze je pas overschrijven als nieuwe eigenaar (ik heb het net moeten doen heb ook net een nieuwe KWPN=D)

Dan kan tegelijk hoor. Als je een briefje stuurt om je paard op naam te stellen wordt je automatisch lid. Je betaald dan ook het eerste jaar €5 inschrijfgeld.

Wat krijg je er voor terug, een papier met jouw naam er op, om de 2 weken de in de strengen en je mag meedoen met keuringen. Je kunt elk jaar op zeggen vóór eind november. Je betaald ook pér jaar. Dus half juli 'lid' worden is heel jaar betalen. Vind je dit het waard, dan kun je het doen, maar het is niet verplicht om het stamboekpapier op je naam te laten stellen. Het geldt nl. ook niet als eigendomsbewijs, maar je paspoort moet eigenlijk wel op naam gezet worden. Dat is een kwestie van een stickertje bij de instantie aan te vragen waarvan het paspoort is uitgegeven.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:20

Je hoeft hem niet perse over te schrijven op je naam als je de stamboekpapieren maar hebt.Als het een ruin is kost het je alleen maar een hoop geld.Als je wel met hem naar de keuringen gaat dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.Ook voor een merrie als je b.v wil gaan fokken.(en keuring lopen )Ik heb alleen mijn eigen fok op naam staan en de andere K.W.P.N ers niet.Je paspoort moet je wel over schrijven anders kan je niet starten.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:32

aerdenhout1 schreef:
Je paspoort moet je wel over schrijven anders kan je niet starten.
Dat is ook niet waar. Die van mij staat zelfs nog op de vorige eigenaar van diegene waar ik dr van heb gekocht en ik start al weer 2 jaar. Het is idd verplicht op je paspoort wel op de juiste naam te zetten, maar dat je anders niet mag starten is onzin. Want sommige paspoorten zijn door het kwpn uitgegeven anderen door het (k)nhs.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:35

Is dat zo???Weer wat geleerd.Ik dacht echt dat dat moest.

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 17:55

Het gaat over een merrie, maar aan keuringen zal ik niet deelnemen, ik woon nl. in België. Dus als ik het goed heb moet ik enkel een stickertje bemachtigen bij het KWPN voor in haar paspoort?
Sorry niet echt ervaring met al die papierenhandel

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:02

Als zij een kwpn paspoort heeft hoef je enkel een stickertje aan te vragen. Het op naam zetten is geheel optioneel, zeker niet verplicht en als je niet aan keuringen mee doet of verder niet geintresseerd bent in de nederlandse fokkerij en/of kwpn dagen/paarden enz vrij zonde van je geld. Ik dacht dat je zelfs iets meer moet betalen als je in het buitenland woont, maar dat weet ik niet zeker. E.e.a. na te lezen op www.kwpn.nl

ptiteblue

Re: KWPN papieren --> nieuwe eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:47

ik heb ook juist een kwpn merrie gekocht.

en ik wil ook geen ldgeld van 85 euros betalen om gewoon een stikker te krijgen! lol!

zij is al naar de keuring geweest, dus is al in het merrie stamboek opgenomen.

maar wat ik deze jaar zal doen is haar voor brengen bij de bwp, en haar daar laten inschrijven op mijn naam! (blijft wel kwpn).

bij de bwp ben ik al lid, dus hoef niks meer te betalen...

en zou ik met haar ooit fokken, dan zou ik zowieso het veulen bij de bwp laten inschrijven...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:51

ptiteblue schreef:
en ik wil ook geen ldgeld van 85 euros betalen om gewoon een stikker te krijgen! lol!

Je betaalt geen geld voor een sticker, je betaalt éénmalig introductie geld(€5) en daarna elke jaar ong. €75 euro om je paard op je naam te laten zetten, 2x per week de ids (in de strengen met daarin info over het kwpn e.d.), en deelnames en informatie van en namens het kwpn (evenementen,keuringen e.d.). bijv. het aanvragen van nakomelingenoverzichten van de merrie en moeder e.d. kan binnenkort ook enkel als je paard op naam staat bij hun.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:56

tja, maar dat heb ik eigenlijk allemaal niet nodig...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:03

Dan moet je het niet doen

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:46

Volgens mij hoef je helemaal geen lid te worden van het KWPN - die registratie is een verplichting en het KWPN moet eraan meewerken ook al is de persoon om wiens naam het gaat geen lid. Ze mogen daartoe wel administratiekosten in rekening brengen, maar dat is nog altijd een stuk voordeliger dan lid worden.

Zo zijn ze ook verplicht de chip-registratie op het papier en paspoort vast te leggen als stamboek, zonder dat je lid moet zijnd aarvoor.
Om deel te mogen nemen aan een keuring moet je uiteraard wel lid zijn.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:58

de registratie van je paard op jouw naam laten zetten is geen verplichting. Paspoort wel, maar als je dat via het kwpn doet hoef je ook geen lid te zijn. Adminstratiekosten zullen er best zijn, maar dat is iets anders dan je paard op naam te laten stellen. Dan moet je wel lid zijn cq worden.

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:01

Ik heb 2 jaar geleden mijnpaard op mijn naam laten zetten, en daarvoor ben ik niet lid hoeven worden! gewoon paspoort en stamboekpapier opsturen! en dan krijg je het gecorrigeerd weer terug gestuurd met een rekening! MAar ik weet niet meer wat ik betaald heb, maar ZEKER GEEN 75 euro....

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:03

Dan heb je alleen je paspoort op naam laten zetten en zeker niet de stamboekpapieren

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:11

Jawel ik heb alles op mijn naam laten zetten.
dus paspoort EN stamboekpapieren!

heb zelfs de naam van paard laten wijzigen.
(die prijs weet ik overigens nog wel, was 25 euro)

Als je prijzen zou willen weten moet ik dat eens even gaan opzoeken, moet het hier nog wel ergens hebben.....
en daarvoor (dat weet ik nog wel) was ik 25 euro kwijt.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:17

Dan kán het misschien te maken hebben met die naamsverandering, ( al lijkt me dat ook erg sterk) maar bij paard op naam laten stellen MOET je (tegenwoordig) lid worden en dus minimaal €75 betalen. Zie voor tarieven www.kwpn.nl

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 11:26

Dus stamboekpapieren hoef ik niet op mijn naam te laten zette indien ik niet van plan ben om te fokken of keuringen mee te doen.
Paspoort moet wel op mijn naam komen en hoef ik enkel administratiekosten te betalen en geen lid worden, zo snap ik het toch een beetje *blonT*

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:43

Sammie schreef:
Dan kán het misschien te maken hebben met die naamsverandering, ( al lijkt me dat ook erg sterk) maar bij paard op naam laten stellen MOET je (tegenwoordig) lid worden en dus minimaal €75 betalen. Zie voor tarieven www.kwpn.nl

nou ik heb destijds gebeld met kwpn.
en toen zij ze hoe kom je erbij dat je lid hoeft te worden. natuurlijk niet! Dat zou onzin zijn!

dus ik zeg oke, dan stuur ik de boel op! En dan komt t wel in orde!
toen heb ik bij het opsturen van de papieren een briefje gedaan of het mogelijk was of ik de naam ook kon veranderen, omdat het paard de naam uit de papieren, al jaren niet meer droeg! En dat was dus geen probleem!

dus jou reden, kan haast niet kloppen!
alhoewel, misschien zijn de regels intussen veranderd.
ik heb t in maart van 2004 laten doen volgens mij!
wie weet is er sindsdien een wijziging in de regelementen geweest......

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:50

Voor je paspoort hoef je ook geen lid te worden, voor je stamboekpapieren op jou naam laten zetten (ter naam stelling) MOET je wel lid (althans 75 betalen + 5 euro extra en je krijgt de strengen) worden. Dat was óók al in maart 2004.

Dus óf jij hebt iemand aan de lijn gehad die zelf de regels niet snapte, óf ontzettend mazzel gehad. Ook voor naamswijziging moet je (apart) betalen. Dus controleer je betaalafschriften én de naam die op het stamboek papier staat.

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:00

ach joh!
ik ga me er niet druk om maken, had voor weinig geld de boel voor mekaar.. dus om daar voor nu alles te gaan opzoeken!

(Ik weet wel zeker dat t bij mij toen wel klopte hoor!
de naam is gewijzigd in paspoort en stamboekpapier...
EN beide papieren staan op mij naam.. voor weinig geld)
hoeveel weet ik dus zo niet maar weet wel dat ik bij lange na geen 75 euro kwijt was.... ach wie weet had ik een mazzeltje!

maar goed! als t wel zo is, ja dan zit er voor de TS niets anders op dan lid worden! en dan volgend jaar het lidmaatsschap weer opzeggen.....
maar dan zou ik het wel zo doen als ik het destijds deed, gewoon opsturen met briefje erbij wat er gewijzigd moet worden! en wie weet hoef ook jij geen lidmaatschap af te sluiten.....

succes!