Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mijn merrie kan ook wel zoiets gebruiken in plaats van een bloederige hengst, ook omdat ik dat zelf gewoon mooier vind voor mijzelf.
liliputter schreef:democraat fokt bot door(sterk op de benen)maat volgens mij ook genoeg en gummie ook
ceasario schreef:liliputter schreef:democraat fokt bot door(sterk op de benen)maat volgens mij ook genoeg en gummie ook
Is dat geen hengst uit de vorige EEUW ?![]()
http://www.allbreedpedigree.com/riccio
Verwacht van die hengsten dus zeker maat en bot.
Sjuimpje schreef:Ik ben weg van Upperclass, hoe die fokt moeten we nog even afwachten.

Dees schreef:Zeer interessant topic voor mij.
Op mijn luxe Balzflug x Zeoliet heb ik toendertijd Rubiquil gebruikt. De hengst stond 'bekend' als brenger van maat en bot en braver karakter. Weelde is het resultaat van deze dekking. En hoewel ik zeer in mijn nopjes ben met het eindresultaat, heeft Rubiquil mij niet de gehoopte maat en bot gebracht. Wel beweging en ander karakter en een heel fraai diertje als geheel, dus ik mag niet mopperen.
Nu is Weelde 3 en ik wil haar ook een keer laten veulenen.
Mijn gedachtes gaan uit richting het Ferro-type, maar ben terughoudend vanwege het karakter van deze zonen.
Ben terughoudend met gebruik van Gelders omdat ik geen concessie wil doen aan gummie en ruimte in beweging.
Ben terughoudend met Groningers omdat ik die halslengte gewoon te kort vind, en de merrielijn komt uit een Groninger lijn dus ben ook bang dat ik heel snel weer terugkom bij het minder rijtypische type.
Kortom: ik zal dit topic dus heel goed in de gaten houden!
Montecristo en diens zoon Ro-Lex heb ik gister aan het werk gezien tijdens Zwolle. Ben gecharmeerd van hun type en beweging. EN hun voetenVerwacht van die hengsten dus zeker maat en bot.