zo als de titel vermeld graag informatie over deze bijde hengsten ik zou graag foto's van de hengsten willen zien,,Nakomelingen prestaties en hoe ze fokken,,wie weet er wat meer over deze hengsten
Ik heb een Optimist hengst zadelmak gemaakt dat was zo'n fijn beestje! Zo super braaf! Z'n draf was wat stekerig,maar er zat een goede galop in,hij had wel iets onderhals.
Ik ken een optimist. Zou iets meer lengte mogen hebben. Verder wel heel braaf onder het zadel en presteerd goed. Een grand cru nakomeling ken ik ook. Zou wat meer bespiering mogen hebben. Doet een beetje iel aan. Maar begint door training nu wel steeds beter te bewegen. Heeft wel een heel goed karakter.
Op de stal waar ik sta met mijn paard, staat er een Grand Cru nakomeling in de opfok. Hij is dit jaar drie geworden en vertrekt binnen twee weken om zadelmak gemaakt te worden. Hoe hij het onder het zadel zal doen kan ik dus niet zeggen, maar wel dat het paard een heel fijn karakter heeft, hij is heel vriendelijk en voorzichtig naar mensen toe, ook absoluut niet dominant en vertoont ook geen hengstengedrag. Dat is ook de reden dat hij nog steeds hengst is en dat voorlopig ook nog zal blijven. Hij is stevig aan de maat, nu al ongeveer 1m75 schat ik zo. Hij heeft ook een mooi hoofd met veel uitstraling.
Ik ken een nakomeling van Grand Cru. Als je wat meer info en zo wilt hoor ik het wel Je kan trouwens voor een foto ook im mijn profiel kijken Het paard heet Kadanz.
Wij hebben voor een paar jaar geleden (2004) een Optimist veulen gehad. Dit was een geweldig aanspreekbaar veulen met enorme gangen. De hengst had dat jaar welgeteld 10 dekkingen verricht en wij begrepen niet waarom zo weinig.
Moeder was ook niet 1 van de minsten, ze was een kleindochter van Donnerhall.
We hebben het veulen toen welgeteld een paar uur op marktplaats gehad en was direct verkocht zonder dat ze er naar hadden gekeken.
Hierbij de foto van het veulen, t is dus de bruine compilatie die we hadden gemaakt voor verkoop.