Welke hengst voor Enrico merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Welke hengst voor Enrico merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 14:39

Hallo
Wij zoeken weer een hengst voor onze Enrico merrie. Het eerste veulen wat wij eruit fokte vorige jaar was van de bonte hengst King Nero. Het veulen is niet bont geworden, maar gewoon donkerbruin. Erg chique type veulen!
Die is inmiddels verkocht, en aangezien mijn moeder een nieuw paard erbij heeft, wil ze onze Kilini weer drachtig maken.
Hier wat gegevens/wensen:
Kilini is donkerbruin, Enrico (ang. Arabier) x Ronaldo, ook stamt ze verder op van Gestion Cocktails moeder lijn
Aan haar moederskant zit Olaf van Wittenstein, en die lijn is dus was tuiger gericht. Kilini is ook vrij vierkant van lichaam en redelijk lang.
Kilini heeft wel erg goede gangen, lekker ruim. Dressuur is echt haar sport, als ze te rijden was was ze waarschijnlijk nooit verkocht geweest, als haar som zie lopen in de wei
Springen kan ze ook, maar dan houdt het op. Ze kan het
In ieder geval, ik denk dat het beter is dat er een dressuurhengst op gaat.

Verder is Kilini vrij heet onder het zadel, maar ik weet niet waar dat vandaan komt. Aan de touw kan er namelijk alles mee. Ook heeft ze zelf een erg chique hoofd, veel uitdrukking. Ook harde benen, en ze staat zelf best goed op haar benen, heeft verder geen gebreken, alleen dat ze niet gereden wilt worden en (volgens mij) liever doodgaat als dat van haar gevraagd wordt. Ik weet niet of dit doorgeven zal worden lijkt me niet, ik denk dat ze heel slecht is ingereden en gewoon een trauma over heeft gehouden.

Mijn moeder wil er geen duizenden euros aan uitgeven, dus stelde ik voor dat ze een wat jongere hengst zocht, die zich nog niet bewezen heeft, en dus nog niet zo duur is.

Mijn moeder heeft niet zo veel verstand, nu steld zij Parcival voor.
Dit lijkt mij niks, aangezien Parvical net aan het randje zit van tuiger, denk ik dat wij dat eerder een tuigerveulen eruit krijgen.

Tja, ik heb eigenlijk geen ideeen van hengsten, maar wat vinden jullie dat er goed op past?
fotos van onze merrie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heeft iemand wat ideeen wat hoor hengst goed bij past?

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 17:49

Niemand????