welke van de drie : Lupicor H,Goodtimes, Calido of Colman ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

just2see

welke van de drie : Lupicor H,Goodtimes, Calido of Colman ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 21:27

Aangezien ik al meer dan 10 jaar de fokkerij niet meer volg, weet ik bij God niet welke hengst te kiezen voor welke merrie.
Voor de ene merrie denk ik dat ik weet wie : Numero Uno (voor Accord II merrie).
Voor de andere merrie daarentegen (Purioso) denk ik vooral aan Goodtimes,
maar ook aan Lupicor, Calido of Colman.
Waarom ? Ik moet een hengst vinden die veredelt. Onze Purioso is een typische Purioso : super springen, goed lopen, maar wat beknopt, ouderwets paard. Ze heeft ook het hoofd van Purioso of Furioso II (vrij lang en nogal brede kaken). Toch is het een heel goed paard !
We verwachten binnenkort een veulen van Contendro. Zou normaal goed moeten zijn.
Ik weet niet echt hoe goodtimes fokt, maar misschien pas die wel best op deze merrie. Bovendien is de combinatie Nimmerdor x Purioso zeer goed.
Wat denken jullie ?
mvg

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:56

Lastig he, een hengst kiezen. Ik zit met hetzelfde probleem.

Voor de Purioso merrie zouden Goodtimes en Lupicor idd geschikt zijn. De Goodtimes nakomelingen die ik gezien heb zijn vaak kort in de hals en niet al te groot. Toch bewegen ze erg goed en springen natuurlijk fantastisch. Lupicor geeft veel meer maat en lengte. Beide geven over het algemeen sprekende hoofden. Ik denk dat Goodtimes ook wel verfijnend doorfokt. Van lupicor heb ik nog niet zo veel nakomingen gezien, maar toch denk ik erover om die op mijn merrie te zetten. Vooral vanwege zijn lengte.

just2see

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 22:02

Ik heb ook gehoord dat Lupicor lengte doorgeeft en veredelt.
De hengst springt naar het schijnt super. Jammer dat je het met diepvriessperma moet doen. Heb vorig jaar gesukkeld met diepvries van Chambertin : waardeloos !
Ik denk ook nog aan Calido en Colman.
Voor onze Accord II willen we graag Numero Uno...

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:19

Calido is ook niet verkeerd hoor! Geeft heel veel ras. Good Times is wel behoorlijk beknopt en geeft dat ook wel door.

just2see

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 23:05

Kunnen de Calido's een beetje lopen ?

Alikesflame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:21

lupicor geeft wat grotere langere paarden. Hij zelf kan goed springen. (heb niet genoeg nakomelingen zien springen omdta van de nakomelingen t ekunnen zeggen)

Goodtimes fokt idd wat klein en beknopt. Maar met goede bewegingen en fijn springen. ik vind het een echte allrounder.

Andere kan ik niks over zeggen. Maar als jij idd wat langer wilt fokken. Zou ik voor Lupicor gaan.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:40

Zijn dat niet 4 keuzes?

Carri

Re: welke van de drie : Lupicor H,Goodtimes, Calido of Colma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:20

waar is Calido te verkrijgen in België?

ancara

Re: welke van de drie : Lupicor H,Goodtimes, Calido of Colma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:21

zowel bij colman als calido moet je wel oppassen voor de kwaliteit van het fundament. Beiden geven ze achter niet de sterkste paarden. Wiebelende spronggewrichten en zo. Los daarvan ga ik toch het risico nemen en mijn merrie laten dekken door Colman. Hij heeft zoveel andere kwaliteiten.
Succes ermee

Samie999

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:56

Ik ben voor Good Times. Dit komt omdat Goodtimes van Nimmerdor is, en ik ben erg voor Nimmerdor, want tot (nu toe bewezen) in de 4e lijn heb je goede veulens

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:03

Ik zou voor de goed bewegende en lengte doorfokkende Lupicor gaan.
Vind Goodtimes een geweldig paard, maar ben bang dat het veulen te beknopt wordt in combinatie met de Purioso merrie.