[TI] stalling ergens anders....hebben jullie dat ook??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerRyan

stalling ergens anders....hebben jullie dat ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 09:19

Ik mis mijn Ryan!!!!!!!!!!!!

Hij heeft vanaf het begin dat ik heb gekocht heb (zomer 2005, nog niet zo lang dus, maar toch) bij mij gestaan. Ook niet aan huis maar ergens op een wei die ik huur.

Nu staat hij ergens anders gestald (voor dekseizoen).
Hij is nu sinds een paar weken en ik mag er naar toe wanneer, ik en ben vrij om te gaan en staan.
Zijn erg leuke mensen, ze kennen hem en zorgen heel goed voor hem.

Maar toch mis ik m'n mannetje.
Ik weet het ik heb er zelf voor gekozen maar het is toch wel wennen.

hebben jullie het zelfde als jullie paardje op pension staat?
Of ben ik de enigste??

puzzeltjuh

Re: stalling ergens anders....hebben jullie dat ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 09:50

Snap precies wat je bedoelt...Mijn Puuzje staat bij vrienden net over de grens in Duitsland omdat ik onlangs weg ben gegaan op de stalling waar ik voorheen stond. Ik mis haar echt enorm maar het kon even niet anders. Ze moet namelijk eind april veulenen en omdat ze niet zo makkelijk veulent, hebben we deze (tijdelijke) oplossing gekozen. Bij hen staat ze lekker aan huis met nog meer tinkies en ze heeft er reeds eerder 2 maandjes gelogeerd.

Als het veulen dadelijk een maandje oud is, komen ze naar de nieuwe stal waar ik sta, lekker dicht bij de Drunense duinen.

Maar tot die tijd is het echt afzien, het is voor mij 90 km rijden (enkele reis) en kan helaas niet zo vaak langs, maar ik weet dat ze in goede handen is!!

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:50

tja dat is niet fijn!

waarom heb je hem dan weg gedaan (gewoon nieuwsgierig)
En is het heel ver bij jou vandaan?

TinkerRyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 16:32

silas schreef:
tja dat is niet fijn!

waarom heb je hem dan weg gedaan (gewoon nieuwsgierig)
En is het heel ver bij jou vandaan?

Ik heb hem niet weggedaan, hij staat tijdens het dekseizoen gewoon ergens anders.
Ik ben zwanger en kan moeilijk met een dikke zwangere buik gaan dekken. (nou ja ik niet...ryan dan he ).
daar komt bij dat waar hij staat ze veel meer ervaring met dekken hebben en ook meer faciliteiten hebben dan ik hier.
Het is gelukkig niet erg ver bij me vandaan en ik kan er zo langs wippen ) )
het is alleen even wennen zo.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:35

oh ja ik bedoelde ook niet weggedaan in de zin van verkopen...

maar ik snap dat met een dikke buik het dekken niet handig is....
Heel veel sterkte en dat hij maar snel weer terug komt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:44

Ik heb dat wel heel erg als ze weg zijn om gedekt te worden. Dan vinden ze het vast ook geen probleem als ik eventjes naar ze kom kijken, maar het is hier toch een eindje weg... en het gevoel alleen al dat m'n meisje zo ver weg is, en ik haar niet zomaar een knuffel kan geven
Dus ik begrijp wat je bedoelt!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:40

toen ik gam nog in pension had voelde ik me al schuldig als ik een dagje niet naar hem toe kon. dus ja ik begrijp hoe je je voelt!! al was het maar ff dat ik 5 min. bij hem kon kijken dan was ik wel weer tervreden

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:39

Pellie schreef:
toen ik gam nog in pension had voelde ik me al schuldig als ik een dagje niet naar hem toe kon. dus ja ik begrijp hoe je je voelt!! al was het maar ff dat ik 5 min. bij hem kon kijken dan was ik wel weer tervreden

Herken dat helemaal!

Maar ook het verhaal puzzeltjuh herken ik.. Mijn Snowdon heeft een aantal maanden aan de andere kant van het land gestaan en dan kon ik er ook niet zomaar even naartoe.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:55

Ik heb het gehad toen Quint (niet eens zo ver weg van mij) stond om afgericht te worden..
Ik wist dat het maar voor een week of 8 was maar...heb heel de weg naar huis gehuild

Ook de weken erna baalde ik als een stekker...normaal kom ik uit bed en zie die bonte staan(roep iedere ochtend "Hé Bolle" vanuit het raam)...en toen zo een lege stal en er groeide zelfs weer gras in het bos

Dus ja ken het gevoel

TinkerRyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 21:02

Ahah ik ben dus niet de enigste.

Laten we hopen dat het wel gaat wennen.
Ach het zal ook weel.

Maar fijn te lezen dat in niet alleen sta in het eenzaam zijn.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:35

Mijn kanjer staat ook al bijna 3.5 maand in training. Meer dan 100 km enkele reis weg van mijn huis....
Ik ga er 2 x in de week heen anders trek ik het helemaal niet, ik vind het nu al erg dat hij zo ver weg staat maar strakkies mag ik hem lekker ophalen!

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:01

Ik heb mijn paarden allemaal in pension staan We hebben ons huis te koop staan maar dat gaat niet zo snel. Ik wil ze graag bij huis hebben. Lijkt me heerlijk als ze je zien en je begroeten. En niet meer weg te hoeven om ze te zien. Ik zet mijn verstand maar op nul en hoop dat ik ze dit jaar nog thuis kan begroeten. Ik wil het ik wil het ik wil het. Lijkt me wel moeilijk om ze weer ergens anders te moeten neer zetten als je ze altijd bij huis hebt gehad. Maarja, dat gaat bij jou nu even niet anders. Even doorbijten dus.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:55

Ik vind het heerlijk dat Flan op pension staat. Ik weet dat er altijd een oogje in t zeil gehouden wordt en ze heeft er veel vriendinnen Verder scheelt het een hoop werk al zou ik dat natuurlijk graag voor lief nemen al hadden we wel de mogelijkheid voor thuis stalling

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:49

Ik heb Bonita ook gewoon op pension staan, bij lange na geen volpension, dus ik mag wel bijna alles lekker zelf doen, heerlijk vind ik dat. Ze staat 10 autominuten bij me vandaan.. Zometeen gaat ze naar de weidegang, dat is ongeveer 15 autominuten bij me vandaan. Ik zelf vind het niet heel erg.

Vroeger ben ik wel opgegroeid met paarden aan huis, dat mis ik nu soms nog wel eens, maar hier in de randstad een huis met grond kopen is echt niet te betalen voor "starters" die 2 ton hypotheek kunnen nemen.. In de toekomst zou ik naar de achterhoek willen verhuizen als daar een goede vacature voor mij en mijn vriend vrij komt en er ook een leuke boerderij te koop staat..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:26

riona schreef:
Ik heb mijn paarden allemaal in pension staan We hebben ons huis te koop staan maar dat gaat niet zo snel. Ik wil ze graag bij huis hebben. Lijkt me heerlijk als ze je zien en je begroeten. En niet meer weg te hoeven om ze te zien. Ik zet mijn verstand maar op nul en hoop dat ik ze dit jaar nog thuis kan begroeten. Ik wil het ik wil het ik wil het.

Wij zijn ook op zoek naar een huisje waar de dames lekker thuis kunnen staan. In deze regio is dat zó ontzettend moeilijk (als je veel geld hebt trouwens niet maar helaas behoren we niet tot die categorie ) Zie hier in de omgeving maar eens een huis met grond (min. 5000 m2) onder de 5 ton te vinden...
dat is gewoon echt niet te doen ..ook ik houd goede hoop dat het ooit nog zal lukken...