Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
Ziolette schreef:Waarschijnlijk bang dat de zending gebruikt wordt voor meer dan 1 merrie.
Ik weet niet hoeveel ze versturen, maar van de zending die wij destijds kregen van Karandasj hadden we wel meer merries kunnen insemineren dan alleen Isa.
flyfly schreef:Iedereen die zegt dat Schockemohle niet duur is die heeft er zelf natuurlijk genoeg van.
Als je als hobbyfokker met 1 of 2 paarden zoveel geld moet neertellen voor een dekking dan kun je beter een veulen of een 3-jarige kopen. Dan weet je tenminste wat je krijgt. Niet elke dure hengst geeft goede nakomelingen. Het moet natuurlijk wel hobby blijven en je moet er geen lening voor hoeven af te sluiten. Het KWPN vind ik ook veel te duur worden. Hengsten die nog niets hebben gepresteerd kosten al rond de 800 euro. Voor hetzelfde geld worden ze na 2 jaar afgekeurd op afstammelingen . Dat vindt je gelijk terug in de waarde van het veulen, want wees nu eerlijk ,wie koopt er nu een veulen van een afgekeurde hengst?
Gelukkig zijn er ook nog wel wat hengsten voor een normaal dekgeld. Dan krijg je maar wat minder voor je veulen . Hij kost dan ook al behoorlijk minder. Of hebben diegenen cie het dekgeld van Schockemohle niet veel vinden allemaal topmerries op stal staan ?
flyfly schreef:Iedereen die zegt dat Schockemohle niet duur is die heeft er zelf natuurlijk genoeg van.
Zeker niet met de merrie die ik nu heb staan, dat loont de moeite niet(commercieel gezien).
kimberley12 schreef:in duitsland hebben ze tenminste nog hengsten die te betalen zijn, want hier bij het kwpn durven ze voor een net goedgekeurde hengst al 1000 euro dekgeld te vragen! terwijl die nog helemaal niks bewezen heeft, want de grote stallen kunnen dat dekgeld wel betalen, maar voor de hobby fokkers moet het ook wel te doen zijn.