Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mieky18 schreef:ik heb slechte ervaring met inseminatie...me paard was drachtig maar kreeg vette ontstekingen enzo en veulentje is dood geboren...maar voor de rest kan ik all1 maar zeggen vraag aan een vee arts wat hij het beste vindt voor je paard....
) dus dat zit wel goed.
Quirinake schreef:ik weet alleen dat je met vers sperma meer kans hebt op slagen. En dat je met diepvries meer kans hebt op tweelingen. Meer kan ik niet zeggen
lucas03 schreef:Zijn er hier mensen die er meer over kunnen vertellen. Voordelen/ nadelen?
Ik heb evt. een hengst op het oog maar die is op dit moment alleen via diepvries beschikbaar. Is het haalbaar voor een oudere merrie (16)om hiermee succesvol geinsemineerd te worden? Moet ik hiervoor dan nog speciale voorbereidingen treffen of is het beste om haar op een station neer te zetten zodat de begeleiding nauwkeuriger is?
graag jullie bevindingen/ ervaringen.
lucas03 schreef:mieky18 schreef:ik heb slechte ervaring met inseminatie...me paard was drachtig maar kreeg vette ontstekingen enzo en veulentje is dood geboren...maar voor de rest kan ik all1 maar zeggen vraag aan een vee arts wat hij het beste vindt voor je paard....
mag toch aannemen dat dit niet ligt aan diepvriessperma.
mieky18 schreef:dat weet ik niet....Zeg alleen dat ik slechte ervaring heb met inseminatie!!!!
Nu nog de vraag: vers of diepvries? Niet: natuurlijk dekken of insemineren?
mieky18 schreef:ik heb slechte ervaring met inseminatie...me paard was drachtig maar kreeg vette ontstekingen enzo en veulentje is dood geboren...maar voor de rest kan ik all1 maar zeggen vraag aan een vee arts wat hij het beste vindt voor je paard....