kweenie ik zou eerder lucerne bijvoeren dan grasbrok, waarschijnlijk omdat ik het zo'n gek idee vind en niet weet wat de toegevoegde waarde van grasbrok is.
Ik vind eigelijk al het spul wat je in water moet weken een beetje eng.
Ik heb ooit een paard gezien met een slokdarmverstopping. De bietenpulpbrok was niet goed geweekt. Dat wil je echt nooit meemaken hoor. Ik zou eerder proberen, als je dat al niet gedaan hebt, een stukje gras te huren.
ik ben er toch van af gestapt om dat te gaan doen. ik ken wel mensen die het geven . maar net zoals je zegt dat het geweekt moet worden had ik nog niet goed over nagedacht. dus doe ik het toch maar niet. kijk wel voor iets anders.
Ben ook altijd een beetje huiverig voor iets wat je moet weken ivm verstoppingsgevaar
of je zou ipv hooi voordroog kunnen geven, maar dan dus echt dat mooie droge en niet van dat natte koeienkuil maar als je paardje minder goed tegen eiwit kan is luzerne een betere keuze (zijn andere/goede eiwitten wat ook in eiwitarm dieet past )
klopt, ik geef gam ook lucerne naast zijn hooi. niet speciaal omdat hij nu amper gras ziet maar gewoon omdat er erg veel voedingsstoffen in zitten en gezond is http://www.hartog-lucerne.nl/