Wie gaat er dekken met Vaillant???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Typhoon

Wie gaat er dekken met Vaillant???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 09:51

Ik denk dat ik mijn jonge merrie onder Vaillant ga doen.Mijn merrie is een Athletico x Lord x Caletto.
Wie van jullie zetten er nog meer een merrie('s) onder Vaillant??

carrembally

Re: Wie gaat er dekken met Vaillant???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:35

mijn kroongraaf x abgar xx gaat er ook onder!!

celano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:14

Mijn Concordemerrie gaat naar vaillant dit jaar. Ze heeft Z gesprongen. Super fijn beestje, maaar mag wel iets meer maat (en eventueel vermogen) hebben. Vandaar Vaillant. Mooi grootramig paard met een fijne sprong. Niet spectaculair, maar dat zie ik wel graag bij een jong paard met zoveel vermogen. En Vaillant is natuurlijk zelf super gefokt. hebben jullie hem al op de site gezien? www.oldenhoff.nl

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:06

ja ik heb hem al op de site gezien van Oldenhoff.
Ik vind het ook absoluut geen verkeerd type.Ik heb hem tijdens het verichtings examen gezien.Hij beweegt ook nog es goed!
Mijn Athletico merrie is 1.64,ik wil dus ook wel wat meer maat hebben.En vermogen kun je altijd gebruiken!

Ziolette

Re: Wie gaat er dekken met Vaillant???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:59

Wij zijn gisteren bij Vaillant wezen kijken, wat een fijne hengst . De eerstvolgende hengstigheid (ze is net hengstig geweest) gaat onze merrie naar Oldenhoff toe om door Vaillant gedekt te worden. De merrie is een Able Albert xx X Uppercut xx.

celano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:22

Ziolette, staat hij al in Abcoude? Ik ga donderdagavond kijken, dan loopt hij in Zwolle.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:59

Ik ga hem donderdag in Zwolle nog even bekijken(toen ik in Abcoude was stond hij bij richard), maar ben er al bijna uit dat mijn merrie toch naar Babalouba gaat. Merrie is zelf wel niet groot en wat te luxe, maar als ik dan de twee-jarige zie(van een 'normaal' type warmbloedhengst) ben ik toch bang dat ik met Vaillant een, voor mij, te lomp paard krijg.
Merrie heeft bovendien vermogen zat. Als ze toch naar Vaillant gaat is het vnl om het fundament en de maat, dat zijn mijn belangrijkste punten

Maar Babalouba spreekt me ook erg aan, daar wil ik op de heenweg naar Zwolle eigenlijk nog even langs. Dan neem ik ook definitief de beslissing welke van de twee het gaat worden de week erna als ze hengstig is

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 07:28

celano schreef:
Ziolette, staat hij al in Abcoude? Ik ga donderdagavond kijken, dan loopt hij in Zwolle.

Nee, hij staat nog niet in Abcoude. Ik begreep dat hij daar pas na Zwolle naar toe gaat.

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 19:20

Wij zouden naar zwolle,maar donderdag is mijn zusje jarig en word ze 6..dus ja..we gaan niet.

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 19:21

Wou graag Vaillant zien,maar ja ik heb Vaillant op de verichtings examen ook al gezien.Dus ja,ik weet bijna wel zeker dat mijn merrie onder Vaillant gaat.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:37

Als ik de camera meeneem dan film ik hem wel even voor je Typhoon. Maar weet nog niet of ik ga filmen, omdat ik de meeste hengsten toch al een aantal keer heb zien lopen. En als je filmt zie je zelf zo weinig

Ik breng mijn merrie volgende week naar Babalouba, valt dat live tegen dan breng ik haar op de terugweg naar Abcoude of naar Diever, daar ben ik nog niet helemaal uit
(ook omdat ik A-register papier krijg bij het KWPN)

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:47

gomir schreef:

Ik breng mijn merrie volgende week naar Babalouba, valt dat live tegen dan breng ik haar op de terugweg naar Abcoude of naar Diever, daar ben ik nog niet helemaal uit
(ook omdat ik A-register papier krijg bij het KWPN)

Met Vaillant krijg jij toch gewoon Veulenboek papier bij je merrie? Of bedoelde je reg A met Babalouba?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:04

Ik krijg bij Vaillant geen veulenboekpapier, maar reg. A
Met babalouba krijg ik gewoon een vol NRPS-papier of ook een reg A.

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:16

gomir schreef:
Ik krijg bij Vaillant geen veulenboekpapier, maar reg. A
Met babalouba krijg ik gewoon een vol NRPS-papier of ook een reg A.

NRPS rijpaardrichting stamboekmerrie x KWPN ggk hengst = KWPN veulenboekpapier. Dat weet ik 100% zeker, heb het vorig jaar nog nagevraagd bij het KWPN. Je kunt dit ook terug vinden in de stamboekrichtlijnen .

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:37

Klopt, maar mijn merrie is als drie-jarige ingeschreven in het NPA en pas later de paardmaat ingegroeid.
Had ik zelf ook nooit bij nagedacht verder, maar dat maakt voor het KWPN een heel flink verschil

Dus voor mij een reg. A papier als ik bij een KWPN-goedgekeurde hengst dek.

Maar we gaan off-topic

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 19:23

@ Gomir: zou het super vinden als je Vaillant wilde filmen.Ik ben van plan om mijn 4 jarige Athletico in april onder Vaillant te zetten