hoe fokt numero uno - Lupicor ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

just2see

hoe fokt numero uno - Lupicor ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 22:13

Ik ben geïnteresseerd in deze twee hengsten.
Weet iemand hoe ze fokken ?

ceasario

Re: hoe fokt numero uno - Lupicor ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:22

just2see schreef:
Ik ben geïnteresseerd in deze twee hengsten.
Weet iemand hoe ze fokken ?

Ik denk jij zelf wel

just2see

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 22:46

Weet ik echt niet.
Ik weet alleen wat Horn Jr. mij liet weten.
Ik zoek een hengst voor 2 merries.
Een Purioso x Gotthard x Radetzky x Entlfug en een Accord II uit dezelde moeder.
De Purioso moet een hengst hebben die veredelt. Kan goed tot zg lopen èn springen en heeft voldoende maat (1.70m). Is iets overbouwd en zou wat meer oprichting mogen hebben. Heeft wel veel karakter (geen slecht). Deze is drachtig van Contendro I (binnen 2 weken veulen als alles goed gaat).

De Accord II is een mooi paard die én goed loopt én goed springt. Door rugblessure opgelopen toen ze 2 was, kunnen we de merrie niet echt beoordelen. In vrijheid springt ze met gemak een oxer van 1.50. Nu heeft een chiropractor haar behandeld en loopt ze veel gemakkelijker door haar lijf én veel ruimer. Ik ben ervan overtuigd dat ze goed gaat fokken. Heeft bovendien een super karakter. Ze heeft zeker bloed genoeg.

Voor de Accord II wil ik eventueeel Numero Uno gaan gebruiken, maar ik hoor tegenstrijdige berichten.

De Purioso eventueel van Lupicor...

Ik wil graag springpaarden fokken die toch kunnen lopen. Voor mij dus geen springkatjes die geen meter kunnen lopen want wanneer de afstammelingen toch niet super springen, kunnen ze toch nog wat lopen en zijn het goede recreatiepaarden.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:19

Wij hebben uit dezelfde merrie een numero uno en een lupicor.
Beide goede maat.
De Numero Uno mijns inziens wat meer uitstraling.
De lupicor een beter model met een mooier kruis en ruglijn, die heeft echt het model van moeder verbeterd.
Beide correct over de benen en voor een springpaard echt goede gangen.
De Lupicor wat bangig, de Uno brutaal.
Hoe ze springen onder het zadel weten we nog niet.
Over beiden zijn we tevreden maar wij neigen wat meer naar het Libero bloed. Lupicor heeft echter onmiskenbaar een heel goed model toegevoegd en daar zijn we erg blij mee.

irisselada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:45

ik rijd twee lupicor's, twee merrys en erug mooi geboud. grote paarden, lange benen, rug en hals. goud karakter, heel nuchter in het koppie. bijde zijn bruin.

mel77

Re: hoe fokt numero uno - Lupicor ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:51

Ik zat zelf ook te denken voor numero uno en lupicor en ik heb voor numero uno gekozen, dit ivm dat mijn merrie al wat langgelijnd is en lupicor ook vaak langgelijnde veulens geeft.

Verder vind allebij de hengsten fantastisch.