Buitenlandse merries op kwpn keuring hoe en wat de opname

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazou_Murier

Buitenlandse merries op kwpn keuring hoe en wat de opname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 21:20

Hallo,

Heb thuis twee fok/sport merries. alleen met buitenlands papier. nu wil ik ze graag laten opnemen bij het kwpn (voor preditkaten)
Zij ze hier moeilijk mee of niet?
Wat kan ik het beste doen als voorbereiding. en hoe zit het met extra eisen?

bedankt

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:27

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 21:30

heb ik al gelezen maar ben vooral benieuwd naar de praktijk! du s iemand die hier ervaring mee heeft en hoe makkelijk/moeilijk zijn ze?

tienus63

Re: Buitenlandse merries op kwpn keuring hoe en wat de opnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:32

Zijn de regels in 2006 niet veranderd of aangescherpt?

Het is m.i.v. 2006 in ieder geval de bedoeling dat de eigenaar het paard aanmeldt voor of de dressuurrichting of voor de springrichting.

De paarden die aangemeld worden voor de dressuurrichting mogen m.i.v. 2006 niet meer vrijspringen.

Voor beide richtingen geldt nu dat de paarden minimaal 140 punten moeten scoren waarvan minimaal 70 punten voor het exterieur om voor het sterpredikaat in aanmerking te komen.
Wat de minimum eis voor stamboekopname is, weet ik niet.

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 21:35

moeten ze vrijspringen? in de springrichting gefokt? zijn al wat oudere merries met (z nivo) en wil ze liever niet laten springen. (of gelden resultaten uit het verleden niet in de toekomst?

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:42

Ik meen dat het springen verplicht is, bij het aanbieden van stamboekopname in de springrichting.
Maar wie weet zijn de regels weer anders als het om een oudere merrie met aantoonbare sportresultaten gaat.

Ik zou maandag gewoon even bellen met het KWPN, dan weet je het meteen.

Het is erg irritant dat de site van het KWPN wat stamboekrichtlijnen niet helemaal up-to-date is.
Tijden geleden zijn de veranderingen al genoemd IDS, maar de regelementen zijn nog niet aangepast of te vinden.
Het wordt in ieder geval moeilijker om je paard een predikaat te laten krijgen met de nieuwe eisen.