dekhengst ro-lex

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tweetty

dekhengst ro-lex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 18:56

hoi hoi , wie kan me meer vertellen over de hengst ro-lex? ik kan maar heel weinig over hem vinden.
alles is welkom,

groetjes

Starbreeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:20

Die wordt op dit moment door Madeleine Vrees in de Prix St Georg gereden als ik me niet vergis.

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:38

Pm randy 123 even die heeft een Ro-lex en ik heb er ook een gehad. Ken Ro-lex al vanf 2 jaar dus wat voor info wil je hebben? Pm me anders maar even!

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:42

Ik heb een jonge Rolex, super paard!!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:10

Jammer genoeg wordt de hengst niet veel gebruikt.

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:17

Sammie schreef:
Jammer genoeg wordt de hengst niet veel gebruikt.

Ja dat is inderdaad jammer.
In de sport doet hij het super!
En de nakomelingen van hem die ik heb gezien zijn allemaak erg leuke paarden
Foto's van mijn Rolex staan ook op bokt, onderin staat een link.
Groetjes randy

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:48

amati schreef:
Pm randy 123 even die heeft een Ro-lex en ik heb er ook een gehad. Ken Ro-lex al vanf 2 jaar dus wat voor info wil je hebben? Pm me anders maar even!

Ja, graag niet via pb - ik ben ook geinteresseerd in de hengst.
Hoe is zijn karakter? En dan niet "o het is zo'n schatje", maar meer, hoe reageert hij op welke omstandigheden?

Is er al iets over zijn nafok bekend?
Zijn ze aan de maat? Hoe is het hoofd? Hoe is de beenactie? Hoe zijn de voeten?

Wat is het dekgeld eigenlijk van Ro-Lex, en waar is hij beschikbaar?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:56

Dalhoeve biedt hem aan. dekgeld weet ik niet zeker, maar dacht iets van 800, maar kan ook 600 zijn

pimmetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:32

Ik ken een Ro-lex van net drie. Hij is donkerbruin, bijna zwart en meet nu al tegen de 1.70 aan. Het werk pakt hij super op; longeren met zadel en bit was zo geleerd. Binnenkort gaan ze er voor het eerst op. Ik verwacht geen problemen; hij is in alles zo super-cool!!! Beenwerk is stevig, goed en degelijk en hij zet zijn achterhand er goed onder met veel swung... Ik ben erg enthousiast over deze nakomeling van Rol-lex. Jammer dat de eigenaresse hem niet wegdoet...

unamie

Re: dekhengst ro-lex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:42

toch vreemd dat veel mensen de hengst laten staan
ik heb hem gezien op eenhengstenshow (hij was toen 4 jaar)
en hij was zeer braaf een werkwillig onder zadel
helemaal geen gekkenhuis
liet zich makkelijk invlechten op de poetsplaats
ik vond het een zeer aansprekende hengst

zijn afstammelingenrapport is ook niet verkeerd
zeker gezien de wisselde merrie's die hij heeft gedekt

Naam: RO-LEX Rijpaardtype
Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 2002 (september; veulens)
Ro-Lex toonde een collectie voldoende uniforme, voldoende ontwikkelde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan.
Het hoofd is sprekend. De nek is goed van lengte en goed van vorm. De hals is voldoende van lengte, goed gevormd en goed gespierd en wordt in beweging goed gebruikt. De schoft is goed van lengte en voldoende ontwikkeld. De schouder is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en goed bespierd. De lendenen zijn goed gevormd en goed aangesloten. De croupe is voldoende van lengte en voldoende van ligging, maar ligt in enkele gevallen plat. De broekspier is wisselend van lengte. Het voorbeen is van opzij correct gesteld. De voorstand is meermalen frans. Het achterbeen is doorgaans correct gesteld. Het fundament is voldoende ontwikkeld en goed van kwaliteit.
De stap is zuiver en heeft ruim voldoende ruimte. In draf hebben de veulens een goede ruimte, goede afdruk en goede houding. De veulens kunnen goed schakelen. De galop heeft voldoende ruimte, een goede afdruk en een iets strak voorbeen. De veulens kunnen ook in galop goed schakelen.
Bijzonderheden: Alle getoonde veulens waren geprikt. Twee thuis geïnspecteerde veulens wijken qua beweging in negatieve zin af van de rapportage.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:02

Nog iets bekends uit de merrielijn gekomen?

Karakter is een plus - zijn er fotos van de nafok op internet?

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:33

Hoi,
Voice is een Rolex X Jazz, dus twee totaal verschillende karrakter met elkaar gecombineerd.
Het is een heel erg mooi type, met een iets korte hals viewtopic.php?f=53&t=557238
3 zeer goede gangen
Niet kijkerig, wel wat rillerig.
Wat willen jullie nog meer weten?
Oh ja hij meet nu met zijn bijna 4 jaar ong 167,5.

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:35

Zijn er meer mensen op bokt met een jonge Rolex?

unamie

Re: dekhengst ro-lex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:52

Verrichting Ermelo 2001 (15-03 t/m 23-05)
Rolex is een eerlijke, betrouwbare hengst, Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich zeer goed bewerken.
De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte. In draf heeft Rolex veel ruimte. Hij heeft veel tact en zeer veel souplesse. De hengst heeft ruim voldoende houding en zeer veel afdruk. Hij kan zeer goed schakelen. In galop heeft Rolex een goede ruimte. Hij heeft zeer veel afdruk en veel balans en galoppeert zeer goed gedragen en kan zeer goed sluiten. Als dressuurpaard heeft Rolex zeer veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Als springpaard heeft Rolex voldoende afdruk. Hij heeft een matige techniek. Rolex springt met een lang voorbeen en basculeert matig. Hij maakt de sprong achter voldoende af. Hij lijkt voldoende voorzichtig en toont over matig tot voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Rolex matig tot voldoende aanleg en geeft hij zijn ruiter een matig gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Verrichtingscijfers
Stap 6.5
Draf 8.5
Galop 9
Aanleg dressuur 9
Subtotaal dressuur 33.0
Plaatsing dressuur 1e
Afdruk 6
Techniek 5.5
Vermogen 5.5
Aanleg springen 5.5
Subtotaal springen 22.5
Plaatsing springen 7e
Puntentotaal 55.50
Plaatsing 5e van 9 (5)
Jaar verrichting 2001
Plaats verrichting Ermelo

Overige informatie
HK KWPN Den Bosch 2001 (03-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek.
Stamboomindex (3 generaties): springen: 90 (btr 12%). Verwachtingswaarde: dressuur 165 (btr 16%).

Afstammingsinformatie stand 2001
De eerste aangewezen zoon van Montecristo is een degelijk sterk gebouwd paard die naast drie goede basisgangen zeer veel dressuuraanleg en een prima instelling laat noteren. Hij dankt deze kwaliteiten mede aan de moederlijn, die vele keurings- en dressuurpaarden bracht.
Zijn moeder Finkenburgh is een elitemerrie van Winckenburgh, die tevens het sportpredikaat in haar bezit heeft. Zij is een Z1-dressuurpaard en zij bracht 8 nakomelingen (4 hv en 4 mv) waaronder het Z2-dressuurpaard Kimberlyburgh (v Rex Magna). Een volle zus van de moeder is ZZL-dressuur. Grootmoeder Judith dankt haar prestatiepredikaat aan de goedgekeurde KWPN hengst Status (v A Palatin), aan het Z-dressuurpaard Cudith (v Saros xx) en aan het LT-dressuurpaard Dincenburgh (v Winckenburgh). Verder is zij de grootmoeder van de Z-dressuurpaarden Clairudith (v Winckenburgh) en Kadir Abel (v Landwind II), van het Z2-dressuurpaard Independent (v Winckenburgh) en van het nationaal springpaard Hamlet (v Mytens xx). Tevens is Judith de overgrootmoeder van het ZZL-dressuurpaard Gerenier (v Winckenburgh).

2002 januari naam gewijzigd in Ro-Lex (Hoomark)

Exterieuromschrijving 2001
Rolex is een ruim voldoende ontwikkelde, rijtypische, correct gebouwde hengst die goed in het rechthoeksmodel staat. Het voorbeen zou iets langer moeten zijn. De hengst beschikt over goede lichaamsverhoudingen en een correct gesteld fundament.

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:48

goed nakomelingen rapport en een goed verichtingsrapport rapport, en toch wil bijna niemand er mee dekken

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:17

Oke dees, hier wat info over Ro-lex zoals ik hem ken...
Ik ken hem al vanaf zijn 2 jaar toen hij uit de wei kwam en dus echt niet veel kende...hij was dus het paard dat met een los touwtje meeloopt!
Ook met Longeren en zadelmak maken totaal geen probleem hij bleef altijd betrouwbaar.
Als 3 jarige gewoon op de poetsplaats staan langs een merrie en nu ook!!

ik heb er zelf een ontzettend mooi veulen van gefokt uit een redelijk klassieke merrie( die is naar Van esch gegaan uit Gemonde)
Het veulen kon echt abnormaal goed schakelen vonden ook de eigenaren van Ro-lex. De reden dat ik hem weg deed was dat ik in verwachting was en er gewoon geen tijd meer voor had want anders was deze echt niet weggegaan!!!

Ik heb zelden zo een relaxt paard gezien die dat dus ook doorgeeft aan al zijn nakomelingen( tenminste die ik heb gezien!)

Ik heb mee de veulens gevlochten die op de afstammelingenkeuring kwamen en daar was er een bij die nog nooit!!!! een halster aan had gehad en ook die stond gewoon stil bij het vlechten.( moeders niet dat was een echte Ferro incl wit rond het oog)

Van wat ik weet en gezien heb is deze hengst aantrekkelijk om mee te fokken omdat hij beweging en karakter goed combineert!

Verder is hij op aanvraag beschikbaar gwoon via de dalhoeve omdat hij in principe dit jaar in de sport gaat!! wel beschikbaar met vers hoor!
ik denk dat mensen hem niet pakken omdat er spectaculairdere hengsten zijn ! maar heeft iemand de fokwaardes goed bekeken? Op zijn nakomelingen had hij toch wel een hoog percentage!! werd ook nog vermeld in het artikel!

Zo als er nog vragen zijn over hem hoor ik het nog wel!!
O ja hij vererft ook die dikke manen en volle staart!!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:01

Klinkt allemaal heel goed.
Jammer van de dikke manen

Nee alle gekheid - ik heb mijn zinnen gezet op een hengst met Roemer of Ramiro erin, of eventueel met iets Amor. Anders dan dat voldoet Ro-lex best goed - vind de nakomeling hierboven (Randy123) werkelijk schitterend van kleur en uitstraling. Zou graag meer Ro-lexjes zien....

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:10

Jammer dat hij zo lang is...
Op zich niet erg, maar hij past daardoor niet bij mijn merrie

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:36

Vind je hem lang? Ik moet zeggen dat dat wel lijkt op de foto maar in het echt dus niet!! Mijn merrie was echt lang en daar is een keurig veulen uitgekomen die ook goed in het rechthoek model stond!
Die foto's die zijn gemaakt toen hij drie was en nu is hij ook heel wat uitgezwaard!
Echt ik vind niet dat hij lang is.... mss wel een hals die wat diep komt

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:52

Afbeelding
Hij lijkt mij hier heel lang.
Onze merrie is niet heel lang, maar wel langgelijnd, het moet niet langer worden

Misschien dat dit dan ook nog een idee is

Ik vind die Voice (Ro-Lex x Jazz) echt GEWELDIG!

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:56

Whispertje schreef:
Ik vind die Voice (Ro-Lex x Jazz) echt GEWELDIG!

Laatst bijgewerkt door randy123 op 24-03-06 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:56

ik heb ro-lex onder zadel gezien bij madeleine op stal toen ik daar was met mijn vorige oppaskindje (die moeder is goede vriendin vna madeleine) en wat een lekker ding zeg, loopt echt heel mooi en is ook echt een schat van een paard!

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:19

Idd op die foto ( die is gemaakt bij tineke volgens mij) lijkt hij dus echt mega lang!!!

ik heb Randy al een foto beloofd van Lexje zal kijken of ik hem dan in dit topic kan zetten! Moet ze nog wel maken hoor

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:02

Enig idee hoe oud die foto al is?

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:13

volgens mij was hij toen 3...