Welke kleur krijgt hij/zij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Welke kleur krijgt hij/zij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 23:13

Jullie mogen raden!!!

Fleur, shetlander bruin krijgt binnenkort een veulentje, precieze datum is onbekend omdat de hengst bij haar in de wei stond. De vader is Timmetje (v. Menthe van het Keizertje, van HH Kramp te Heteren)
Fleur´s Vader was een appaloosa maar fleur heeft daarvan geen tekenen.
Timmetje is bruinbont...

Hier nog ff een foto! Van Tim (pappa)
Afbeelding

En hier een foto van de rest, links tim toen die 1,5 was ofzo, midden FLEUR (mamma) en links Otje.
Afbeelding

Nou wat voor kleur wordt hij/zij????

Als het veulentje geboren is zal ik jullie zo snel mogelijk de foto´s laten zien!

Als jullie nog leuke merrie en hengstennamen weten beginnend met een x,y,z ook welkom!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Welke kleur krijgt hij/zij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 07:21

50% kans op bont, 50% kans op effen. Geen kans op appaloosa in ieder geval.
Wat de basiskleur kan worden kan ik niet zeggen, heb geen info over de basiskleuren van de ouders en grootouders. Je hebt in ieder geval kans op bruin, maar als er vos in Fleur's ouders zit heb je ook kans op vos.
Timmetje is overigens niet bruinbont maar vosbont.

calimerootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 08:53

Vosbont?

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 10:31

Op deze foto's is niet te zien of Timmetje vos of bruinbont is. Je moet namelijk zwart in de manen en/of staart vinden om te bepalen of ie bruinbont is, heeft ie oranje of bruine haren in de manen en/of staart dan is ie vosbont. Heb ook een merrie op stal gehad die witte manen en staart had en heel licht bruine vlekken, maar toch zaten er enkele zwarte haren verstopt in de staart en dus een bruinbonte.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:47

@Brennie, je kunt het aan de benen en aan de oren zien, die zijn bij een bruine ook zwart gekleurd.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 11:51

Uhm hihi ik wist niet eens dat daar verschil in zat, maar hij heeft geen zwart geloof ik dus dan is ie vosbont?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:53

Ja, het is een echte vosbonte. Overigens wordt bruinbont nogal vaak aangeduidt met 3-kleur-bont, maar dat is dus een onterechte benaming, omdat een bruine altijd zwarte uiteinden aan het lijf heeft, dus zwarte benen, oren, neus vaak, manen en staart.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 11:55

Ja dat klopt! Op mijn stage hadden we ook een driekleurige tinker! Met zwart dus!

Lorraine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:51

Pff ik zou het niet weten heb het laaste jaar en dit jaar de raarste veulens gezien.

Bijvoobeeld een bruinbonte hengst en een zwart bonte merrie
Daar kwam een vosje uit vorig jaar en dit jaar een zwartbonte met het grootste deel wit.