Wij hebben een Gershwin ster merrie van 11 jaar oud. Zei heeft vorig jaar een veulen gehad van Painted black (zie foto's, veulen was hier 1 dag oud). Dit jaar willen we haar weer laten dekken maar we zitten te twijfelen of we een dressuurhengst of een springhengst moeten nemen. Ze is zelf meer springen gefokt (Gershwin x Zuidhorn xDuc de normandie x Irco polo), en ook had ze op de merriekeuring 76 punten voor het springen. Maar voordat wij haar kochten is er ook met haar gefokt maar dan alleen met de dressuurhengsten Krack C en Osmium. De eerste van Krack C heeft de selectie van de Pavo cup in Veghel gewonnen en was daarmee dus geselecteerd voor de halve finale. Deze heeft hij niet meer gelopen want na de selectei in Veghel is hij gestolen. Waar hij nou is en wat hij doet dat weten we niet. Nou toen wij de merrie kochten hebben we deze gegevens dus nagetrokken en dit klopte. Zodoende hebben wij haar laten insemineren met Painted black. Deze Painted black hengst is nou een jaar oud en ziet er qua exterieur leuk uit. Maar de gangen zijn heel gewoon, hij draaft niet zo graag. Vandaar ook dat wij nou twijfelen tussen een dressuur of spring hengst.
De merrie is een vrij zware massale merrie, ze heeft een vrij grof hoofd met een brede kaak. Ik denk dat de merrie meer lengte in d'r hele lijf zou mogen hebben en haar hals is vrij horizontaal aangezet.
Dan d'r gangen. Hier had ze 68 punten voor op de merriekeuring. Ze heeft hele ruime gangen die naar mijn mening veel krachtiger mogen. Ze loopt ook vrij op haar voorhand.
Nou wie durft het aan en geeft me een advies. En wat zouden jullie doen, de dressuur of spring richting?
Alvast heel erg bedankt.
Vlug is hij wel en hij blijft echt wel van het hout af, maar wat was dat dier aan de hol zeg...(en dat is eigenlijk alle keren dat ik hem gezien heb zo
). Electrisch, vlug van de grond, mooi in de manieren. Correct bewegen en een mooi type
)