Wie kan mij iets vertellen over de Lady Reveil-stam, merrielijn 27, fokfamilie 23. Want ik weet niet hoe ik achter meer informatie moet komen en wat deze informatie dan inhoudt.
Verder zou ik graag willen weten wat XX/OX percentage : 44.15% inhoudt.
Kan iemand mij ook vertellen wat de stationstest (merrie) precies inhoudt en hoe ik deze gegevens kan lezen en wat ik ermee kan.
Een xx/ox-percentage van 44.15% betekent dat het betreffende paard 44.15% (Anglo-)Arabisch bloed voert. Dat kan Arabisch volbloed zijn, maar ook Engels volbloed of een combinatie van die twee (waarbij je niet moet vergeten dat het Engels volbloed eeuwen geleden is ontstaan doordat er werd gekruist met Arabische volbloedhengsten).
wil dit ook nog iets zeggen als ik met haar zou willen gaan fokken of moet ik dan ergens rekening mee houden? En weet je of het als dressuurpaard/karakter ook wat wil zeggen? Wat zijn normale percentrage's eisen? of maakt dat niks uit?
Een stamboek dat eisen stelt aan het percentage xx/ox is het NRPS. Het rijponyregister (NPA) vraagt 12.5% Arabisch bloed, het rijpaardenregister (NRA) vraagt 12.5% (Anglo-)Arabisch bloed. Hoe dit bij andere stamboeken zit, weet ik niet.
Over de geschiktheid van 'bloedpaarden' voor de verschillende takken van sport zijn de meningen IMO nogal verdeeld.
Hoi Toevallig hebben wij 2 merrie staan uit die merriestam 23 nl. een merrie van Hemmingway x Nurprimus x Heidelberg x Matchim genaamd Madorijke en een merrie van Havel x Adios x Symphony x Grandseigneur genaamd Tarniska, het is een goede merriestam waar ook al goedgekeurde hengsten uit zijn voortgekomen en goede dressuurpaarden
dat is inderdaad erg grappig. Ik moet zeggen dat ik er nog niet echt wijzer van wordt hoor aangezien het paard waar het over gaat een krack C x Visent x koopman x toerist is. Maar mischien zegt dit jou meer?
Heet dit paard misschien Sylvana? zoja dan ken ik haar en hebben wij zelfs bemiddeld in de verkoop/aankoop van vorige eigenaar naar huidige eigenaren, ze start regelmatig op waspik in de M2