wat zijn de eigenschappen van de concorde nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovinhorses

wat zijn de eigenschappen van de concorde nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 20:16

Ik wil namelijk graag een veulen fokken van toronto afstammeling van concorde bij mijn mooie donkerbruine kwpn merrie van 1.60 mtr

Adil

Re: wat zijn de eigenschappen van de concorde nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:01

Hij fokt wel groot over het algemeen, en das wel mooi, trekt hij mooi de 1.60 m. van de moeder wat op. Nakomelingen van Concorde staan over het algemeen bekend als sterke, trotse paarden die bereid zijn hard voor je te werken (als je de juiste gebruiksaanwijzing hebt )

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:33

Volgens mij weet Miss87 hier wel veel van. Concorde heeft bij hun op de manege gestaan, ze hebben er veel nakomelingen van.

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:36

Vriend van mij heeft n Concorde merrie, super springen..
Echt heel goed, kan superdraaien, en is ook echt n schatje, heel werkwillig ed..

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:18

Adil18 schreef:
Nakomelingen van Concorde staan over het algemeen bekend als sterke, trotse paarden die bereid zijn hard voor je te werken (als je de juiste gebruiksaanwijzing hebt )

Zelf hebben wij twee Concorde merries (volle zussen) met totaal verschillende karakters! Eentje is een hele snelle, maar wil altijd werken als er maar niet met 'r gefrunnikt wordt En de ander is juist een knuffel en haalt juist "grapjes" uit om zo een beetje onder het werk uit te kunnen (absoluut niet gemeen, maar is juist vrolijk daarin) Allebei met gebruiksaanwijzing dus
Verder hebben we ook nog een Laroche (v. Concorde) en die is ook heel werkwillig en heel braaf.
En springen doen ze alledrie!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:08

Citaat:
Zelf hebben wij twee Concorde merries (volle zussen) met totaal verschillende karakters! Eentje is een hele snelle, maar wil altijd werken als er maar niet met 'r gefrunnikt wordt En de ander is juist een knuffel en haalt juist "grapjes" uit om zo een beetje onder het werk uit te kunnen (absoluut niet gemeen, maar is juist vrolijk daarin) Allebei met gebruiksaanwijzing dus
Verder hebben we ook nog een Laroche (v. Concorde) en die is ook heel werkwillig en heel braaf.

Dan inschrijven voor de Concorde wedstrijd (zie onderschrift)

Op 8 en 9 April is er bij ons een wedstrijd van alleen maar nakomelingen van concorde en nakomelingen van goedgekeurde zonen en kleinzonen van concorde! Ik zou zeggen kom kijken dan kun je er genoeg zien!

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:05

ik heb een ruin van Concorde. Het is echt een super braaf paard, wil graag werken, maar heeft wel een eigen willetje en is best sterk. Verder is hij niet zo groot, 1.63 en aardig fors. En natuurlijk kan hij super springen
foto's in mijn profiel.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:16

Biebel schreef:
Adil18 schreef:
Nakomelingen van Concorde staan over het algemeen bekend als sterke, trotse paarden die bereid zijn hard voor je te werken (als je de juiste gebruiksaanwijzing hebt )

dit gaat exact op voor de Concorde merrie die ik heb gereden

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:16

Adil18 schreef:
Hij fokt wel groot over het algemeen, en das wel mooi, trekt hij mooi de 1.60 m. van de moeder wat op.

Volgens het kwpn verkleint hij juist hoor.. Ik zou het met een merrie van 1.60m niet doen als je graag wilt dat het veulen groter wordt.

Mijn Concorde ruintje is ook 1.60m (Ook uit een moeder van 1.60m )
Redelijk eigen willetje, maar dat zal ook versterkt worden door de Amor moeder.

Verder ken ik een paar concordes uit de merrie van mijn buurman, de eerste sprong hier Z en is naar Amerika verkocht (Chris Kappler heeft hem nog uitgebracht), de tweede sprong ook binnen een jaar Z, waren allebei hele voorwaartse, meedenkende paarden. De derde is een kopietje van haar moeder, zie je niks van concorde in behalve het wat overbouwde en ook weer de maat, ook zo rond de 1.60m (nog niet ingereden, maar wel ook een met een heel eigen idee over dingen)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:21

Hey! ten eerste: wat een onwijs toeval!! De volle zus van de Concorde-merrie die ik heb gereden is ook verkocht aan Chris Kappler!!!

Ten tweede: Ik heb van meerdere gehoord dat concorde in hun eigen fokkerij brengen het beste was wat ze konden doen omdat de maten na Concorde omhoog schoten. De mensen voor wie ik heb gereden hebben exact dezelfde ervaring!

Maar waar heb je dat gelezen dan? want ik geloof je natuurlijk best

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:05

Adil18 schreef:
Hey! ten eerste: wat een onwijs toeval!! De volle zus van de Concorde-merrie die ik heb gereden is ook verkocht aan Chris Kappler!!!

Ten tweede: Ik heb van meerdere gehoord dat concorde in hun eigen fokkerij brengen het beste was wat ze konden doen omdat de maten na Concorde omhoog schoten. De mensen voor wie ik heb gereden hebben exact dezelfde ervaring!

In zijn fokwaarden Hij verkleint -0.42 cm volgens de exterieur index in het laatste bewaarboek van het kwpn. Dat is niet veel, maar toch wel wat anders dan flink vegroten..

Gaaf! Wat zat er verder achter die merrie? (staat ze op paardenfokken.nl?)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:24

Waarom Toronto als ik vragen mag?

Er lopen volgens mij wel een paar fijnere zonen van Concorde rond als je dat bloed zo graag wil hebben....

lovinhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 23:24

gomir schreef:
Waarom Toronto als ik vragen mag?

Er lopen volgens mij wel een paar fijnere zonen van Concorde rond als je dat bloed zo graag wil hebben....

Ik ken toronto, hij staat op een stal waarvan de eigenaresse mijn dochter les geeft. Het is een super mooi beest en rustig karakter

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:50

Ik heb hem al meerdere keren op concours gezien(donderdag nog in Zwolle) en het is idd een hele brave, maar mijn keus zou het niet zijn als ik een springpaard wilde fokken
Vond hem in Hengelo als 4-jarige enorm opvallen, daarna heb ik hem nooit meer zo goed zien springen...

Dan zou ik eerder voor een Laroche(geen idee of daar nog diepvries van is?) of een Larino gaan als je graag concorde wil.
Of wat meer geld uitgeven en direct bij Concorde gaan dekken

Maar als je een goed gevoel bij dat paard hebt en denkt dat het mooi past dan moet je het natuurlijk niet laten om wat een ander zegt!
(ik ben zelf namelijk ook helemaal niet eigenwijs )

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 07:22

Nicole288 schreef:
Adil18 schreef:

In zijn fokwaarden Hij verkleint -0.42 cm volgens de exterieur index in het laatste bewaarboek van het kwpn. Dat is niet veel, maar toch wel wat anders dan flink vegroten..

Gaaf! Wat zat er verder achter die merrie? (staat ze op paardenfokken.nl?)

Het is een Concorde x Zeoliet, wat er verder precies achter zit weet ik niet zo. Ik weet wel dat uit deze stam ook Montender komt
Volgens mij staat ze wel op paardenfokken.nl, samen met de zusters. Zij (en twee zusjes en de moeder) staan ook in het boek 'The leading mares of the Netherlands'