welke hengst voor havel merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirza

welke hengst voor havel merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 16:13

hallo

ik zoek voor mijn merrie van havel/belisar een hengst ze is 164 groot heeft er misschien iemand nog een idee ik denk zelf aan rubiquil nog andere tips
hierbij foto's van haar
Afbeelding
Afbeelding

groetjes

mirza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 20:19

niemand een idee

Toedeledoki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:49

Heb je geen duidelijkere foto's.Ze lijkt zo niet correct op de benen.Misschien ook nog wat vertellen over haar gangen, niveau, stamboekopname en punten??

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:17

Ik zou er één op zetten, met een heeeeeeeeeeeeel lief karakter

mirza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 21:20

ja dat was wel de bedoeling hahahaha

mirza

Re: welke hengst voor havel merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 21:26

Afbeelding
Afbeelding

de gangen zijn ruim en veel afdruk de galop is bergopwaards
ze heeft geen wedstrijden gelopen maar was volgens me oude instructrice voor het hoge niveau klaar die had haar ff gereden maar ze kon alles .

krackertje

Re: welke hengst voor havel merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:55

Hoi,

Wij hebben zelf ook een merrie van Havel en die wordt dit jaar voor het eerst gedekt en wel met Valdez (Houston x Jazz) die ter dekking staat bij Lauw van Vliet misschien een idee voor jouw merrie???

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:03

Erg groot risco een maiden merrie dekken met een hengst die nog geen nakomelingen heeft. Houston én Jazz staan nou niet echt bekend als hengsten die lieve nakomelingen geven. Eerder eentje die een duidelijke gebruiksaanwijzing hebben.

@ts. Een standfoto van de zijkant is het beste. Dit zijn foto's waar we vrij weinig meekunnen. De merrie lijkt me vrij lang en week in de rug.

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:14

Wij gebruiken wel vaker de eerste keer een jonge hengst waarom niet als je het bloed goed bekijkt en je hebt je merrie goed in beeld dan moet het geen probleem zijn.
Ook het karakter van Houston en Jazz is ons bekend maar om te beginnen is onze merrie eerlijk naar de ruiter toe en geen schijterd in haar gedrag sterker nog iets nieuws vind ze interessant en zal het eerder bekijken dan er voor wegschieten en zowieso komen er van Houston goede sportpaarden en ja ze hebben karakter maar de Houston die wij gefokt hebben uit een Caritas x Pretendent is vlug maar te hanteren als jonge hengst en van Jazz lopen ook makkelijke paarden en galbakken dus je weet het toch niet