Ixion

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shafali

Ixion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 22:37

Hai allemaal,

Mijn merries vader is Ixion.. nu weet k dat hij is overleden in 1995, maar verder weet k haast nix over hem? weten jullie bijvoorbeeld iets over zijn prestaties in de sport? was hij meer dressuurgericht?

k hoop wat meer te weten te komen.. heel erg bedankt alvast

martinev

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 12:39

Wat leuk, ik heb ook een merrie van Ixion. Vorig jaar heeft mijn zusje over hetzelfde onderwerp ook eens een topic geopend, weet niet of die nog ergens te vinden is, maar valt te proberen. Daar had ze volgens mij wel wat antwoorden gekregen.
Rijd je ook wedstrijden met je paard? Ik weet dat de meeste Ixion afstammelingen schimmels zijn, heb jij ook een schimmel?
succes met informatie vinden!

shafali

Re: Ixion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 19:03

jepz, k heb ook een schimmeltje.. echt een schat.. ze heeft al L springen gelopen... maar ja, k rij haar meer voor mn plezier .. en springen vind ze echt geweldig..

Ik zal iig alvast even rondneuzen, bedankt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:05

Een vriendin van mij heeft ook een Ixion, en inderdaad ook een Schimmel. Hij is nu een jaar of 12 geloof ik. Hij ging als een speer door de B en L heen maar nadat hij een stuk glas in zijn kogel had gekregen is hij altijd een beetje blijven sukkelen met zijn gezondheid is nu een recreatiepaardje.

caitton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:33

Ik heb 2 ixion's een keur-prestatie sport merrie 20 jaar en nog steeds fanatiek in de sport omdat ze gewoon niet te stoppen is. en een 13 jarige ster - prestatie ruin allebei Z2 dressuur.
geen makkelijke paarden in de omgang maar keiharde werkers en nooit een dag kreupel.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:41

Het zijn inderdaad keiharde werkers. Ik heb een Ixion gereden en die liep in de eventing op internationaal niveau. Tweesterren dacht ik. Deed het erg goed in de cross onderdelen en de dressuur, alleen bij het springen was hij niet erg voorzichtig, de balken vielen rijkelijk! Maar galopperen kon 'ie wel goed, liep alle paarden van stal eruit..
Dit was trouwens ook een schimmel.

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:54

heey. ik heb voor een kennis een ixion merrie te koop staan. dit is een 6jr vosmerrie.
ik heb voor je gekeken op kwpnstallion.com om info over ixion maar daar bestaat hij niet.
veel plezier met je verdere zoektocht.

caitton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:14

Als je van dam in Nietap belt, die kan je alles over hem vertellen hij was fokker eigenaar. van Dam heeft nu de KWPN hengst Equador staan dus die kun je dan wel vinden op die site

martinev

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:50

Samen met m'n zusje heb ik dus ook een ixion, een bijna 11-jarige vos merrie. Geen witte voetjes e.d maar wel een grote witte vlek op z'n kont, overblijfsel van de schimmel vader denk ik!
Ik rijd nu M1 dressuur en L springen en ga in mei ook samengesteld starten, het is echt een heel veelzijdig paardje met veel werklust.
Als je even zoekt onder oude topics op de naam Roeline, vind je het topic van een jaar geleden. Hier is nog wel een klein beetje informatie over ixion te vinden, maar geloof dat er zowieso niet zoveel informatie over hem is!
Veel succes!

shafali

Re: Ixion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 22:53

dank jullie wel allemaal nu weet k iig al wat meer