Afstammelingen van Welthit en Weltmeyer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zammarano

Afstammelingen van Welthit en Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 19:03

Wie heeft of kent een afstammeling van Welthit of Weltmeyer?

Rijd nl een zwart-schimmel van Welthit en ben benieuwd naar andere nakomelingen karakters, gangen , exterieur etc.

dell_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:59

Bedoel je Welt hit II?

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:32

Ik heb een achterachterkleindochter van Weltmeyer via Sonique-Wolkenstein II, dat zit dus vrij ver weg en ik ken een direkte zoon van hem. Dat is een enorm groot paard van 1.80 m., wel een mooi voorbeen gebruik en ontzettend aanhankelijk.
Welt Hit, het hangt er een beetje vanaf welke je bedoelt. Toevallig heb ik over de moeder van deze 6 volle broers een artikel gelezen die ook nog samen met Donnerhall een goedgekeurde hengst heeft gebracht. Ook de moeders voor haar hebben goedgekeurde hengsten gebracht. Sterk lijntje dus.
Wat ik heb begrepen zijn alle hengsten sterke bewegers.

Toledo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:10

Ik heb een jaarling van Weltmeyer X Meilenstiefel, veulen was voorheen van sjuimpje hier op bokt.
Het is een hele lieve jaarling, donkerbruin met een heel klein hoofd. Voor de rest kan ik er nog weinig over zeggen.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:12

Ik heb een driejarige Weltmeyer gereden. Echt een prachtig paard om te zien, kon super lopen en hield heel erg van zich mooi maken, maar niet bepaald van werken. Dat was het meest luie paard dat ik ooit heb gereden!
Hij nog wel goedgekeurd bij het AES ofzoiets, maar er is weinig van terecht gekomen...

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 13:29

OK bedankt voor jullie reacties, de welthit die ik rij is ook erg aanhankelijk en soms echt een watje kan schrikken van de meest vage dingen

hananya

Re: Afstammelingen van Welthit en Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:17

Wij verwachten volgende maand een veulen van Weltmeyer uit een Hill Hawk XX merrie. Dat is dus dezelfde combinatie als de Welt Hit-ten.

De merrie is gelukkig heel braaf, maar Weltmeyer staat bekent als de Jazz van Duitsland.....

(maar ik houd ook wel van Jazz bloed, hoor....)

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:20

Ik heb een 2 jarige merrie van Whisper (v. Weltmeyer * Feiner Stern * Pik Bupe II).
Wij werd gereden door Hans Peter minderhoud.

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:37

Ik ken een paar Weltmeyers, waren allemaal wel brave paarden met veel beweging.

Had Welthit niet de bijnaam Weltsh*t? Op mijn oude stagebedrijf stond ook een Welthit, een mooie vosmerrie met gruwelijk veel karakter, heeft een boel werk in gezeten maar kon gruwelijk sjouwen.

dell_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:00

Ja bij ons staat dus een Welthit II en dat is ook een dier wat mooi kan lopen, echt goed. Maar tis echt een rotzak. Absoluut niet leuk in de omgang. Kan uit het niets je ineens de kont toe draaien etc.
Vreemden komen er helemaal niet in de buurt.

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:05

Stephanie100 schreef:
Ja bij ons staat dus een Welthit II en dat is ook een dier wat mooi kan lopen, echt goed. Maar tis echt een rotzak. Absoluut niet leuk in de omgang. Kan uit het niets je ineens de kont toe draaien etc.
Vreemden komen er helemaal niet in de buurt.

Ja dat deed die ook, gruwelijk eenkennig was die ook, en je kon hem absoluut niet bij de oren zitten, met hoofdstel indoen was ze altijd lastig en altijd de kont toedraaien op stal..

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 21:25

dat doet deze welthit niet, juist heel lief en betrouwbaar

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:56

Scara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:23

Wij hebben ook een Welt Hit II, paard waar heel goed mee om te gaan is, vindt het echter ook niet zo fijn dat we aan haar oren zitten, maar zelf denk ik dat dat in de toekomst wel beter wordt. Was erg gemakkelijk met zadel op en bijzetten, wordt volgende maand zadelmak gemaakt, dus weet nog niet hoe ze daar mee is.
Verder wel een schat van een paard, met pit.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:39

chantal1 schreef:
Toevallig heb ik over de moeder van deze 6 volle broers een artikel gelezen die ook nog samen met Donnerhall een goedgekeurde hengst heeft gebracht. .

Zeg nu gewoon zo ook bij COLMAN

Dat het allemaal te lezen is in Züchter-forum van maart 2006

www.zuechterforum.com

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 17:05

ook schimmels??

weule

Re: Afstammelingen van Welthit en Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:52

ik rijd zelf een jonge welthitt II, hij is hengst, 5-jaar oud en heeft zijn eerste winstpunten in het Z-dressuur binnen, nergens bang voor onder het zadel (misschien vooral hengsten-eigen) en is goudeerlijk met alles, alleen wel een beetje speels, want hij maakt zich graag een beetje druk, heeft erg veel talent om hogerop te komen.

Mijn vriendin reed een welthit II die dit jaar 4 wordt, waarmee ze de punten voor de L2 dressuur had, 5 weken voor haar veulen, dus met dikke buik, liep de merrie nog naar 1.65 punten in de L1. ook heel eerlijk, 100% makkelijk en nergens bang voor, deze had wel iets meer een eigen willetje onder het zadel, maar zodra je haar goed aanpakte en eerlijk maar zeer rechtvaardig behandelde kon ze zeer fijn lopen,.. met een sterke achterhand...,

Ik hoor van anderen echter wel mindere dingen van de karakters van jonge welthitt's....