Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:HET HULPSTAMBOEK
Artikel 11
Alleen voor de fokrichtingen NRA en NPA zal een hulpstamboek worden bijgehouden.
Artikel 12
Hulpstamboek NRA
In het hulpstamboek NRA kunnen uitsluitend dieren worden opgenomen, die op grond van exterieur, bloedopbouw en/of oorsprong positief kunnen bijdragen tot het fokken van een NRPS-rijpaard en niet in het stamboek kunnen worden opgenomen.
De voor dit hulpstamboek aangeboden paarden moeten:
een stokmaat hebben van 1.57 m of meer;
in het jaar van de keuring voor opname 3 jaar of ouder zijn.
Artikel 13
Hulpstamboek NPA
In het hulpstamboek NPA kunnen uitsluitend dieren worden opgenomen, die op grond van exterieur, bloedopbouw en/of oorsprong positief kunnen bijdragen tot het fokken van een NRPS-pony en niet in het stamboek kunnen worden opgenomen. De voor dit hulpstamboek aangeboden pony's moeten:
een stokmaat hebben van 1,57 m of minder;
in het jaar van inschrijving de leeftijd bereiken van drie jaar.
sultan22 schreef:ja, dat had ik ook gelzen maar kan je dan nog keuringen lopen enz.
Zijn er mensen waarvan hun pony ook zijn opgenomen in het hulpstamboek??
Dees schreef:Hier ook een NRPS-stamboek vraagske:
Mijn Weelde is een dochter van Rubiquil, maar de hengsthouder heeft ooit de inseminatie gemeld bij KWPN, de moeder was KWPN, wellicht vandaar.
Nu wil ik Weelde graag in laten schrijven bij het NRPS - ik denk dat haar type daar beter past.
Wat is zij dan voor het NRPS? een potentieel Hulpstamboek-beestje, of misschien Register A?
Kan er niet helemaal uit komen, en heb overdag nooit tijd om even te bellen...
Iemand hier die dat toevallig weet?
sultan22 schreef:ja, dat had ik ook gelzen maar kan je dan nog keuringen lopen enz.
Zijn er mensen waarvan hun pony ook zijn opgenomen in het hulpstamboek??