Eindelijk een volbloed uit het boekje: Roven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:10

Maar het is zeker een goede volbloed, met hele goede punten voor de verrichtingen, als het sperma ok is, een aanwinst dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 13:20

Kan nou niet echt onder de indruk raken van dit dier, maar mooi dat ie zo duur is, gaat ook niet iedereen met die hengst fokken, en dan komen er ook weinig roven juniors,

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 13:22

ik ben er ook niet weg van hoor...
het hoofd spreekt me niet aan, en nou ja... de rest eigenlijk ook niet zo heel erg, ken veeeeel mooiere volbloeds! en vind t erg veel geld voor een hengst waarvan het sperma (nog) niet goed is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 13:25

Is alleen maar goed dat ie duur is, want anders gaat iedereen met zo'n hengst dekken, terwijl het nou niet echt een goede is, dus kan me niet voorstellen dat er een goede nakomeling van komt.

Een betere volbloed vind ik dan toch zeker stravinsky, of julio mariner.
vanda's schreef:
ik ben er ook niet weg van hoor...
het hoofd spreekt me niet aan, en nou ja... de rest eigenlijk ook niet zo heel erg, ken veeeeel mooiere volbloeds! en vind t erg veel geld voor een hengst waarvan het sperma (nog) niet goed is...

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 14:23

Ja ik ben het volkomen met je eens Pipo... maar als je dat soort dingen op bokt zegt dan krijg je weer gezeik.. dus vandaar dat ik me maar even netjes hield! ben blij dat jij er niks van aantrekt en het wel gewoon zegt!! hahaha... Ik vind het ook geen goede...
Ja, of French Buffet xx....

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 22:15

pipo Frusty

Citaat:
terwijl het nou niet echt een goede is


Waar haal je die wijsheid vandaan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:18

Ik vind Roven zeker een mooie volbloed!
Alleen zien ik volbloed liever terug in de moederlijn...
en aangezien ze je nou niet echt een garantie kunnen geven dat er een merrie uitkomt Haha!

Toen ik de advertentie in de IDS zag staan kreeg ik wel een vermoeden dat de foto enkele graden is gedraaid, kijk maar naar het hek erachter.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:45

Ik heb Roven in Den Bosch op de hengstenkeuring gezien en het is echt een mooie hengst. En als je zijn hals zag, die was juist heel mooi bespierd voor een volbloed. Toen hij de ring binnenkwam konden veel mensen gewoon niet geloven dat het een volbloed is. Zo mooi!!! Kwijl Kwijl Hij kan ook nog eens goed lopen! En hij heeft een fijn karakter Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:00

Meningen troef, het draait in de paardenwereld en helemaal in de fokkerij allemaal om meningen!!, tja en die kunnen verschillen.
Troef schreef:
pipo Frusty

Citaat:
terwijl het nou niet echt een goede is


Waar haal je die wijsheid vandaan.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:39

Ik vind Roven een volbloed met een heel rijtypische bouw, voor zover je dat van foto's af kunt lezen. Ik heb zelf een volbloed gehad met meer een rentypische bouw: hals meer naar voren, lange rug, lang achterbeen, maar wel meer spieren ondanks dat het een merrie was...

Ik denk dat Roven best een kans maakt om wat te veredelen binnen het KWPN, alleen het dekgeld vind ik aan de hoge kant. Veel merriehouders zijn nou eenmaal niet zo gecharmeerd van dekken met volbloed en dan helpt dit bedrag ook niet echt, ben ik bang.