Hallo Ik wil mijn merri dit jaar weer laten dekken. Ik zoek een voskleurige hengst met veel springvermogen. Nu botste ik op de hengt Phin Phin van Chin Chin. Kan iemandmij meer vertellen over dit paard of zijn vader Ik heb maar 1 site gevonden met info. Chin chin heef op de olympisch spelen gesprongen. Wat vinden jullie van Phin Phin? Weet iemand zijn dekgeld. Als je een andere mooie vos dekhengst weet mag je die natuurlijk ook zeggen. -xxx- lilli
Iroko is ook een mooie voshengst (goudvos) met veel springvermogen. Geeft zowel dressuur als springpaarden.
Maar... eerlijk is eerlijk, ik heb zelf een Iroko telg staan en zou persoonlijk voor een Phin Phin of iets dergelijks hebben gekozen.
Maar goed, je wilde nog meer info over andere hengsten toch?
Iroko is van Team Nijhof, die hebben meerdere voshengsten met springvermogen staan. De site is www.teamnijhof.com of iets dergelijks. Anders even de naam googlen.
http://www.coomans.nl/ En dan de hengst Aachen, dit vind ik pas een superspringhengst! Phin phin vind ik ook wel een mooie hengst, met goede springtechniek, maar vind niet dat hij 'het' net heeft.. Nakomelingen zijn wel goede paarden in het algemeen, draf is ook uitstekend.
Phin Phin is een Chin Chin x Abdullah x Winnetou. Ik heb zelf een jaarling van hem (zie profiel), uit een Burggraaf moeder. Ik heb er veel vertrouwen in! Voor meer informatie over Phin Phin zie www.radstake.nl Zijn dekgeld is 850 euro (+ 50 euro verzendkosten). Hij was als zevenjarige een van de meest winnende paarden, onder Roelof Bril. Ik heb een aantal hele aparte paarden van hem gezien. Bij de Radstake staat ook een jonge zoon van hem, Ultimo (mv. Burggraaf x Cadmus xx). Die lijkt ook veelbelovend, en had een goed veulenrapportage.
'k wil proberen om eens een vos te kweken daarom graag een vos hengst, maarja dan nog kan het een bruine zijn (moeder is ook buin, vader van de moeder een vos) Het stamboek maakt niet zo veel uit. Ik woon in Belgie dus ik laat ze waarschijnlijk bwp registreren. toch al bedankt voor de reacties