Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jennyk schreef:Wie kan mij helpen met het vinden van een valkkleurige hengst voor mijn merrie. Mijn pony is 150 hoog en een kruising fjord/fries, ze is valkkleurig en als hengst zoek ik een die de E maat doorgeeft. Het liefst een met veel arabischbloed of een 100 % arabier. Wie weet er een?
anneliesdj schreef:Juist, Romantico heeft 2 zonen waarvan er een valk is een een een wazig kleurtje heeft wat ik niet kan thuisbrengen.
pantarhei schreef:Power and Paint?
Supertje schreef:...Een valk zal nooit een aalstreep hebben, ...
Je hebt ook nog zoiets als een Dunskin dus: zwart+agouti+creme+dun
Die worden vaak opgenomen als Buckskin (=valk even voor diegenen onder ons die dat niet weten) met de vermelding dat zij ook Dun dragen.
Er zijn geen papieren bij mijn pony en ze is afkomstig uit Duitsland, waardoor het moeilijk is haar achtergrond na te trekken.
Ik moet dus op zijn info. afgaan. Ze is valkkleurig met een aalstreep en heeft zwartemanen en staart en een zwarte vlek op haar hals. Ze heeft de zebrastrepen van een fjord op de benen. Ze heeft verder puntige oren met een donker lijntje aan de binnenkant, iemand een idee wat voor kruising het anders kan zijn.
Een foto van haar staat in m'n profiel en een als avatar.
esther82 schreef:pantarhei schreef:Power and Paint?
Power staat niet ter dekking. Deze pony loopt enkel in de sport
en ook geeft hij geen E-maat denk ik. Wel jammer op zich, is echt een super leuk beestje!
: lange/dikke zwarte sokken en ze loopt met de actie van een fries.
? Ik heb nml. gehoord dat er iemand met zo'n kleur dekhengst gereden heeft bij de dragonder in Veenendaal. Dat moet ongeveer een jaar geleden zijn.

jennyk schreef:Oh, ik ben de 'fries' kenmerken vergeten: lange/dikke zwarte sokken en ze loopt met de actie van een fries.
![]()
Maar is er nou ook een arabischehengst met de valkkleur? Ik heb nml. gehoord dat er iemand met zo'n kleur dekhengst gereden heeft bij de dragonder in Veenendaal. Dat moet ongeveer een jaar geleden zijn.
. jennyk schreef:De handelaar waar ik Sjanty gekocht heb, zegt dat het een kruising fjord/fries is.Er zijn geen papieren bij mijn pony en ze is afkomstig uit Duitsland, waardoor het moeilijk is haar achtergrond na te trekken.
Ik moet dus op zijn info. afgaan. Ze is valkkleurig met een aalstreep en heeft zwartemanen en staart en een zwarte vlek op haar hals. Ze heeft de zebrastrepen van een fjord op de benen. Ze heeft verder puntige oren met een donker lijntje aan de binnenkant, iemand een idee wat voor kruising het anders kan zijn.
Een foto van haar staat in m'n profiel en een als avatar.
. Is er iemand hier met een nakomeling van hem?
Versage vind ik persoonlijk mooier dan Versace.
Maar smaken verschillen.
anneliesdj schreef:Ik geef je weinig kans als je een volbloed arabier zoekt die valk is, een kruising of NRPS met veel arabisch bloed zou nog wel kunnen maar een volbloed arabier is er denk ik niet in valkkleur. (kan wel informeren als je dat wilt)
Maar valk of dun (met aalstreep) is dominant (correct me if i'm wrong) dus kun je ook dekken met een ander gekleurde hengst, dan krijg je nog een valkkleurig veulen.
hihihi sorry dat was offtopic