Houston

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

phoenix1

Houston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 18:32

Ik heb een 9jarige Houston merrie (phoenix) uit een Tangelo merrie. We hebben haar zelf gefokt. Ze loopt net m1.
Ik was benieuwd wie er ook een Houston heeft?

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:52

Mijn schoonzus en Doretta hier op Bokt rijdt erop! Ze heeft foto's in haar profiel. Dit is de meest lieve en brave merrie die je je kunt bedenken; je hoort vaak negatieve verhalen over het karakter van Houston nakomelingen, maar dat herkennen wij niet!

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:03

Wij hebben veel Houstons gefokt. Zelf vind ik het erg plezierige paarden, sensibel, maar als je hun vertrouwen hebt gewonnen zijn het super paarden. Doen het goed op keuringen en in de sport. Op onze website kan je ze bekijken.
http://users.castel.nl/~murcw01

phoenix1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 12:35

die van ons is ook heel lief, maar ze heeft een gebruiksaanwijzing. Vooral bij vreemden zoals de hoefsmit, maar ook vrachtwagens enz. En inderdaad als je hun vertrouwen hebt zijn de hel lief voor je

phoenix1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 12:46

Wat grappig ik ben een antal keer bij jullie op de site geweest om te kijken. Ik be er op gekomen via de website van Rinus en Ilonka. Als ik die van jullie zie dan zie dan lijkt phoenix daar ook op! zitten jullie nog in nederland of vooral in het buitenland met de paarden

Dancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:59

Ik rij ook een Houston. Erg lief en goed paard maar inderdaad 1 met gebruiksaanwijzing. Voor foto's zie profiel.

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:29

phoenix1 schreef:
Wat grappig ik ben een antal keer bij jullie op de site geweest om te kijken. Ik be er op gekomen via de website van Rinus en Ilonka. Als ik die van jullie zie dan zie dan lijkt phoenix daar ook op! zitten jullie nog in nederland of vooral in het buitenland met de paarden

Wij wonen ruim twee jaar in Portugal. Mijn fokmerries staan bij Riekus en Ilonka Veninga. Ook de jonge paarden die we nog hebben staan in NL. Hier in Portugal heb ik 2 Houstons Een 9 jarige Elite sport merrie die ik zelf dressuurmatig rijd en een 4 jarige ruin, die hier nu zadelmak wordt gemaakt. Ze zijn hier heel tevreden over de ruin, ze vinden hem heel rustig en meewerkend. Zowel met voor het eerst het zadel op als met voor het eerst onder de man geen enkel probleem. Binnenkort ga ik hem zelf rijden.

De merrie meet nu 1.68 en de ruin is bijna 1.70, maar ik verwacht dat die nog wel een beetje groeit.

vonskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:54

heeyy Ik Heb ook een houston merrie;)
Is een erg liefe merrie soms wat dwars maar voor de rest heel erg lief en loopt leuk
Afbeelding[url]
Dit is mijn houston merrie ormacia Op bosrit

Kusz Vonskie

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:08

hai mn moeder heeft ook een Houston kan zeer mooi springen:)Heeft wel een eigenwijs karakter mensen die niet zo ervaren zijn probeert hij toch wel mooi uit

Beber

Re: Houston

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:38

Ik heb een jaarling hengst van Houston, een grote palomino en over een maand verwacht ik daar nog een broertje of zusje van.
De jaarling is brutaal voor 10, maar wel goudeerlijk, ben ook zeer benieuwd naar hoe hij zich blijft gedragen en hoe hij uitgroeit.