Zijn er al veulens van Johnson?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hypo

Zijn er al veulens van Johnson?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 14:46

Weet iemand of er veulens van Johnson geboren zijn? En heb je dan misschien ook foto's? Onze merrie La Donna (v De Niro) is drachtig van Johnson en was op 6 maart al uitgerekend, maar nog steeds niets. Het is natuurlijk ook geen weer voor veulens, maar misschien zijn er ook wat minder erge koukleumen die al wel gekomen zijn......

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:49

samsam haar lancet merrie is volgens mij drachtig van Johnson en anders moet je de Kraamstal even in de gaten houden

Hypo

Re: Zijn er al veulens van Johnson?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 22:41

Ik was een klein beetje te ongeduldig. Vanavond om 21.15 is Joaquim geboren een zwart ventje met een kolletje en 3 witte beentjes. We hebben de eerste foto's op onze site gezet.

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:25

Onze merrie was dragend van Johnson.... Ze heeft twee weken geleden op 9 maanden dracht verworpen... De navelstreng zat geknikt en er was geen zuurstof meer
Ons veulen was een merrie, heel donkerbruin met een klein stipje op het voorhoofd en ook 3 witte voetjes. En ze was ook behoorlijk groot.
De merrie dekken we terug met Johnson, over twee weken is ze weer hengstig( als het goed is)

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 07:55

Dat altijd de nare dingen van het fokken, zeker als het zo laat gebeurt. Dan lijken ze vaak al helemaal af. Heeft de merrie zelf er veel last van gehad?

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 08:22

hypo jullie hebben heel wat knappe paarden!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:01

ja er staan zeker leuke veulens enzo op! Aquilino, adinda, aston martino, en armstrong zijn echt heel leuk!

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 13:27

Dank, dank We waren vorig jaar ook erg blij met de oogst. Adinda en Aquilino hebben we verkocht, de rest hebben we nu in opfok. We verwachten dit jaar weer een Tuschinski bij Fleur dus dat wordt een volle broer/zus van Armstrong.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hypo op 11-03-06 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:30

Ik ken johnsen niet sorry als ik het wist kon ik het je wel zeggen xxxMij

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:03

die bles van die rechter is echt super!

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 21:11

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:41

Och Hypo ons veulentje van Johnson had ook die kleur!!!! Ben benieuwd of hij de kleur dan vererft?
De merrie had er geen last van dat het veulen er niet meer was...heeft er zelfs niet om geroepen....
Wel was ze extra chagrijnig naar andere paarden toe! En we hebben het veulen er de halve dag bij laten liggen tot ze het ging onderstoppen en toen was het goed.
We hebben nu sinds een week een veulen en ook daar reageert ze niet anders op. Misschien scheelt het dat het haar eerste veulen was en het ook niet geleefd heeft.
We zullen volgend seizoen wel weer verder zien misschien is ze dan wel extra beschermend, wie zal het zeggen?

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:02

Vanochtend is er een Johnson veulen geboren op de www.paardenkraamkliniek.nl , ik denk dat ze nog wel foto's op haar site zet. Een donkerbruin hengstveulen, met een klein beetje wit aan de benen.

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 17:00

Ik heb in de Kraamkamer in het Johnson veulen topic een paar nieuwe fot's gezet waar het veulen helemaal op staat. Hier alvast een voorproefje. Op onze eigen site zullen we regelmatig nieuwe foto's zetten van de veulens. We verwachten deze week het volgende veulen, dan van Fürst Heinrich uit onze merrie Kalinka (Royal Diamond x Feiner Stern) http://www.stoeterijhyperion.nl/

Dit is Joaquin een hengstveulen van Johnson uit onze merrie Ladonna (De Niro x Welt Hit II)
Afbeelding

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:32

Vandaag een hengstje geboren... de merrie was 6 maart uitgeteld en vanochtend om 07.00 uur is hij geboren. Weer een hele donkerbruine maar wel met veel wit! 4 hoge witte benen en een brede bles. Merrie staat in penion weet dus niet de afstamming maar zal even navragen.
Het veulen is groot maar erg slap en moeilijk in de benen te krijgen, pas 3 uur na de geboorte stond en dronk hij pas!! ook is hij nog erg wiebelig en staat onvast we zullen zien hoe het verder gaat
maar al mijn eerdere veulens, uit mijn eigen merrie waren een stuk sneller als deze!

tresunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:09

Heeft de moeder ook veel wit?? Of komen de aftekeningen echt bij Johnson vandaan??

Zijn er meer mensen die iets kunnen zeggen over de aftekeningen van de veulens van Johnson?? Ik zit er over te denken om mijn merrie te laten dekken met Johnson, maar mijn merrie kan niet teveel wit gebruiken..............

Ik heb eigenlijk nog maar een foto gezien van een Johnson veulen, die had behoorlijk wat aftekeningen, maar dat kan natuurlijk toeval zijn.........

Dus graag jullie reacties!!

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:43

ons eerste (dode) merrieveulen had weinig wit!!! alleen maar 2 sokjes achter en 1 vlekje voorbeen en een stipje op het voorhoofd.
Het hengstje dus vrij veel wit!! hoewel de merrie totaal geen wit heeft!! Ook Johnson heeft niet veel wit dus waar komt het dan toch vandaan?

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:16

Ik denk dat de lijnenteelt in de moederlijn op Areina verderop het wit aan de benen meebrengt.

Afbeelding

Afbeelding

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:26

Catharin:

Afbeelding

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:39

op mijn stage bedrijf verwachten we in april een veulentje van hem uit een keur,pref,pres merrie van pretendent. ben heel benieuwd na het zien van julllie veulens.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:15

Ik heb er gisteren eentje gezien! En wat voor één.....

Een flinke voshengst met mega-bles, en 4 mega hoge witte benen.......
....... maar zeker niet verkeerd verder.

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:36

ik heb foto's geplaatst in de kraamstal van "bink"zo noemen we hem maar want de eigenaar heeft nog geen naam.....
Staan onder Johnson veulen geboren!! alleen nog maar de natte foto's want hij is nu pas in staat om fatsoenlijk te lopen!!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 16:29

IK BEN OOK ERG BENIEUWD NAAR ZIJN VEULENS!!!! ZIJN ER INMIDDELS AL WEER EEN PAAR BIJGEKOMEN?
OP DE KRAAMSTAL VIND IK HET ZO MOEILIJK ZOEKEN.
ALS IEDEREEN NU DIRECT IN DE AANHEF VERMELD OM WAT VOOR VEULEN HET GAAT, SCHIET HET ZOEKEN OOK WAT OP.

IK BEN ERG BENIEUWD NAAR DE RESULTATEN VAN DEZE HENGST. MISSCHIEN EEN LEUKE PARTNER VOOR MIJN PAARD DIT JAAR