hoe fokt democraat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shafali

hoe fokt democraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 12:44

Heej allemaal! Nu zit ik er over na te denken om democraat als hengst voor mn merrie te kiezen.. maar nu vroeg ik me af: hoe fokt hij ? geeft hij lengte door? hoe zijn de verschillende gangen van de veulens en hun karakters? alvast bedankt

shafali

Re: hoe fokt democraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 16:58

niemand na ja, k hoop dat toch iemand nog met iets komt

ramonajoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:36

Democraat fokt wat wisselend. Bij ons zijn in 1 jaar 2 nakomelingen geboren van Democraat. De ene was te lang gelijnd, vos en met een pittig karakter, ze was gefokt uit een stermerrie van Goudsmid x volbloedhengst, deze merrie was donkerbruin. De ander was iets tekort in de rug, luxe beenwerk, prima karakter, en bruin. Zij was gefokt uit een ietwat beknopte stermerrie v. Wisconsin x Statuar. Beweging van beiden was normaal. De laatste hebben we zelf gefokt en ik denk dat zij vooral springpaard was. Ze is verkocht als 2 jarige. In Duitsland was Democraat erg populair vanwege zijn vererving van springkwaliteiten, ik zocht een allrounder voor mijn merrie en had voorkeur voor schimmels vandaar mijn keuze voor hem.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:37

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:05

zie mijn profiel,mijn jaarling heeft echt een super karakter ,goed bewegen,mooie hals,mooie maat(tot nu toe)en mooie,lange rug,mijn voorkeur zou ook weer naar democraat gaan als mn paardje met pensioen gaat...de veulens die ik gezien heb hebben allemaal een goed bottenwerk

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:40

Ik heb een democraat 3 jarige, super braaf!! Goed bewegen! nu 1.70 schimmel, vanaf veulentje al gehad, erg braaf!!

staat tevens ook te koop.

krackertje

Re: hoe fokt democraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:05

Hallo,

Wij hebben een 6-jarige hengst van Democraat x Vincent, zeer fijn paard en gebaseerd op deze hengst hebben we begin maart onze merrie van Krack C er mee gedekt en die is nu drachtig
Democraat geeft maat en meestal ook rek in het lijf.
Onze Democraat heeft een zeer fijn karakter en wil hard werken
Democraat kan wel een merrie gebruik die bloed voert
Hopenlijk heb je iets aan deze info

Groetjes