Radar was toch verkocht???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_PLH

Radar was toch verkocht???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 16:54

Ik kwam bij de handelstal van Kebie van der Heijde beter bekent als rukjeplukje de hengst Radar te koop staan...

http://www.stalkorenbloem.com/horses.php

deze was toch in juni vorig jaar verkocht naar Zweden??

Ik ben nu eigenlijk best wel benieuwd naar zijn nakomelingen en wie heeft hem een keer gezien en wat vond je er van?

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 11:33

niemand?

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:35

Volgens mij was hij alleen verhuurd naar Zweden omdat er daar wel vraag naar was als dekhengst. In NL dekt ie namelijk niet zoveel.

Ik ken geen nakomelingen, maar vind de hengst zelf niet echt bijzonder.

suziehj

Re: Radar was toch verkocht???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:39

[quote="marcolemar"]Ik kwam bij de handelstal van Kebie van der Heijde beter bekent als rukjeplukje de hengst Radar te koop staan...

haha hoezo staat t bekend als rukjeplukje

Toledo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:42

Is meer een benaming van haarzelf dan van de hengst....

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:42

maar k zit net ff op die site te kijken en snap d'r niks van Dacht dat U.F.O. ergens anders stond en L'amour ook. D'akkord is al een tijdje geleden verkocht, dacht dat ie niet naar de Korenbloem was gegaan maar zal dan wel

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 12:03

ja erg vaag allemaal... Radar presteerde overigens bovengemiddeld! hij is volgens Korenbloem GP-klaar op net 8 jarige leeftijd, vorig jaar liep hij dus toen hij nog 7 was zz-zwaar tot juni hij was al psg startgerechtigd, helaas was hij verkocht naar zweden, rara hoe komt het dat hij bij Kebie staat?

linkje naar foto's van Radar op ZZGP-wedstrijd foto 3 t/m 7

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:10

ja k snap dr ook niet veel van mooie foto´s trouwens

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:46

Misschien via die Per Sandgaard gegaan die Memphis van Kebie heeft gekocht?

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 13:13

Dat hij verkocht zou worden was wel te verwachten,
hij heeft in zijn leven in Nederland maar 77 merrie's gedekt... in 3 jaar tijd! en in zijn afstammelingenrapport staat dat de kwaliteit van de merrie's matig was, ik denk dat zo'n hengst prima kan helpen bij een wat bloederige merrie met een pittig karakter...

het einige wat mij een beetje stoort is dat hij ietsjes neigt naar een te diepe hals aanzet. verder is het een mooi paard! met een super bloedcombinatie etc...

ik hoop niet dat hij naar een 1 of andere junioor gaat die hem als leerpaardje krijgt.. dat gun ik hem niet hij is nog maar net 8 en heeft nog veel toekomst... ik had liever gezien dat marlies hem bleef rijden

Clint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:25

marcolemar schreef:
Dat hij verkocht zou worden was wel te verwachten,
hij heeft in zijn leven in Nederland maar 77 merrie's gedekt... in 3 jaar tijd! en in zijn afstammelingenrapport staat dat de kwaliteit van de merrie's matig was, ik denk dat zo'n hengst prima kan helpen bij een wat bloederige merrie met een pittig karakter...

het einige wat mij een beetje stoort is dat hij ietsjes neigt naar een te diepe hals aanzet. verder is het een mooi paard! met een super bloedcombinatie etc...

ik hoop niet dat hij naar een 1 of andere junioor gaat die hem als leerpaardje krijgt.. dat gun ik hem niet hij is nog maar net 8 en heeft nog veel toekomst... ik had liever gezien dat marlies hem bleef rijden

Radar is inderdaad een goede hengst. Hij doet zijn oefeningen geweldig en is zeer braaf. Zelf heb ik hem 5 keer gereden om te kijken of dat ik hem zou willen kopen.

Er steekt niets vreemds achter dat Radar bij stal Korenbloem staat. De vorige koper was iets te lang voor Radar en zij mist hem vreselijk. De combinatie was niet mooi genoeg. Lopen kan hij zeker en is zeer goed voor het been. Voor mij was hij ook te klein en dit is de reden dat ik hem heb laten staan.

Gr. Clint