Equador vader van mijn...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoiRaM

Equador vader van mijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 18:13

sinds 12 september '05 rij ik een nakomeling van equador..
ik zou altijd nog vertellen wie de vader was van de merrie die ik rij..
dus hier is hij...

Afbeelding

Afbeelding

Equador heeft een zeer gemakkelijk karakter en geeft dit ook door aan zijn kinderen. Hij is donkerbruin en heeft een stokmaat van 1.69m

dit kan ik helaas niet merken bij ulana ...

hier de fotos van ulana ..
Afbeelding

Afbeelding

zijn er hier nog meer mensen die een nakomeling van equador hebben.. ??
en hoe braaf zijn ze ??
hoe lopen ze ?

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:14

wat een hengst!!!
mooi paardje is je merrie!

kitbits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 08:05

Sinds 2004 ben ik ook in het bezit van een Equador afstamming. Ze is donkerbruin met een paar witte haren in de staart (het merk van Equador ). Ik ben er erg blij mee ook qua karakter, ik kan helaas niet zeggen hoe ze onder het zadel is want ze is pas twee.

Voor foto's zie profiel.

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:03

ik rijd ook op een equador, foto`s staan in profiel ze is ooit door iemand in een half jaar naar het Z2 gereden en ze is erg lief ze is wel erg pittig met rijden en snel, en ze houd totaal niet van springen

jarrah

Re: Equador vader van mijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:21

Ik heb een Krack C uit een Equador merrie, telt dat ook mee?

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto's enzo zie onderschrift of profiel

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 11:56

hee bedankt voor de reacties allemaal !!
mijn merrie rij ik nu ff niet meer omdat ze alleen maar steigerd.. krijg nu wel hulp dus gaat al iets beter .. maar volgens mij heeft ze geen equador karakter

jolandaatje

Re: Equador vader van mijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:46

Nou, ik heb ook een merrie en een ruin van Equador. Met de merrie (7 jaar) kan ik echt lezen en schrijven. We zijn begonnen met wedstrijdrijden toen ze net 4 was en nu mogen we M2 starten. Dus dat gaat best fijn. Ook is ze in het springen uitgebracht. Ze is nu M springen + winstpunten. Ook niet onverdienstelijk dus!!

De ruin die we hebben staan, hebben we niet meer onder het zadel. het was een ontzettende draak en wilde je er alleen maar zo snel mogelijk af zien te krijgen. Wel loopt dit paard nu aangespannen voor een menwagen. Dit gaat tot onze verbazing hartstikke goed en hij heeft er zichtbaar plezier in!!

Wat deze 2 paarden gemeen hebben:
* als ze iets lastig vinden, doen ze hun hoofd omhoog en maken zich ontzettend sterk.

* beiden zijn moeilijk te pakken uit de stal (ze draaien zich eerst altijd met het achterwerk naar je toe. Ze doen dan niks, maar voor een vreemde kan dit wel bedreigend over komen)

* ze hebben een heel fijn karakter. Af en toe klieren, maar als je bijv. op concours bent, zijn ze er altijd voor je. De merrie bijvoorbeeld voelt het aan dat ze moet presteren in een ring en dan gaat ze er ook echt helemaal voor!!

Nou, ik zou graag jullie ervaringen horen!!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:57

Ben blij dat we toch niet voor deze hengst kiezen, want ik hoor al dat hij toch niet een bepaalt makkelijk karakter door geeft en dan kunnen we niet gebruiken. zitten trouwens wel mooie paarden van hem tussen

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:16

oud topic

Yannicke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:19

een meisje bij mij op de manege heeft een equador merrie. Super braaf, makkelijk in de omgang, en kan erg leuk lopen en ziet er goed uit!

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:12

Een vriendin van mij heeft ook een Equador merrie. In de omgang heel braaf, maar met het rijden heeft ze een eigen wil hoor! Periode was ze erg vervelend, maar het gaat nu echt veel beter. Paard heeft behoorlijke maat (ruim over 1.70m) en heeft dus ook echt tijd nodig gehad om te volgroeien. Je merkt vooral in de beweging dat ze nu veel sterker wordt.