Condities dekgeld van de hengsten van Schockemohle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xox

Condities dekgeld van de hengsten van Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 10:38

Ik heb me erg verbaasd over de verschillen van het dekgeld van tophengsten als je op het station insimineert of elders. Vondt het nogel schrikbarend duur.

wat vinden jullie

Baloubet du Rouet kost 1.500 voor 3 dekkingen per merrie op station en 3.000 per 1 dekking als het word verzonden.
Dan zou hij 9.000 kosten voor 3 x dekken elders ipv 1.500 op station

Cento kost 1.000 vooraf en dan 1.000 bij dractigheid op station en 1.000 vooraf en dan 2.000 bij drachtigheid bij verzenden.

For Pleasure kost 2.000 voor 3 dekkingen per merrie en 2.500 per dekking met verzenden.
Dan zou hij 7.500 kosten voor 3 x dekken elders in plaats van 2.000 op station

Sandro Boy kost 1.000 vooraf en bij drachtigheid 1.500 op station en 1.000 vooraf en 2.500 bij drachtigheid bij verzenden.

Ik vindt de verschillen nogal heftig

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:17

Sjezus wat een prijzen!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:24

Ja daar heb ik mij ook over verbaasd! Wij hebben daar een rondleiding gehad! Anders zou Sandro hit nog wel wat zijn en een paar springhengsten. Maar met zulke prijzen??

besita

Re: Condities dekgeld van de hengsten van Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:49

de prijzen van verzenden zijn de prijzen die voor deze hengsten overal gelden Baloubet is overal 3000€ . Bij Paul kan je dus goedkoper uitkomen als je je merrie daar laat insimineren

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 14:44

Ja maar dan nog. For Pleasure kan ik me nog inkomen maar die andere 3. Zeg niet dat ze slecht zijn maar waard zijn ze me het ook niet

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:26

Waarschijnlijk bang dat de zending gebruikt wordt voor meer dan 1 merrie.

Ik weet niet hoeveel ze versturen, maar van de zending die wij destijds kregen van Karandasj hadden we wel meer merries kunnen insemineren dan alleen Isa .

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:31

En dat gebeurt ook gerust Ziolette, vandaar zulke regelingen.

Eigenlijk is Paul goedkoop, bij ieder ander station betaal je hoe dan ook het verzendbedrag per dekking.
En zelfs al tel je je reiskosten en je uurloon mee dan kom je toch nog goedkoper uit als je naar het station rijdt

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:36

Nee hoor.
Hier in nederland betaal je nog niet overal verzendkosten.
Het komt wel steeds meer op.
Ik had graag Up to date wel willen doen, maar daar moet je ook veel extra betalen aan huis.
Ik heb nu 3 veulentjes en aan huis geinsimineert.
Maar nog nooit extra kosten moeten betalen.
(ik heb het via via station gedaan.
Dus de hengstenhouder in mijn geval radstake heeft het naar Zwartjes gestuurd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:40

Ziolette schreef:
Waarschijnlijk bang dat de zending gebruikt wordt voor meer dan 1 merrie.

Ik weet niet hoeveel ze versturen, maar van de zending die wij destijds kregen van Karandasj hadden we wel meer merries kunnen insemineren dan alleen Isa .

Ik neem aan dat als je dan papier bij die veulens wilt je toch het veulen moet registeren en dan alsnog dekgeld moet betalen?
Of heb ik dat mis?
Een vriendin kan namelijk geen papier aanvragen bij haar paard omdat haar merrie gewoon als vriendendienst gedekt was en het niet op papier kwam.
Maar als zij nu papier wil bij die nakomeling moet ze laten onderzoeken dat het werkelijk van die hengst is en dan zal zij of de hengstenhouder een boete moeten betalen??
Kan dat??
Kan ook maar zo dat ik het volkomen fout heb hoor!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 10:07

Ik vindt ook niet dat schockemohle duur is maar ik vindt de prijzen elders voor die hengsten een beetje té. las gisteren het boekje van de Wiemselbach door daar staan ook hier en daar komische condities en ze maken het met het jaar duurder en dat zijn dan hengsten die in mijn ogen niks hebben gepresteerd en zo van de keuring komen en kosten dan al 750,00 euro.

Bijvoorbeeld L'Esprit.Is dit jaar gekeurd. Kost 650,00 euro. excl. BTW. Ik heb nu een Duitse hengst voor mijn merrie en die gaat bijna Grand Prix dressuur. Die kost 600 euro. heeft al een gekeurde zoon enkele veilingtoppers en premiemeriies. Dan is de keus snel gemaakt voor mij dan en met mij denk ik wel meer mensen

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:14

schockemohle is inprincipe niet duur als je in duitsland woond..
maar als je wil verzenden is hij toch een stuk duurder?

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:37

in duitsland hebben ze tenminste nog hengsten die te betalen zijn, want hier bij het kwpn durven ze voor een net goedgekeurde hengst al 1000 euro dekgeld te vragen! terwijl die nog helemaal niks bewezen heeft, want de grote stallen kunnen dat dekgeld wel betalen, maar voor de hobby fokkers moet het ook wel te doen zijn.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:07

Iedereen die zegt dat Schockemohle niet duur is die heeft er zelf natuurlijk genoeg van.
Als je als hobbyfokker met 1 of 2 paarden zoveel geld moet neertellen voor een dekking dan kun je beter een veulen of een 3-jarige kopen. Dan weet je tenminste wat je krijgt. Niet elke dure hengst geeft goede nakomelingen. Het moet natuurlijk wel hobby blijven en je moet er geen lening voor hoeven af te sluiten. Het KWPN vind ik ook veel te duur worden. Hengsten die nog niets hebben gepresteerd kosten al rond de 800 euro. Voor hetzelfde geld worden ze na 2 jaar afgekeurd op afstammelingen . Dat vindt je gelijk terug in de waarde van het veulen, want wees nu eerlijk ,wie koopt er nu een veulen van een afgekeurde hengst?
Gelukkig zijn er ook nog wel wat hengsten voor een normaal dekgeld. Dan krijg je maar wat minder voor je veulen . Hij kost dan ook al behoorlijk minder. Of hebben diegenen cie het dekgeld van Schockemohle niet veel vinden allemaal topmerries op stal staan ?

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 20:46

flyfly schreef:
Iedereen die zegt dat Schockemohle niet duur is die heeft er zelf natuurlijk genoeg van.
Als je als hobbyfokker met 1 of 2 paarden zoveel geld moet neertellen voor een dekking dan kun je beter een veulen of een 3-jarige kopen. Dan weet je tenminste wat je krijgt. Niet elke dure hengst geeft goede nakomelingen. Het moet natuurlijk wel hobby blijven en je moet er geen lening voor hoeven af te sluiten. Het KWPN vind ik ook veel te duur worden. Hengsten die nog niets hebben gepresteerd kosten al rond de 800 euro. Voor hetzelfde geld worden ze na 2 jaar afgekeurd op afstammelingen . Dat vindt je gelijk terug in de waarde van het veulen, want wees nu eerlijk ,wie koopt er nu een veulen van een afgekeurde hengst?
Gelukkig zijn er ook nog wel wat hengsten voor een normaal dekgeld. Dan krijg je maar wat minder voor je veulen . Hij kost dan ook al behoorlijk minder. Of hebben diegenen cie het dekgeld van Schockemohle niet veel vinden allemaal topmerries op stal staan ?

Ik hadt hiet ook neer gezet dat ik schockemohle niet duur von. Daar bedoelde ik mee in vergelijk met het dekgeld voor dezelfde hengsten elders. Ik zou zelf nooit zoveel geld uitgeven voor een hengst. Wat voor een tophengst dan ook. De limiet is echt 800 tot 1000 euro. We gaan zelf voor Cockpit die kost 600 euo en gaat dit seizoen grandprix dressuur lopen. Een andere optie van ons is Cyrano. Heeft internationaal gesprongen en heeft meerdere nakomelingen op S-niveau springen. Hij kost 400,00 euro. Die heeft meer gepresteerd als menig KWPN hengst die het dubbele kost. Voor ons geen KWPN hengst meer. We laten ze misschien ook wel inschrijven in Duitsland. Het KWPN vindt ik de laatste jaren ronduit slecht geworden in vele opzichten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:30

flyfly schreef:

Ik zal er zelf geen merrie brengen, ik concludeer alleen dat hij in vergelijking met andere stations die de hengsten aanbieden niet duur is.
Er is echter geen haar op mijn hoofd die er op dit moment aan dekt om zoveel geld neer te tellen voor een dekking Zeker niet met de merrie die ik nu heb staan, dat loont de moeite niet(commercieel gezien).
Mijn merrie gaat gewoon weer voor een paar honderd euro naar een passende jonge NRPS-hengst waar ik wel wat in zie

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:58

kimberley12 schreef:
in duitsland hebben ze tenminste nog hengsten die te betalen zijn, want hier bij het kwpn durven ze voor een net goedgekeurde hengst al 1000 euro dekgeld te vragen! terwijl die nog helemaal niks bewezen heeft, want de grote stallen kunnen dat dekgeld wel betalen, maar voor de hobby fokkers moet het ook wel te doen zijn.

Zie Valdez, kost al € 900,- en er is nu al zoveel vraag naar hem dat ze het waarschijnlijk niet eens redden om sperma te verzenden bij de hengstigheid van je merrie. Dus je wilt je merrie in april laten dekken door Valdez, mag je hopen dat ze aantal rietjes voor je hebben liggen.
En hoe vaak is het sperma bij deze mode hengsten wel niet verdund????