Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Gitta1977 schreef:En inderdaad: waarom geen Floris?
Sjappie schreef:Ik denk dat Tolando nog niet zo verkeerd is. Die hengst wordt wel wat onderschat. Krack C en Rubinstein geven wel werkwillige en vriendelijke paarden.
marcolemar schreef:ik zou Tango op deze merrie zetten, heb je kracht, ruimte en souplesse... en een heel mooi exterieur, alleen moeten de beenstanden van jouw merrie wel coorect zijn, hij fokt namelijk wel eens franse stand en veulens staan soms wat nauw achter, voorbeen is soms wat steil, heeft Tango zelf ook iets.
Sjappie schreef:Heb ze gevonden:
Whatever Krack x TCN Partout x Roemer
Winston Jazz x Vincent x Roemer
Basvdv schreef:marcolemar schreef:ik zou Tango op deze merrie zetten, heb je kracht, ruimte en souplesse... en een heel mooi exterieur, alleen moeten de beenstanden van jouw merrie wel coorect zijn, hij fokt namelijk wel eens franse stand en veulens staan soms wat nauw achter, voorbeen is soms wat steil, heeft Tango zelf ook iets.
Maak er er maar heel erg van, hij is zo steil gekoot dat hij er bij momenten gewoon last van heeft...
CGJ12 schreef:Floris kan ze niet allemaal dekken mensen!
Daarom kunnen ze die ook niet overal op adviseren.........
CGJ12 schreef:Sjappie schreef:Heb ze gevonden:
Whatever Krack x TCN Partout x Roemer
Winston Jazz x Vincent x Roemer
Eerst even afwachten welke er voor een 9,5 draaft bij de verrichtingen...........
Sjappie schreef:Ik snap niet dat het allemaal jonge beesten moeten zijn. Valdez, Tolando, Vic en Uptown. Er zijn toch wel oudere en bewezen hengsten?
Ik denk dat Tolando nog niet zo verkeerd is. Die hengst wordt wel wat onderschat. Krack C en Rubinstein geven wel werkwillige en vriendelijke paarden. Uptown ben ik totaal geen fan van. Valdez vind ik persoonlijk qua inteelt niet echt lekker zitten. Het is ook niet echt bloed waarvan je zegt, dat wil ik er echt in houden. Roemer trouwens wel (combineert ook lekker met Rubinstein).
Zit er anders niet nog een leuk jonkie in de voorjaarslichting van het KWPN met Roemer erin? Ik kan zo snel mijn IDS niet vinden.
Weet toevallig wel Wittenstein (Rousseau x Roemer)
(ik weet dat ik mezelf hier tegenspreek, maar het ging me even om het Roemer-bloed)
marcolemar schreef:om nou te zeggen dat je met Tolando meer afdruk en meer kracht vanuit de achterhand zou krijgen lijkt mij onwaarschijnlijk verder zijn de meeste veulens van Tolando erg aan de maat, ik zou Tango op deze merrie zetten, heb je kracht, ruimte en souplesse... en een heel mooi exterieur, alleen moeten de beenstanden van jouw merrie wel coorect zijn, hij fokt namelijk wel eens franse stand en veulens staan soms wat nauw achter, voorbeen is soms wat steil, heeft Tango zelf ook iets.
Dees schreef:Goh, ik verbaas me er werkelijk over dat Florencio voor jouw merrie wordt afgeraden!
Als ik naar je wensen kijk, zal florencio exterieurmatig zeker goede zaken kunnen doen! En tja, dat hij zijn eigen beweging niet zou doorgeven aan zijn nafok? Zolang het maar op de merrie verbetert toch? Lijkt me namelijk wel heel veel verwacht van een hengst die zelf aan de top staat van de bewegingsladder, dat hij zijn eigen bewegingen rechtstreeks moet kopieren op zijn kinderen. Dan zou je toch nooit weer een andere hengst gebruiken!
Ik ging lekker toch voor Florencio - ik vind dat beknopte in zijn nafok ook wel meevallen.
Pipo schreef:En zie Floris eens onder iemand anders dan Happie, Happie die is een tovenaar op die paarden...........
Citaat:Haar hals is vrij horizontaal aangezet en erg zwaar bespierd en komt diep uit de borst. Haar croupe is wat aan de korte kant, haar rug en lendenen zijn mooi aangesloten, broekspier zou langer door mogen lopen, mag meer ruimte en souplesse in haar gangen hebben en meer afdruk vertonen met een krachtiger gebruik van het achterbeen.