Citaat:Tja, en dan het 'drama' van de dag genaamd Trento B.......................................
Hij liep zoals altijd, verder niks bijzonders en Wim Ernes was voorzitter van de jury dus ik had weer een lofzang verwacht maar deze bleef zowaar uit! Bij al het commentaar werd wel iedere keer gezegd: met een dikke streep onder VANDAAG, wat ik dan weer onterecht vond want anders loopt hij net zo. Maar goed, Wim Ernes is into Trento B, dat mag duidelijk zijn. Anyway, hij scoorde iets van 73% ofzo en dat vond ik beter dan de 81% die ik hem ook al eens heb zien krijgen, volledig onterecht... Van het hele veld, 15 hengsten, mochten er 6 door naar de finale. Aangezien er toch wel een aantal goede hengsten aanwezig waren bood mij dat perspectief dat ie in ieder geval zondag niet terug zou komen. Hij werd 7e...
Guess what? Ineens mochten er 8 hengsten door naar de finale. Ronduit belachelijk om op zo'n flauwe manier deze hengst te promoten voor het KWPN die beter dienst zou doen tijdens de Tuigpaardenavond.
Citaat:Bijna vergeten: Dit keer een andere jury! Mevr. Sanders to be exact... Wat een heerlijkheid om eens een ander dan iemand van het KWPN over Trento B te horen!! Eindelijk een commentaar wat klopt bij wat mijn ogen zagen. Stap die niet echt goed is, draf die meer van achteren uit moet komen en meer gedragen zou moeten zijn, verruimingen die geen verruimingen zijn maar versnelling en tot slot de galop die meer bergop moet en ook meer gedragen. Score 69% en dát zijn nou scores die bij deze hengst passen! Wim Ernes zat ongetwijfeld met gekromde tenen...
Uiteindelijk eindigde hij weer als 7e dus de poging van Wim Ernes om hem via uitbreiding van het aantal finalisten in de top 5 ofzo te krijgen is gelukkig mislukt!
Dit schreef ik over Trento B op het forum van van Uytert bij mijn 'verslag' van de Zwolse Paardendagen...
Wat is dat toch met Trento B en het KWPN? Iedere keer als ik hem zie valt ie tegen en iedere keer zijn de heren van de hengstenkeuringscommisse/jury's weer zoooooo lovend over hem en zien blijkbaar dingen die ik niet zie. Of ben ik dan blind? Ik zie niet een geweldig bewegend paard en al helemaal geen toonbeeld van een paard zoals een paard hoort te zijn volgens het KWPN. Laat staan een vaderdier...
De geloofwaardigheid van het KWPN werd al steeds minder, maar na deze stunt in Zwolle is het tot een dieptepunt gedaald.
Gelukkig was er zondags dus een jury die wél zei wat ze zag en niet door de bril van het KWPN.
Citaat:Daarna nog de OO Seven's. Zoals gezegd vond ik het gewone paarden met weinig extra. Wim Ernes dacht er duidelijk anders over zo bleek, zij wonnen de finale. Volledig onterecht. Mijn buurvrouw vertelde nog dat het in de tijd dat OO Seven de hengstencompetitie reed al net zo ging. Hij moest en zou winnen, al ging het achterstevoren. Nu met de nakomelingen dus weer exact hetzelfde, dus de geloofwaardigheid van dit kampioenschap was gezakt tot onder nul...
Dit schreef ik nog over het nakomelingenkampioenschap, wat dus al even ongeloofwaardig is geworden...
Zal me toch eens verder verdiepen in de buitenlandse hengsten...

Maar wat vinden jullie van Trento B en het KWPN? Barst los zou ik zeggen!
Ik denk dat hij op bepaalde merrie's zeker kan verbeteren, daarbij komt nog dat het dier genetisch zeer interessant gefokt is. Hij komt uit een bewezen stam. Die genen zitten er ook in...