welke bekende springers komen van lauries crusador???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

guusje

welke bekende springers komen van lauries crusador???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 14:45

Las laatst in de hoefslag dat lauries crusador zowel goede dressuurpaarden als springpaarden gaf. Ik ken eigenlijk alleen nakomelingen van hem die het goed doen in de dressuur. Wie kent de top springpaarden (ggk dekhengsten??) van hem??

Himyar

Re: welke bekende springers komen van lauries crusador???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:37

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:43

Volgens mij ook voornamelijk dresuurpaarden maar schijnen wel te kunnen springen. Ik heb het nieuwe Duitse hengstenboek daarin staat een heel groot artikel van hem. Zal eens kijken. Maar dat wordt vanavond.

guusje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 13:53

Als je eens zou willen kijken naar dat artikel, graag!
Dacht ook altijd dat hij voornamelijk dressuurpaarden gaf, maar las dus dat hij een veelzijdige vererver was. Alleen ken ik dus geen goede springers van hem. Ben dus erg benieuwd of het meer gaat om dressuurpaarden die ook een sprongetje kunnen maken of dat hij ook echte springtalenten als nakomelingen heeft. Hij zou in dat geval een heel interessante match kunnen zijn voor mijn merrie.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:03

Volgens mij geeft hij dressuur paarden, daar staat hij in ieder geval om bekend. Dat ze kunnen springen. Dat zal wel. Ik ken geen goedgkeurde zonen van hem die in de springsport opvallen.
Zelf heeft hij wel steeples gelopen.

The 2003 Hannoverian Stallion Book records that up to that time Lauries Crusador had produced 441 competition horses with winnings of Euro 228,258. The most successful so far has been Lesotho with winnings of Euro 28,931.

He has had 218 dressage performers for 3461 placings (19 at S level) and 42 jumpers with 527 placings.He is the sire of 27 licensed sons.

On the FN index he has a dressage rating of 135 and a jumping rating of 69.He was 26th on the Hannoverian dressage stallion rankings, with his son Longchamp in 18th place. However Lauries Crusador is 3rd on the Hannoverian list for type with a ranking of 160 just behind the two Trakehners, Caprimond and Hohenstein

http://www.horsemagazine.com/BREEDINGBA ... sador.html

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:26

Ik heb het stuk er even bij gepakt maar over springpaarden wordt niet gesproken. Hij vereft beweging en rittigkeit is de slotsom van het artikel.

guusje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 00:54

ok , dankjewel. dan weet ik genoeg!!