Don Schufro, Rubinstein, Rohdiamant, Cabochon, Krack C

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bookje

Don Schufro, Rubinstein, Rohdiamant, Cabochon, Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 10:18

Hallo,

Ik ben benieuwd hoe Don Schufro, Rubinstein, Rohdiamant, Cabochon en Krack C fokken. Gewoon omdat ik benieuwd ben naar jullie meningen. Zelf vind ik deze hengsten erg goed, maar ik zou niet weten wat voor karakter, formaat en gangen door fokken. En natuurlijk op wat vor soort merrie ze het best doen!! Als jullie willen reageren zou ik het heel leuk vinden. Ik ben erg benieuwd!!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:21

Je noemt wel een rijtje toppers op zeg!
Wat mijn mening is:
Don Schufro: zeer goed paard, sterk. Passende merrie: veel bloed, chique genoeg, modern gelijnd, sensibel genoeg.
Rubinstein: Weinig toelichting nodig, zéér gewild en heel fijne paarden. Merrie met goed achterbeen en goede rug past m.i. het best. Rubinstein voegt rittigkeit, een chique uiterlijk en elegantie in beweging toe.
Rohdiamant: zeer mooie paarden, fijn te rijden, vaak kleintjes dus een stevige grote merrie past het best.
Cabochon: ken ik zeer wisselende nakomelingen van, dus kan er weinig zinnigs over zeggen, aantal hele goede van.
Krack C: hengst zelf geen introductie nodig, maar mocht soms wat sterker zijn, wat moeite met écht verzamelende oefeningen, maar wat een draf van nature! Merrie met zeer veel kracht, hengst voegt extra tritt en model toe, mooie halzen en knap hoofd. Voorbeen vaak zeer goed. Strooit met maat en forsheid.

Karakter vind ik meer bij de merrie dan de hengst liggen, die voedt haar immers op. En het ligt maar aan de ruiter of ie een bepaald karakter fijn vindt of niet.

mienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:13

helemaal mee eens venetia

bookje

Re: Don Schufro, Rubinstein, Rohdiamant, Cabochon, Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 17:56

Bedankt voor de informatie!! Ik vind deze hengsten echt allemaal geweldig!! Er zat in de hoefslag een dvd-tje met allemaal dressuur en spring hengsten en daar zat don schufro bij, echt een geweldig paard!!! Hij is inderdaad behoorlijk fors dus verwachte al dat je een merrie met aardig veel bloed nodig had.. Vind het gewoon leuk om informatie te zoeken van top hengsten!!! Vind Weltino ook een mooie hengst!! Maar daar is volgens mij niet zoveel over bekend, ook vind ik Florencio geweldig, volgens mij gaat hij ook nog toppertjes fokken!! In ieder geval bedankt voor jullie reactie!!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:04

Ik heb een zesjarige Krack C x Equador merrie, 1.75 groot, werkwillig, leergierig, nuchter, 3 fijne basisgangen, kortom erg fijn paard

Drafje:
Afbeelding

Galopje:
Afbeelding

Standfoto (ja ik weet het ze is dik, maar ze is dan ook 10 maanden drachtig ) :
Afbeelding

Voor meer, zie onderschrift of profiel

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:18

Ik had een Cabochon-merrie. Echt een super beestje! Was superbraaf en wou altijd werken.
De Cabochon's hebben over het algemeen een super karakter en werklust. De Cabochon's die ik gezien heb, hadden allemaal een goed achterbeen, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen! En ze kunnen ook super bewegen

Hier nog een foto van mijn vorige paardje:
Afbeelding
Voor meer foto's kun je in mijn profiel kijken

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:20

Hoe dacht je in hemelsnaam met Rubinstein te kunnen dekken?
Ik wist niet dat daar nog handel in was in Europa........

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:22

De moeder van mijn Krack C merrie is een vrij fijn gebouwd paard, heeft ongeveer hetzelfde model als mijn paard. Qua karakter kan ze vrij heet worden, maar ze is wel erg aanhankelijk en werkwillig.

Afbeelding

jaggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:02

Ik heb zojuist een nieuw paard van Respect (v. Rubinstein I)x Ravallo (v. Rubinstein I) x Pele. Oftewel dubbel Rubstein bloed erin. Ik heb hem pas een paar dagen en hij is pas net zadelmak, maar hij is wel erg werkwillig, beweegt goed en heeft geloof ik wel uitstraling.

Afbeelding
Afbeelding