Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

bergkraai schreef:ik zou het nooit doen, dat beestje is zelf nog een baby (zoals hierboven ook al gezegd is)...
De natuur regelt het vanzelf, en waarom zou je haar zo graag d-pony laten blijven?
Citaat:De natuur regelt dat inderdaad zelf.......
Sugarmiss schreef:Citaat:De natuur regelt dat inderdaad zelf.......
Een merrieveulen is voor het eerst hengstig met 8 maanden. Lijkt me toch echt niet gezond voor een merrie om op deze leeftijd al drachtig te raken.
Dus zo volledig op de natuur vertrouwen doe ik echt niet. Eerder op het 'boeren'verstand. En dat zegt dat 2 te jong is. Misschien dat ze het lichamelijk wel aankunnen (al betwijfel ik dat ook), maar ook geestelijk kunnen ze er niet altijd mee om gaan.
Gun een paard zijn eigen baby- en tienerjaren en wacht gewoon tot ze er oud genoeg voor zijn. IMO is 5 een mooie leeftijd.
.
anneliesdj schreef:@ bergkraai; als ze bovenin de D maat blijft heeft ze meer toekomst in de sport dan als kleine E pony.
Maar hoezo worden ze er sneller volwassen van in hun gedrag?
lovelyme schreef:Ik heb een Solitair merrie.
Nu 1,5 groot slungelig en heel lief en zorgzaam.
Ik zit er wel degelijk aan te denken om deze merrie aan het einde van volgend jaar te laten dekken!!!
De reden hiervoor is dat deze merrie nog lang niet rijp is om de sport in te gaan.. (Kan natuurlijk met de tijd veranderen)
Ik denk dat het dan beter is om haar te laten dekken, het veulen geboren laten worden en dan pas wat met haar te doen als ze weer helemaal bij is!!!
Ik denk niet dat dit kwaad kan als je haar er maar niet mee belast, dus zal dat voor elk paard anders zijn!!!