namelus R afstammelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

modijste

namelus R afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 20:24

Wie kan me iets vertellen over de kwaliteiten van Namelus R afstammelingen? Vererft ze hoogte, temperament, verbetering van gangen? Wie kan me informatie geven over b.v. afstammelingenrapporten?

Alvast bedankt

Ellenn

Re: namelus R afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:46

Morgen is er hengstenshow bij Stal Roelofs, zullen ze Namelus R ook wel presenteren met nafok! www.stalroelofs.nl

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:59

Bij mij op de pensionstal staat een Namelus R merrie. Erg pittig ding, 1,60 ongeveer, donkerbruin. Start M dressuur , met springen wordt die soms te heftig.

modijste

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 10:43

He bedankt voor je reactie. Mijn merrie is namelijk niet al te groot 1,64 en ook temperamentvol (prince paradisoe- ladalco-ramiro- joost-abgar. Op zich vind ik temperament geen probleem maar ik zou het toch wel heel jammer vinden als ze te klein zou blijven.

Nog iemand meer gehoord dat Namelus kleine paarden geeft??

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:12

wij hebben op dit moment twee nakomelingen van Namelus op stal staan, en twee merries drachtig van hem.

De nakomelingen hebben heel veel bloed, en springen super. Onze twee Namelussen sprongen beide rondjes foutloos in Zwolle (stallionshow)

Ruchet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:16

modijste schreef:
He bedankt voor je reactie. Mijn merrie is namelijk niet al te groot 1,64 en ook temperamentvol (prince paradisoe- ladalco-ramiro- joost-abgar. Op zich vind ik temperament geen probleem maar ik zou het toch wel heel jammer vinden als ze te klein zou blijven.

Nog iemand meer gehoord dat Namelus kleine paarden geeft??

Ik denk dat hij ze niet extreem groot geeft, maar ze zijn over het algemeen heel laat rijp, en groeien zeker tot hun zesde door.

De Namelus x Le byou is ong. 1.67 (6 jaar)
De Namelus x Goodwill is ong. 1,65 (5 jaar)
Beide merries waar ze uitkomen zijn 1.64.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:25

Tolan R is een Namelus x Aramis en is 1.74m hoog

modijste

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 17:39

Wat zijn de voor/nadelen van Mermus ten opzicht van Namulus. Ik aarzel namelijk tussen beide. Van mermus wordt geloof ik gezegd dat deze groter fokt

Ruchet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:44

modijste schreef:
Wat zijn de voor/nadelen van Mermus ten opzicht van Namulus. Ik aarzel namelijk tussen beide. Van mermus wordt geloof ik gezegd dat deze groter fokt

Ik ken hele grote, maar ook kleintjes van Mermus.

Mermus geeft wel kwaliteit, maar geen paarden voor iedereen denk ik.

rowan17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:08

Namelus fokt niet extreem klein hoor Zijn nakomelingen die ik vandaag op de show heb gezien waren allemaal best aan de maat!!

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:43

rowan17 schreef:
Namelus fokt niet extreem klein hoor Zijn nakomelingen die ik vandaag op de show heb gezien waren allemaal best aan de maat!!

De ponies laten ze wel op stal staan.

Monti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:30

Heeeey,

Een hele interessante nakomeling van Namelus R is de hengst Nintender. Deze staat bij Paul Schockemöhle.
Namelus R x Contender.

Groetjes

modijste

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 20:44

Staat mermus erom bekend dat hij wat minder makkelijke paarden geeft?

Weet je de afstammelingenrapporten te vinden? ik heb vierkante ogen van het zoeken!!!!!!!!!

Mijn merrie is op stal een schatje maar voor de hindernis en in de bossen is ze niet voor iedereen geschikt. Met andere woorden als ik mermus erop zet dan kan ik er zelf misschien niet meer in de buurt komen.