Dekgelden nrps ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

*Jolanda*Jarig

Dekgelden nrps ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 15:03

Hey,

Ik ben aan het rondkijken naar een leuke veelzijdige dekhengst met maat (min. 1.65m) en bij het kwpn is het dekgeld van de meeste hengsten erg duur.

Nou vraag ik me af of er leuke nrps hengsten zijn die nog betaalbaar zijn ook?

Groetjes Jolanda

petraaken

Re: Dekgelden nrps ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:14

*Jolanda* schreef:
Hey,

Ik ben aan het rondkijken naar een leuke veelzijdige dekhengst met maat (min. 1.65m) en bij het kwpn is het dekgeld van de meeste hengsten erg duur.

Nou vraag ik me af of er leuke nrps hengsten zijn die nog betaalbaar zijn ook?

Groetjes Jolanda

Tja wie wil je als dekhengst. De betere hengsten zitten ook al redelijk hoog.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:38

Voor Bachelor NH waren we in het gulden tijdperk 750 gulden kwijt.
Ik weet niet wat ie nu kost, maar hij zal niet erg duur zijn vergleken met de KWPN hengsten en andere NRPSers

*Jolanda*Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 18:53

petraaken schreef:

Tja wie wil je als dekhengst. De betere hengsten zitten ook al redelijk hoog.
[/quote]

Wie kan ik niet zeggen ben niet erg thuis in de nrps hengsten, als het maar betaalbaar is en natuurlijk een goeie hengst.

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:55

ja maar miss moet je een bijpassende hengst uitzoeken voor je merrie, om bepaalde punten bijvoorbeeld te verbeteren. Niet alles kan zomaar overal op

*Jolanda*Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 19:05

Ja het lijkt mij ook wel handig ja om een bijpassende hengst te zoeken maar deze merrie heeft nog nooit een veulen gehad en daarom wil ik beginnen met een voor mij betaalbare hengst die me uiteraard ook aanspreekt voor deze merrie.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:28

Prins Paradiso staat ter dekking bij stal Meursing, hij kostte vorig jaar 550 euro ex. Hij vererft zijn springkwaliteiten goed, maar is qua beweging zeker geen verbeteraar. NRPS goedgekeurd en tot voor kort ook bij het KWPN, helaas begin dit jaar afgekeurd daar wegens te weinig nakomelingen.

http://www.dierenkliniekmeursing.nl/pag ... nce_nl.htm

Ik heb er een leuke nakomeling van (foto's in profiel)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:59

Prince Paradiso geeft geen allrounders Verbeterd ook niet op type over het algemeen

Ik heb mijn merrie maandag weggebracht naar aan jonge hengst. Een zeer goed bewegend springpaard (nog wel een jonge dus hoe hij vererft is nog even afwachten )

Bachelor is niet zo duur, maar ben ik zelf niet zo'n fan van

Meeste jonge NRPS-hengsten zitten rond de 500, de wat meer bewezen hengsten wat hoger.
Om wat voor merrie gaat het? Ik ben wel redelijk thuis in de NRPS-ers

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:20

Santo Amigo kost 500 euro
hengst is 18 jaar en spring 1.40 parcoursen
kerngezond paard dus

www.santo-amigo.nl

afstammelingen rapport

SANTO AMIGO x
De anglo arabische volbloedhengst Santo Amigo geeft rijtypisch gebouwde kinderen. De hoofden zijn sprekend en vertonen vrij veel adel. Een enkele maal is het hoofd wat lang. De halzen zijn overwegend goed van lengte en vorm. De schoftontwikkeling is goed.
De schouder heeft voldoende lengte maar zou meermalen wat schuiner moeten zijn. Rug, lendenen en croupe zijn goed gevormd en bespierd en sluiten goed aan. Het voorbeen is meestal goed gesteld. Een enkele maal is het voorbeen wat steil gekoot. Het achterbeen is overwegend goed gesteld. Het beenwerk is voldoende droog maar doet wat teer aan. De spronggewrichten zijn royaal ontwikkeld.
Santo Amigo brengt mooie sportmodellen. De stap wordt redelijk correct getoond. Een enkele maal gaan de kinderen van Santo Amigo achter wat hakkig. Ruimte en souplesse is in stap in ruime mate aanwezig. Ook in draf wordt dezelfde bemerking geconstateerd wat correctheid betreft als in de stap; namelijk vaak wat hakkig. De nakomelingen van Santo Amigo hebben een efficiënte wijze van bewegen met een voldoende tot goede tact, balans en draagkracht. De hengst verbetert zowel op beweging als type.

hOrses_mY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:47

Goodlord staat ter dekking bij hengstenhouderij en fokstal Rick Jansen. Hij is rond de 500 euro incl. De hengst is ZZ springen en Z1 dressuur. Hij levert goede nakomelingen en komt zelf uit een goede prestatiestam.

http://www.rickjansen.com

Veel succes met zoeken!

Groetjes,

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:33