Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CGJ12 schreef:Kan duidelijk meerdere oorzaken hebben.
Het wijd gaan op zich hoeft helemaal niet zo rampzalig zijn. Het is meer de wijze waarop, en de momenten waarin.
Mystica schreef:Klopt Galloway.
Gaat idd om een rijpaardhengst.

arie53 schreef:Wijdgaan heeft altijd met een onevenwichtige bouw te maken. Het betrokken paard kan het achterbeen niet midden onder massa zetten en compenseert dit manco door de achterbenen zijdelings naast het lichaam te plaatsen. Wijdgaan gaat altijd ten koste van de takt, de dragende beweging en een ruim zweefmoment
kiana schreef:het schijnt ook met slapte te maken hebben.
vaak gaat het na flink trainen wel weg.
kan een paar jaar duren............
In de dressuur wordt je er op afgestraft, je ziet het vaak bij drafverruimingen.
gaat wijd staat er dan op je protocol.
kiana schreef:het schijnt ook met slapte te maken hebben.
vaak gaat het na flink trainen wel weg.
kan een paar jaar duren............
In de dressuur wordt je er op afgestraft, je ziet het vaak bij drafverruimingen.
gaat wijd staat er dan op je protocol.
griebels schreef:Arabieren doen het ook heel veel...
EvaSuzanne schreef:Nou ik heb altijd het idee dat hengsten vaak iets wijder lopen achter, en dat dit te maken heeft met het gevoelige zaakje??? Ik weet niet over welk paard je het hebt, en of het echt een afwijking is maar mijn hengsten lopen ook een beetje zo.
karabanda schreef:EvaSuzanne schreef:Nou ik heb altijd het idee dat hengsten vaak iets wijder lopen achter, en dat dit te maken heeft met het gevoelige zaakje??? Ik weet niet over welk paard je het hebt, en of het echt een afwijking is maar mijn hengsten lopen ook een beetje zo.
Meisje dat komt dat wij bij het kwpn graag wat engels volbloed in de pedigre zien en zal ik jouw eens wat vertellen wij bij het kwpn zijn het zelfs mooi gaan vinden dat wijd gaan van achter