[TI] De mening van mijn man

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

De mening van mijn man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 20:37

Oke nou komt ie.

Mijn man vindt dus, dat als ik Lizzy erbij koop, kk dus Max moet verkopen. Hij zegt dat ik dan beter merries kan hebben, zodat ik dan af en toe nog een veulen kan fokken.

Max zou deze lente, zomer of herfst anders gecastreerd moeten worden. Daar waar ze nu staan kan geen hengst staan. Hij vindt dat Max dan geen "meerwaarde" heeft en de merries dus wel.

Aan de ene kant heeft hij wel gelijk, aan de andere kant is dat wel even slikken.

Vandaag weer bezig geweest met de veulens. Ik heb gelijk zitten kijken hoe alles verloopt. Angel is echt een schat, loopt als een hondje achter me aan en daar kan ik ook alles mee doen.

Max die interesseert zich eigenlijk niet zo voor me. Als ik ga freestylen, heeft hij nog weleens de neiging om naar me te trappen (niet dat ik dat pik uiteraard). Echt een band is er (nog) niet, maar daar ben ik uiteraard mee bezig om deze op te bouwen (lekker vlechtjes maken enzo )

Ook de staleigenaresse gevraagd over Max, wat zij ervan vond hoe hij het deed. Ze vindt hem erg lief, maar hij leeft wel in zijn eigen wereldje. Hij moet soms met dwang vooruit gedwongen worden, anders loopt hij helemaal niet mee (dat hebben meerdere veulens hoor). Als hij in de bak staat, met 2 volwassen paarden en Angel, dan zit hij niet echt in de groep (als je me begrijpt). Als hij met Angel alleen is, dan staan ze altijd wel samen.

Tja wat moet ik nou. Ik vind Lizzy echt onwijs mooi (en ook was ze heel lief) en ik zou haar graag willen hebben. Aan de andere kant wil ik Max ook niet kwijt, al is die band er nog niet echt.

Maar als ik naar mijn "dromen" kijk, dan zou ik dus graag veulens fokken (later wel met GGK hengsten uiteraard). Nu doet die mogelijkheid zich voor, en Max zou dan dus niet meer in het plaatje passen. moeilijke keus dus....

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:50

Ik kan me je hebbuh gevoel goed voorstellen, maar bij mijn dieren telt het recht van degene die er langer is. Dat is mijn keuze, maar dat hoeft niet jouw keuze te zijn.
Je hebt Max nog niet lang, ik zou aan de band gaan werken, maar ook nu is het dat zou IK doen, en hoeft niet jouw keuze te zijn.
Juist die band opbouwen vond/vind ik zo leuk met mijn Miertje.
Een dier komt er hier voor zijn leven, tenzij het niet in de groep gaat (bv bij de katten had ik een geweldig mooie witte kater, maar ook na zijn castratie bleef hij met de oude huiskat vechten, en die was er al 13 jaar -inmiddels 15 jr-)
Ik denk alleen wel dat ik met mijn dieren meer een "t zijn mijn kinderen"-gevoel heb dan mensen met echte kinderen hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.

Kytha

Re: De mening van mijn man

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:58

Ik zou naar je hart luisteren en op lange termijn kijken.
Natuurlijk kun je nooit vooruit kijken, maar als de klik er niet is, dan is die er niet. Die is er natuurlijk niet van de een op de andere dag.. en dat heeft heel veel tijd nodig. Maar als jij op langere termijn echt wil fokken dan zou ik voor Lizzy kiezen.

Wij kunnen geen van allen voor jou beslissen, maar ik wens je heel veel succes met je keuze!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:59

Het is ook 1 van de redenen geweest van mij (toen je er 1 bij wilde voor Angel) om te zeggen dat je er beter 1 kon nemen die een jaartje ouder was. Kan je meer mee doen...... Als je Max nu verkoopt vind ik het wel zielig voor hem. Moet hij weer naar een andere eigenaar, weer wennen, etc, etc.....

Aan de andere kant snap ik wel dat je liever merries hebt om ook mee te gaan fokken. Maar dan heb ik ook zoiets van : had je dat nu niet eerder kunnen bedenken? Je hebt Max nog geen jaar en is dus eigenlijk een impulsieve aankoop geweest...... Sneu voor het beestje dus....

Als je een band met Max wil krijgen moet je er aan werken en hem misschien eens even apart zetten i.pl.v. bij Angel. Angel heeft je voorkeur, dat voelt hij ongetwijfeld ook....

Het is heel moeilijk hoor om een band te krijgen met een veulen.... ik moet er bij mijn jongens ook behoorlijk wat voor doen, maar het komt wel.....

En tja..... je man heeft wel wat gelijk.... aan de andere kant als je met Max kan gaan rijden etc..... heb je er altijd 1 waar je van alles mee kan doen. Met een drachtige merrie of een veulen erbij is dat niet altijd mogelijk. Voor je dochter later wel leuk om Max als rijpony te hebben lijkt mij.... Maar blijft moeilijk hoor!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:13

Voor mij geldt: Alle dieren die ik koop is voor ALTIJD !!!! (dus tot de dood ons scheid)

Dus hierbij kan ik je niet echt helpen

Maar kan me de reactie van je man wel voorstellen... maar dan zou max dus moeten vertrekken ...

maar misschien krijgt ie t elders nog wel beter en klikt t daar wel meteen ?! ....

Citaat:
.... aan de andere kant als je met Max kan gaan rijden etc..... heb je er altijd 1 waar je van alles mee kan doen. Met een drachtige merrie of een veulen erbij is dat niet altijd mogelijk. Voor je dochter later wel leuk om Max als rijpony te hebben lijkt mij.... Maar blijft moeilijk hoor!

Is ook weer waar

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 21:35

Ga ik hier ook gelijk weer reageren.

Max neem ik heel vaak apart, ook ga ik veel met hem apart lopen (want ik neem nooit 2 veulens mee als ik langs de weg wandel). Ook poets ik hem dus net zo lang als Angel ik probeer juist met Freestylen, meer met hem te doen, omdat Angel toch wel achter me aanbanjert.

Maar hij bekijkt me dus niet eens, of hij haalt uit Ik kon vandaag wel aan zijn achterkant zitten, dat was wel fijn.

Bij mij is normaal ook, wat ik koop blijft. En inderdaad Max is wel een beetje een impuls aankoop geweest, ik wilde een veulen erbij voor Angel. Al heb ik wel rondgekeken naar andere veulens en twenters.

Het voordeel is nu juist wel weer, dat hij jong is en dus juist sneller zal wennen dan een volwassen paardje (lijkt mij).

Het was dus ook eerst de bedoeling om met Angel een keer een veulen te nemen en dan op Max te rijden. Maar wat ik al zei, ik probeer al die maanden al een "klik" te krijgen en zelfs mijn staleigenaresse, maar op de 1 of andere manier, dring ik niet tot hem door. Als ik in de bak bezig ben, staat hij maar in een hoekje en meer niet.

Ik heb hem dus wel nalaten kijken door de DA, maar die kan niks vinden. Ik heb dus het gevoel dat hij niet gelukkig is, maar ja nu ga ik alles denken geloof ik...

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:41

Als je Max laat ruinen kan hij samen opgroeien met Angel en zal hij anders gaan reageren op jou. Hengsten doen nu eenmaal graag hun eigen zin.

Ik heb wel meerdere paarden gehad in mijn leven en weet zeker dat ieder paard zijn eigen plekje weer verovert. Kijk eens naar Jordy van Supertje, heeft nu een veel beter plekkie als dat hij bij mij gebleven was. Juist door al die verhuizingen is het met zijn karakter goedgekomen en is hij bij de juiste persoon beland.

Dus ik zou daar niet zozeer over in zitten hoor, maar dat is mijn mening. Zo je kunt lezen heeft iedereen zijn eigen mening daarover. Gewoon doen wat verantwoord is en wat je in je hart graag wilt.

Als een merrie merrie drachtig is en niet te oud kunnen ze vaak wel weer goed overweg met een hengst, kijk maar naar de foto, waarbij ik Maxolo en Romy bij vandaag voor het eerst weer bij elkaar heb gezet: http://www.irishcobs.org/albums/album81 ... .sized.jpg

Succes en sterkte met je beslissing !!
Laatst bijgewerkt door Nikita_1995 op 20-03-06 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:42

Ik heb zelf nu ook 3 tinkers en bij mij geld wie het eerst komt blijft over het algemeen, nu is Viane er als laatste bij gekomen, ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om Lonan of Biggels te verkopen ipv Viane als dat ooit aan de orde zou komen. Als er een weg moet is Viane de eerste die moet gaan,

Kijk dat je nu wat wilt doen met je paarden snap ik wel maar ik vind ook dat je daar van te voren over naar moest denken het is nog geopperd in je vorige topic, Ik vind ook dat je max te weinig kans geeft om een goede band mee te krijgen, Ik zelf denk echt dat je te veel wilt en te rationeel denkt, maar dat is mijn idee wat ik er van krijg.

Dit is waarschijnlijk niet wat je wou horen maar zo zie ik het, als drie te veel worden dan vind ik dat je lizzie niet moet kopen.

Maar goed zo heeft iedereen er een eigen mening over, je moet zelf doen wat je denkt dat goed is.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:49

Ik schrik wel een beetje hiervan, ik dacht dat je juist zo gek met max was. Maar mocht je besluiten om hem toch te verkopen dan hoop ik dat je een goed tehuisje voor hem vindt. Het is dat ik het niet kan betalen anders had ik het wel geweten. Maargoed succes met de beslissing en ik hoor wel wat het wordt.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 22:05

Ik ben ook helemaal gek van en met Max, maar hij dus niet met mij, dat gevoel heb ik dus. Alles wat ik doe, werkt hij tegen. Dat geeft niet, dat is wat Dienie ook zei, het is een hengst en dat zou wel bijtrekken als hij gecastreerd zou worden.

Verder kan ik wel 3 paarden betalen, alleen mijn man wil het dus niet. Dat ik dus wilde gaan "fokken" (want met 2 merries is het nou ook niet echt fokken) is iets, wat ik al langer wilde, alleen nooit kon. Alleen dacht ik dat ik die droom dus nooit waar kon maken.

Wat ik al schreef, normaal geldt voor mij ook de recht van de eerste die blijft. (hier ook meegemaakt met de hond, andere kwam erbij en vloog haar aan, hoe mooi die ander ook was... zij blijft, al is zij dus een sukkeltje eerste klas en laat ze haar plas lopen als er visite komt).

Ik was de laatste tijd juist met Max bezig, omdat ik dus wilde dat hij meer met me deed. Meer op me lette, maar hij kijkt me niet eens aan. Ik kan nu zijn voorhoefjes doen, al is het soms met vechten, maar het begin is er wel.

Het rare is, dat met Angel juist die klik er gelijk was. Ook voelde zij zich gelijk thuis daar en huppelt altijd mee met de staleigenaresse. De staleigenaresse had me al meerdere malen erop gewezen, dat Max niet meewilt lopen en niet veel doet in de bak. Ik had altijd zoiets van, dat komt allemaal wel. Maar nu heb ik gewoon het gevoel dat hij zich niet thuisvoelt. Dat is niet nu ik Lizzy wil kopen. Alleen had ik dus toen, dat ik hoopte dat hij wel bij zou trekken.

Bij mij mogen ze alledrie blijven, zelfs van mn staleigenaresse, ze maakt er zo plaats voor. Alleen vindt zij ook dat hij niet goed bij me past (en voor haar maakt het niet uit of ze nou Lizzy of Max erbij heeft staan). Dat is wel slikken hoor, maar het klopt volgens mij wel een beetje.

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:09

Mannen zijn zo lekker nuchter he?! Niks emoties gewoon kort door de bocht !!
Tja blijft lastig gevalletje. Ik heb een hengst veulen(Osric) wat je omhelst en ook een hengst veulen(Remy) wat in een eigen wereldje leeft.(naam is ook zeer toepasselijk maar al beslist voor de geboorte) Heel langzaam begint hij zich ook in onze wereld te begeven al kost het erg veel tijd en geduld en vooral niet te veel willen. Osric loopt Remy de hele dag uit te dagen maar hij speelt nu eenmaal minder. Ik vind hem een soort "oud" zieltje hebben en dat intrigeert me.

Het is wel wat ze al zeggen, op een ruin/hengst kun je altijd rijden. Op merries niet, uitgaande van dracht, daarom heb ik twee hengsten genomen. Ik rij graag marathons maar niet met een drachtige merrie, ik doe dat niet. Topsportsters stoppen ook met TOPsport als ze zwanger zijn. Dus heb ik twee hengsten die altijd kunnen lopen. En de merries rij ik tussen de "drachten" door op de wedstrijden. Hier hebben wij heel lang over moeten denken omdat we met het zelfde probleem zaten min of meer. Dames of heren? Dus we hebben buiten de merries om extra twee hengsten erbij genomen om aan het rijden te kunnen blijven. Eentje heb ik moeten ruinen was niet te houden als hengst (geen tinker) maar de andere hebben het zelf in de hand, ze mogen hengst blijven zolang ze zich (met enige opvoeding uiteraard) kunnen gedragen. Veiligheid voorop. Jij kunt geen hengst houden dus zal je hem moeten ruinen en ik denk dat ie dan zeker meer op jou gericht zal gaan raken, net zoals dienie al zei.

Maar als de liefde groter is voor de nieuwe merrie zal je bij jezelf te raden moeten gaan naar wie jou hart het meeste uitgaat.
En die beslissing kan je alleen zelf maken.
Sterkte

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:12

Biancaa - jonge dieren en zeker jonge hengsten kun je het beste op laten groeien met een speelkameraad tot ze zadelmak gemaakt worden. Toen ik Maxolo kocht heb ik speciaal voor hem een maatje erbij gekocht. Die heb ik inmiddels verkocht naar iemand waar hij het nu geweldig naar zijn zin heeft. Zo kan het ook: http://www.irishcobs.org/albums/max/Max ... .sized.jpg

En hengsten zijn nu eenmaal anders van karakter dan merries....., mannen en vrouwen ook

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 23:01

@Dienie: Daarom had ik ook voor angel dus een jong veulen erbij gekocht. Zodat ze samen konden opgroeien en dus elkaar hadden. Maar ja dan moet het ook een beetje klikken en hij moet het naar zijn zin hebben (dat vind ik nog het belangrijkste).

@sneppie, ja en die van mij is heel nuchter. Het is zo iemand die me alles gunt (als het hem maar niet teveel geld kost ) maar wel grenzen stelt, wat ook logisch is (anders had ik mijn harem tinkers wel al gehad).

Ik wil sowieso "gewoon" recreatief gaan rijden, en ik wil ook beide merries (als het dat zou worden) niet tegelijkertijd laten dekken, zodat er altijd een periode tussen zit dat je de 1 wel kan rijden en de ander niet (bijvoorbeeld om het jaar laten dekken, dus het ene jaar drachtig en het andere jaar vrij) Zo blijft er altijd wel 1 over om te rijden en ik vind het ook beter voor de merrie.

Ruimte voor zoveel paarden heb ik helaas niet, was dat maar zo. Ik zou zo een boerderij kopen als ik dat kon. Maar ja hier in de randstad gaat dat niet zo makkelijk en ben ik al blij dat de staleigenaresse heel veel voor me wilt doen (dus qua prijs en onderkomen).

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:13

Biancaa, als ik jouw post lees voel ik eigenlijk al een beslissing die je nog niet wil nemen. Ik denk dat jouw man gelijk heeft. En een paard dat naar je slaat heeft volgens mij geen vertrouwen in je. Of mist iets. En dat werkt wederzijds. Jij mist ook iets in hem. Dus ik denk dat je een goede baas voor hem moet zoeken, iemand die hem alle aandacht kan en wil geven en waarmee het gewoon klikt. En zorg ervoor dat het geen handelaar is...

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:27

Ben het helemaal met Soxje eens....

Een merrie op laten groeien met een hengst gaat niet zo makkelijk Biancaa. En als het (toch) niet klikt, gewoon je verstand gebruiken en hem verkopen aan iemand waarbij de 'klik' er wel meteen is. Gewoon een paar goede foto's schieten, dan 'verkoopt' Max zichzelf

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:55

Is altijd een moeilijk probleem. Waar je wel op moet letten is dat als je je merries niet gelijk laat dekken je weer met 1 veulen zit. Er 1 bij kopen is dus geen optie want dat moet het jaar daarop ook weer. Met onze eerste merrie hadden we in het begin ook geen kontakt. Ik heb wel eens gezegd dat ze autistisch is. Liever alleen ook in de wei. Geen kontakt met andere paarden. En ook niet naar ons toe. Pas na een half jaar van vechten hebben we haar vertrouwen gewonnen. Nu komt ze als ze ons ziet, maar het kontakt met andere paarden dat is er nog steeds niet. Ze gaat haar eigen gang. Dat hoort dus blijkbaar bij haar. Ik heb ook altijd het idee gehad dat als ik een paard kocht dat voor altijd zou zijn. Maar ik heb een tinker gehad waar het echt niet mee klikte. Heb het een jaar geprobeerd maar het bleef gevaarlijk. Toen heb ik de knoop doorgehakt en heb haar verkocht. Ik heb toen een andere merrie gekocht waar ik vanaf dag 1 een band had. Ze is zo verschrikkelijk lief. Ik ben blij dat ik die andere heb verkocht soms gaat het gewoon niet anders. En diep in je hart heb jij dat gevoel ook. Natuurlijk is het heel erg verdrietig maar soms kan het niet anders.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:02

dobbel schreef:
Ik heb zelf nu ook 3 tinkers en bij mij geld wie het eerst komt blijft over het algemeen, nu is Viane er als laatste bij gekomen, ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om Lonan of Biggels te verkopen ipv Viane als dat ooit aan de orde zou komen. Als er een weg moet is Viane de eerste die moet gaan,

Kijk dat je nu wat wilt doen met je paarden snap ik wel maar ik vind ook dat je daar van te voren over naar moest denken het is nog geopperd in je vorige topic, Ik vind ook dat je max te weinig kans geeft om een goede band mee te krijgen, Ik zelf denk echt dat je te veel wilt en te rationeel denkt, maar dat is mijn idee wat ik er van krijg.

Dit is waarschijnlijk niet wat je wou horen maar zo zie ik het, als drie te veel worden dan vind ik dat je lizzie niet moet kopen.

Maar goed zo heeft iedereen er een eigen mening over, je moet zelf doen wat je denkt dat goed is.

Ben het hier mee eens..... Daar komt bij dat je Max echt niet even lang hoeft te borstelen en te knuffelen e.d. De ene keer krijgt de 1 een langere knuffel, de andere keer de ander.....
Heb het gevoel dat er teveel moet bij jouw.... Laat een veulen een veulen zijn en zorg wel dat hij handzaam wordt.... Dat freestylen kan later ook nog...

Maar misschien is het idd verstandiger om hem weer te verkopen zodat hij iemand vindt waar het wel mee klikt en die tot hem door kan dringen. Vind het zelf onvoorstelbaar dat een veulen, die behoorlijk ziek is geweest, dat je daar geen band mee op bouwt......

Voortaan beter nadenken voor je wat koopt..... Overhaast iets kopen omdat het "gezelliger" is voor het andere paard is dus niet handig.....

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:21

Op een of andere manier wordt ik altijd een beetje verdrietig van dit soort berichtjes

Ook bij mij geldt last in, first out, maar ook alleen als het niet anders kan en niet omdat ik ergens anders iets leuks tegengekomen ben.

De band met Max kan heus nog wel groeien, bij de een is de band er direct, bij de ander duurt het misschien wel 2 jaar. Je kunt het ook zien als een uitdaging.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:49

Vasthi schreef:
Op een of andere manier wordt ik altijd een beetje verdrietig van dit soort berichtjes

Ook bij mij geldt last in, first out, maar ook alleen als het niet anders kan en niet omdat ik ergens anders iets leuks tegengekomen ben.

De band met Max kan heus nog wel groeien, bij de een is de band er direct, bij de ander duurt het misschien wel 2 jaar. Je kunt het ook zien als een uitdaging.

Beetje dat gevoel van je koopt een nieuwe jas en die zit toch niet zo lekker omdat je hem eigenlijk niet goed gepast heb......

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:06

Ja klopt hoor dat gevoel krijg ik er ook van,

Ik kan me je topic nog goed herrinderen Biancaa, toen is je vermeld dat je goed moet naar denken over wat je wilt enz,
Ik krijg echt het gevoel dat je te veel te snel wilt en dat je niet bij kopen heb nagedacht,
Ik vind het ook erg sneu voor Max ik heb niet het idee dat je hem echt de kans geeft of gegeven hebt, en nu kan je hem ook maar beter weg doen want nu zal hij naar mijn gevoel die kans helemaal niet meer krijgen omdat je nu toch wat anders wilt.

Ik raad je wel aan er goed over na te denken, na 1 bezigteging kan je niet weten of het met lizzie wel gaat klikken, een paard is wanner hij bij je zelf is toch echt heel anders. En dan kan het wel weer eens tegen vallen, wat ga je dan doen weer verkopen.

sorry als dit niet zo aardig klinkt en je hoeft er net als de vorige post niet op te reageren, wil toch mijn gevoel wat ik er van krijg even kwijt.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:28

Toen we Reilly afgespeend hebben bij Moontje heeft ie weken zich zo sneu gedragen, stond maar wat te staan. Wilde niet spelen met Shathu (en ik dacht "leuk 2 hengstjes die samen op kunnen groeien), keek ontzettend droevig uit z'n ogen. Echt heel zielig om te zien. En het werd ook niet echt vlot beter.
Langzaam beetje bij beetje is het gelukkig weer beter geworden en is ' ie weer een beetje onze "oude" Reilly geworden. Nu spelen ze wel ontzettend veel met elkaar. Zijn echt dikke maatjes en ik ben blij dat ik wel de mogelijkheid nu heb om ze zo samen op te laten groeien. Of de mogelijkheid heb....ik maak er nu een mogelijkheid van. Ik wil niet dat Shathu opgroeit tussen alleen volwassen paarden. Als ik zie hoe enorm veel ze spelen en ravotten samen.
Misschien komt het nog wel met Max, dat hij wat opener en vrolijker wordt. Maar misschien is het ook wel gewoon z'n karakter.
En misschien voelt 'ie zich wel niet echt gelukkig ook.
Op zich "werk" ik nog niet met onze kerels. Shathu is nu 11 maanden en Reilly 8,5 maand. Het enige wat we af en toe doen is even poetsen, hoefjes uitkrabben, nu paar keer een stukje met ze gelopen richting de openbare weg en verder heeeeeeeeeeeeel veel knuffelen, kriebelen en van ze genieten gewoon om hoe ze zijn.
Moet wel zeggen...toen Reilly zich zo depri gedroeg werd ik er ook niet echt vrolijk van. Had gewoon medelijden met 'm. Zo moet in mijn ogen een jong paardje zich toch niet voelen.
Maar misschien is Max nou eenmaal zo. En misschien voelt ie zich toch niet helemaal happy.

Als het echt niet klikt, misschien moet je dan toch RUSTIG een ander baasje voor 'm zoeken. Iemand die hem echt leuk vindt en z'n karakter erbij! Niet naar de 1e de beste wegdoen.

Wat ik me overigens wel afvroeg, hoe lang heb je hem nu??? En hoe oud is hij???

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:00

En ik vraag me wel serieus af of deze beide merries echt geen lichte vorm van zomer exzeem hebben............
Ik heb eens wat foto`s bekeken, als je op de foto van ics site kijkt
staan de manen achteraan rechtovereind, en bij jolien ook een heel stuk (=nakomeling) vindt het koeienstal verhaal wel een beetje hmm
Dat gefrunnik aan elkaar is meestal plaatselijk en niet zo ingrijpend. Althans bij mijn merries niet..........

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:27

Geef hem de tijd...

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 19:59

dobbel schreef:
Ja klopt hoor dat gevoel krijg ik er ook van,

Ik kan me je topic nog goed herrinderen Biancaa, toen is je vermeld dat je goed moet naar denken over wat je wilt enz,
Ik krijg echt het gevoel dat je te veel te snel wilt en dat je niet bij kopen heb nagedacht,
Ik vind het ook erg sneu voor Max ik heb niet het idee dat je hem echt de kans geeft of gegeven hebt, en nu kan je hem ook maar beter weg doen want nu zal hij naar mijn gevoel die kans helemaal niet meer krijgen omdat je nu toch wat anders wilt.

Ik raad je wel aan er goed over na te denken, na 1 bezigteging kan je niet weten of het met lizzie wel gaat klikken, een paard is wanner hij bij je zelf is toch echt heel anders. En dan kan het wel weer eens tegen vallen, wat ga je dan doen weer verkopen.

sorry als dit niet zo aardig klinkt en je hoeft er net als de vorige post niet op te reageren, wil toch mijn gevoel wat ik er van krijg even kwijt.

Het geeft niet hoe je reageert hoor, daarom vroeg ik ook een mening toch.

En ik verwacht niet teveel van mijn veulens, juist door freestylen (nou ja opjagen en aandacht trekken, dus de beginselen) behoor je een band te krijgen.

Ik weet dat ik hem zeker wel de kans heb gegeven, ik probeer zoveel mogelijk met hem te doen. Van de 2 uur dat ik er ben, is daarvan maar een kwartier of 20 min. maar het freestylen en de rest dus knuffelen, leren voetjes geven enzovoorts. En dat omstebeurt waarbij ik als ik met de 1 bezig ben, de ander ook aandachtr geef (aai tussendoor of koekje).

Het is inderdaad wel kort, de kans die ik hem heb gegeven. Maar waar ik bang voor ben, is dat ik me nog meer aan hem ga hechten en dat die klik niet komt. Dan ben ik dus nog verder van huis en hij ook. Want hij voelt zich gewoon niet gelukkig.

Ik dacht toen dus, het goed te doen. Maar pas als je een paardje (veulen) hebt, kan je kijken of het klikt of niet. Toen ik Max kocht, heb ik hem alleen in de wei gezien. Verder niks met hem gedaan, ik vond hem gewoon leuk. Dus ja wel ene beetje een impuls aankoop. Maar wel omdat ik hem leuk vond en de eigenaar er alles mee kon doen.

Ik ga zo weer verder, ik moet even naar school van mn dochtertje. en anders wordt het verhaal weer zo lang.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:35

Ik vind eerlijk gezecht dat je nog niet moet willen freestylen met een veulen/jaarling. Ik vind echt dat je te veel verwacht.

straks verkoop je max en koop je Lizzie en blijkt dat ook niet te klikken want ook dit weet je niet, en ik vind het gewoon vreemd dat je nu in eens zo over max doet tewijl ik je er nooit eerder over gehoord hebt, (of ik moet er overheen gelezen hebben) Bij mij komt het dus echt over dat je een goed exuus zoekt om voor je eigen gevoel max kan verkopen zodat je lizzie kan kopen,

Mijn idee is dat je je keus al wel gemaakt hebt en dat maakt verder ook niet uit. Maar wees eerlijk tegen over je paardjes en geef ze een kans.