Rohdiamant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pieternel

Rohdiamant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 12:21

Heb geprobeerd om te kijken op bokt of er al iets over deze hengst was geschreven, zal waarschijnlijk wel ver terug zijn kan het helaas niet vinden. Als dat wel zo is wil iemand dan een link plaatsen waar ik wat meer kan lezen. Doe dit voor mijn vriendin.
Weet iemand iets over de nakomelingen van rohdiamant ? Er zijn er al genoeg, maar wat ik bedoel is wat voor een karakter hebben ze, hebben ze genoeg maat etc. Ik zit niet zo in deze materie en vraag altijd na. Er zijn mensen die soms van een hengst een complete studie maken en dus ook heel veel info hebben. Nou als iemand iets meer weet en foto's heeft graag. Waarschijnlijk heeft mijn vriendin al wel info, maar alle informatie is welkom kan ze zelfs bepalen wat ze nog belangrijk vindt om te weten. Hoop dat jullie van bokt ons verder kunnen helpen.

LDRD

Re: Rohdiamant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:17

Rohdiamant = oppassen met de maat! Geeft vaak E tjes.

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 15:23

LDRD schreef:
Rohdiamant = oppassen met de maat! Geeft vaak E tjes.

Maakt het dan ook iets uit of de merrie groot is ? Of is het over het algemeen zo dat rohdiamant klein fokt ?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:41

Hij fokt verkleinend in zijn algemeenheid. Dat is de reden dat ik hem altijd heb laten staan.
Op een grote merrie zou ik de gok nog wel genomen hebben misschien, maar aangezien mijn merrie ook niet groot is durf ik het absoluut niet.
Ik vind het wel een superpaardje hoor met dito afstamming.
De afstamming doet overigens vermoeden dat het met het karakter ook wel goed zou moeten zitten.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:53

Mijn ruin, die in juni 4 wordt, is (via de vader van Romanov: Rubin Royal) van Rohdiamant. Het is geen joekel van een paard, maar hij meet toch inmiddels 1.63 en zal nog wel wat groeien. Ik vind dat zelf een prima maat, maar goed, er zijn zat mensen die een paard pas een paard vinden als hij minimaal 1.70 hoog is...

Qua karakter is hij echt super, hij is braaf, werkwillig, zeker geen doetje, kan heel functioneel en vooral los bewegen en heeft een enorm goede galop (nu al). Qua uiterlijk vind ik hem (hehe!) ook enorm mooi, compact gebouwd met goede hoekingen, en vooral zijn kleine koppie springt in het oog. Kijk maar eens naar de vele foto's in mijn profiel voor hoe hij eruit ziet en hoe hij beweegt onder het zadel (en los)

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:26

Odin hoe beweeg jouwe van achter uit? Ik vind Rubin Royal super kunnen lopen! Er is alleen weinig info van te vinden,weet je ook hoe groot de moeder was van de jouwe?

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:57

Ik weet nog niet hoe hoog de moeder is, maar eind deze maand wel als het goed is. Dan krijg ik een boek of brochure o.i.d. uit Duitsland met alles over de moeder van Romanov en haar nakomelingen, waar onder andere ook foto's van Romanov (en zijn 11 (half)broers en zussen) in komen te staan.
Ik ben heel benieuwd naar al die informatie natuurlijk, en ben heel blij dat de vrouw die dit gaat maken via via met mij in contact is gekomen, zodat ik nog wat hele mooie foto's van Romanov heb kunnen toesturen, ook voor de fokker in Duitsland.

Romanov beweegt heel goed van achter uit, hij is enorm soepel in zijn lichaam en bewegingen, en met name in galop heeft hij enorm veel stuwing van achter uit. Kijk maar eens in mijn profiel naar foto's van onder het zadel.

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 20:30

LDRD schreef:
Hij fokt verkleinend in zijn algemeenheid. Dat is de reden dat ik hem altijd heb laten staan.
Op een grote merrie zou ik de gok nog wel genomen hebben misschien, maar aangezien mijn merrie ook niet groot is durf ik het absoluut niet.
Ik vind het wel een superpaardje hoor met dito afstamming.
De afstamming doet overigens vermoeden dat het met het karakter ook wel goed zou moeten zitten.

Hoe groot is jou merrie dan LDRD ? De merrie van mijn vriendin is 1.68 M. vind je dat dan klein of juist niet ?
Hoe groot is Rohdiamant eigenlijk zelf ? Ik heb nog een beetje verder gekeken en de zonen van hem die al bekend zijn, zijn toch ook niet zo klein, of hebben die daadwerkelijk dan ook allemaal supergrote moeders ?

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:53

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:13

Ik heb zelf een kleindochter van Rohdiamant, via zijn zoon Roman Nature. Je kan er natuurlijk niet zoveel van zeggen, maar ze is nu bijna 5 en meet 1.64, Roman Nature is geloof ik iets van 1.66 en de moeder (Zeoliet) meet ongeveer 1.75! karakter is nix mis mee!

pieternel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 23:31

Odin schreef:
Volgens paardenfokken.nl (http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=2572 is Rohdiamant zelf 1.68 m hoog.

Dus zou het wel kunnen als je naar zijn maat kijkt en die van de merrie van mijn vriendin, of bedoel je dat hij gewoon ook als hij zelf 1.68 M meet en je hebt een merrie van 1.68 M je toch nog heel gemakkelijk een Etje eruit kunt fokken ?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:20

pieternel schreef:
Hoe groot is jou merrie dan LDRD ? De merrie van mijn vriendin is 1.68 M. vind je dat dan klein of juist niet ?
Hoe groot is Rohdiamant eigenlijk zelf ? Ik heb nog een beetje verder gekeken en de zonen van hem die al bekend zijn, zijn toch ook niet zo klein, of hebben die daadwerkelijk dan ook allemaal supergrote moeders ?

Ik vind 1.68 een hele mooie maat hoor, hoger hoeft van mij echt niet.
Maar uiteraard nemen ze natuurlijk geen zonen van hem die niet fatsoenlijk aan de maat zijn. Men wil tegenwoordig nou eenmaal gróte paarden, kleintjes < 1.65 raak je maar slecht kwijt ook al zijn ze verder super.

LDRD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:24

pieternel schreef:
Dus zou het wel kunnen als je naar zijn maat kijkt en die van de merrie van mijn vriendin, of bedoel je dat hij gewoon ook als hij zelf 1.68 M meet en je hebt een merrie van 1.68 M je toch nog heel gemakkelijk een Etje eruit kunt fokken ?

Als je beslist geen kleine wil fokken dan zou ik hem altijd laten staan, want hij fokt nou eenmaal over het algemeen verkleinend.
Als mijn merrie echter 1.68 en zelf generaties deze maat achter zich heeft en bewezen heeft zelf dominant de hoogte te vererven dan zou ik de gok zeker wel een keer nemen.

Overigens, past hij verder eigenlijk wel bij je merrie, of vind je het gewoon een mooie hengst?

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 14:53

Het is niet voor een paard van mezelf LDRD maar van mijn vriendin. Nou neem ik aan dat zij wel een beetje kijkt naar wat wel en wat niet zou passen. Volgens mij heeft ze nog niet beslist en voor zover ik weet zit er ramiro bloed en abgar in het pedigree van die merrie.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:22

Wij hebben een rohdiamant x donnerhall: een super karakter heeft deze merrie, super lief en vriendelijk in de omgang, onder het zadel is ze lekker pittig!Maarrr ze is idd niet erg groot, rond de 1.65 m

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:24

Ik heb een tijdje op een Roh-afstammeling gereden!

Was idd niet erg groot (1.62) en erg flegmatiek.
Wel super braaf en kon onwijs bewegen!
Echt een fijn dier om mee te werken!