Westerngefokte paarden in de dressuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lieve234

Westerngefokte paarden in de dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 10:12

Hallo,
Ik ben niet zo bekend met de westernsport.. maar ik vind paints en quarters erg mooie paarden. Ik vroeg me af in hoeverre ze geschikt zijn voor de dressuur?

Alvast bedankt!
Gr Lieve

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:22

Wat leuk om dit topic te vinden.. Ik heb sinds een maandje een paint ruin gekocht die 31 maart mijn richting op komt.
Aangezien ik voornamelijk dressuur rijd, maar wel wat apparts zocht is mijn oog ook gevallen op de paint, arabieren en quarters. Het leek bij mij alsof geen één paard van dit ras het zou worden, omdat ik erg lang ben en nog wel even doorgroei. Tot op een dag mijn oog viel op een 3 jarige paint van nu al 1.67, een knoepert dus!
Liefde op het eerste gezicht!

Ik ga ook proberen hem in de dressuur uit te brengen als hij het leuk vind en er aanleg voor heeft, die lange benen van hem heeft hij in ieder geval wel mee.
Wel met je rekening houden dat paints een erg vlakke draf hebben, maar ik denk dat je met de juiste training en spieropbouw een nette dressuurproef neer kan zetten en je toch wel complimenten krijgt en erg aangekeken wordt.
Hij moet nog ingereden worden, ik denk dat ik doordat ik hem nog naar mijn eigen hand kan zetten, best de dressuur in kan rijden. We zien het allemaal wel.
Foto's trouwens in mijn profiel

Veel plezier en succes met de koop

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:54

Wat vind je dan vooral mooi aan de paints en quarters? De kleur of de bouw?

Als het de kleur is, er lopen genoeg bonte paarden met dressuuraanleg... Is het eerder de bouw, dan weet ik het zo niet... Misschien kun je een kruising overwegen, maar ja dan weet je natuurlijk nooit wat je kunt verwachten hè...

@ Renee91, prachtig paardje dat je hebt gekocht! En die andere bonte is ook mooi! Echt een mooie tinker is dat! Ik heb het niet zo voor tinkers (vanwege de bouw want vna hun kleurtje ben ik helemaal weg!), maar die van jou mag er zeker zijn!

Lest

Re: Westerngefokte paarden in de dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:56

Toen het even niet ging tussen mn zusje en haar pony, mocht ze op de American appaloosa wedstrijdrijden van een stalgenootje.
Ze heeft hem tot de L1 gereden, en het ging super! Nu loopt hij weer gewoon western.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:58

Je hebt op western wedstrijden het onderdeel "Hunter under Saddle", de paints en quarters zijn er dus wel geschikt voor. Splash kan ook beide, engels en western

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:50

tweety_be schreef:
@ Renee91, prachtig paardje dat je hebt gekocht! En die andere bonte is ook mooi! Echt een mooie tinker is dat! Ik heb het niet zo voor tinkers (vanwege de bouw want vna hun kleurtje ben ik helemaal weg!), maar die van jou mag er zeker zijn!

Hee Super bedankt, doet altijd goed die complimentjes!!
Heel erg bedankt, en wie weet hoor je nog van ons in de toekomst

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 01:32

Paints en Quarters kunnen heel goed in de dressuur, als je maar goed kijkt naar de bouw van het paard. Zo kunnen idd de Hunter en Pleasure gefokte paarden goed meedraaien in de dressuur, en een hengt zoals Rugged Lark heeft tot aan zijn dood in Amerika hoge scores behaald.

Afbeelding

Je moet niet vergeten dat de Quarters in Amerika net zo goed vertegenwoordigd zijn als de Warmbloeden in Nederland. Quarters in Nederland zijn duur, en Warmbloeden in Amerika zijn duur. Maar dat betekend niet dat je perse een Warmbloed moet rijden om in Amerika dressuur te kunnen rijden. De Quarters kunnen ook aardig meedraaien!

http://www.alexgerding.com/images/angelo1.jpg

http://www.cowboymagic.com/hall/sunny.jpg

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 01:45

Waarom zou een Quarter en een paint geen dressuur kunnen doen.
In mijn ogen kan dat net zo goed als met een KWPNer

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 05:49

Volgens mij zijn de meeste Quarters overbouwd. Dat maakt t natuurlijk wel moeilijker om ze op hun achterhand te krijgen.
Maar ik zou niet weten waarom je met een Quarter geen dressuur zou kunnen rijden.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 01:41

Mijn QH is echt niet overbouwd

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 05:15

Ze zullen misschien niet allemaal overbouwd zijn, maar ken uw ras zou ik zeggen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Demian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:15

Nee joh, deze is pas overbouwd!

Afbeelding

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:19

Mijn oom en tante hebben een quarter op stal (Kwarts, hoe toepasselijke naam ) Deze loopt geen wedstrijden, maar hij kent wel de oefeningen tot de ZZ.. Mijn tante heeft zelf Prix St George gereden. Nu loopt Kwarts mee in de lessen van haar op hun stal en in de lessen van hun school.

Ik zelf rijd hem ook wel eens, zijn snelheid en wendbaarheid zit er nog steeds in.. En als ik een uurtje western met hem rijd is ie zo weer los en pakt ie alles best goed op