wie heeft er nog meer een Neostan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

wie heeft er nog meer een Neostan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 09:17

Ik ben in het gelukkige bezit van een 6 jarige Neostan

GEWELDIG dier, absoluut, ben er super blij mee

Nou valt het me toch op dat als ik zo om me heen kijk, dat ik ze er dan eigenlijk gelijk uit pik ze hebben allemaal wel een beetje iets bijzonders

Toronto is super koel in de kop, nergens bang voor en heel vrolijk. Zo aan de hand is het een heel fijn dier... Onder het zadel ook, wil hard voor je werken......

Hij is wel wat lomp onder het zadel soms. laat ik het zo zeggen, hij kan zich best afsluiten, en dan moet je hem even overtuigen dat je echt meent wat je vraagt maar als je daar dan doorheen bent dan is hij zupah fijn.

Hij is wel retebrutaal altijd happen, toch wel een beetje stout willen zijn...... dekens slopen is zijn favo bezigheid

Ohz kan hij ook ineens zomaar belachelijk explosief zijn en dan bedoel ik niet zomaar even een bokje dan bedoel ik Kop tegen het dak van de binnenbak stoten .....

Kop tussen de voorbenen en POING, POING, POING Niks meer mee aan te vangen maargoed komt gelukkig nog maar heel weinig voor... voor de oudere neostanbezitters......... euh, gaat dit nog over???

Hij is ook een enorme laatbloeier, Hij wordt dit jaar 6 maar in zijn gedrag nog echt een kleuter..... Toen hij 4 was, was hij in zijn lijf ook nog echt een kleuter. Hij is nog heel wat cm gegroeid tussen zijn 4 de en nu

Wat zijn grote pluspunt is, is dat hij echt enorm, enorm eerlijk en ontzettend lief is. Ook vind ik het fijn dat hij echt heel graag wil werken voor je. Als ik hem opgezadeld heb en hij staat tussen de kettingen, moet ik niet nog even mijn laarzen aan gaan trekken want dat staattie te passageren tussen de kettingen van enthousiastme, en dan maant hij me toch echt tot enige spoed.

Wie herkent dit in hun Neostan???

Zie je wel, ik ben echt een pennie

Blaassmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:47

Een kennis van mij rijdt een Neostan, zal haar eens op dit topic wijzen

Tiko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:00

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:06

Ik denk dat deze beter bij Fokkerij en Afstamming kan staan. Ik TeM even.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:09

PP --> FA

tequila

Re: wie heeft er nog meer een Neostan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:55

Ikke Ik heb een zesjarige Neostan merrie, en de beschrijving klopt voor een heel groot deel. Mijn merrie is ook heel betrouwbaar en lief, maar onder het zadel niet altijd even makkelijk. Ze weet dondersgoed hoe ze onder het werk uit kan komen als ze geen zin heeft, maar over het algemeen is ze gelukkig wel fijn te rijden.
Aan de longe gaat ze wel regelmatig als een dolle tekeer, dan vliegen de ijzers je om de oren Wel een dominante merrie, zowel naar mensen als naar andere paarden (er bovenop klimmen enzo). Maar niet oneerlijk, zeker niet. Ook het lompe komt me heel bekend voor, die van mij is ook echt een lomperd af en toe.

Ook die van mij is een laatbloeier. Wordt ook zes dit jaar, en begint nu pas iets uit te zwaren en mooier te worden. Maar die van mij heeft ook al wel heel veel ellende gehad in haar leven, dus dat kan er ook nog mee te maken hebben. Maar ik ben zeer te spreken over mijn Neostan: geen heel gemakkelijk paard, maar wel een ontzettend grote schat!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 15:58

inderdaad, niet de makkelijkste..... maar wel ontzettende schatten

ik heb overigens vandaag weer heerlijk gereden, we begonnen wat stug, maar hemellief de laatste 10 minuten waren geweldig fijn

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:51

Bij ons op de Hooipolder staat er ook 1, Tyrone. Super brutaal ding, maar hij kan wel lopen als hij zin heeft en is zeker niet lelijk.

vivian001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:22

Ik heb ook een Neostan x Burggraaf prok/stermerrie gehad.
Helaas heb ik haar vorig jaar moeten laten afmaken i.v.m. een achterknieblessure.
Het verhaal wat je beschrijft komt bekend voor.
Dominant naar mensen en andere paarden. Echte Alfa merrie.
Zeer werklustig en niet snel opgeven.
Best wel lomp in omgang, soort buffeltje, en ik ging daarom ook zeer consequent met haar om.
Niet snel bang en kon makkelijk buitenritten maken en op wedstrijden ook heel goed te rijden.
Idd alles wat voor handen was vastpakken en het liefst dan kapot maken.
Wel heel eerlijk en duidelijk in alles. Je kon bijna met haar praten. Als ze ergens last had kon ze precies aangeven waar.
Hier even een foto, misschien herken je jouw paard erin.
Afbeelding

Odie

Re: wie heeft er nog meer een Neostan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:59

Een lesklant van mij rijdt een 6-jarige Neostan merrie. In september 2005 mee begonnen, t arme beest was totaal in de prak gereden wist van ellende niet meer wat links en rechts/ voor en achter was, kon alleen maar op 2 benen lopen en was doodsbenauwd voor mensen, terwijl ze ooit als 3-jarige doodbraaf EN zadelmak van de keuring kwam.
De eerste paar weken alleen maar een beetje bij 't beestje in de box gezeten, wachten tot ze aan je durfde te ruiken/ je aanraken. Later een zadeltje dr op, rondje rijden, belonen en weer op stal.
Na een poosje begon ze de lol er weer van in te zien en gingen we er serieus mee aan de slag en in Februari 2006 won ze haar eerste Z1 proefje!!! Met winst, waardoor ze zich nu Elite-merrie mag noemen! Momenteel is ze met zwangerschapsverlof, maar daarna is het de bedoeling om de training weer op te pakken.
Ik heb helaas geen foto's op mijn pc staan...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 22:01

het zijn inderdaad echte vertrouwens paarden........... althans is mijn beleving