Bij ons op stal staat een merrie van Mr Blue: Sunny Blue Tripple R.. Volgens mij is dat een Mr. Blue * Notaris.. In de omgang echt een superlief dier, gewoon op stal dan.. Een echte knuffel en gewoon heel braaf.. Maar dat is het enigste positieve wat ik over haar kan zeggen, voor de rest het ik het idee dat het niet helemaal goed zit in dat koppie.. Ten eerste was ze vrijwel onmogelijk zadelmak te krijgen, uiteindelijk is dat wel gelukt.. Het opstappen moet heel snel, anders vliegt ze al weg.. Indien iemand haar probeert vast te houden, walst ze gewoon over je heen.. Als je eenmaal zit, gaat het vrij goed, dresuurmatig dan. Ze is wel mooi nageeflijk, en dan vrij braaf.. Ze is gekocht, omdat ze 'vrij' echt super springt, maar onder het zadel is het weer een ramp.. En dubbel, neemt zij als in-uit.. Daar waar je 5 galopsprongen moet maken, maar zij er 3.. Het is gewoon onmogelijk, om normaal een parcours met haar rond te komen.. Longeren is ook een ramp, ze blijft maar galopperen en is niet rustig te krijgen.. Desnoods een half uur, maakt haar allemaal niet uit.. Dus nu is ze afgeschreven als rijpaard en wordt ze nu als fokmerrie gebruikt.. Nogmaals een super karakter, maar qua rijden niets mee te beginnen.. Dit wil natuurlijk niets zeggen, over de rest van de nakomelingen van Mr Blue, maar misschien 'iets' herkenbaars..
Even een foto..

Ik zelf denk dat er bij haar als jong paard iets mis is gegaan.. Ik vind het zo zonde aangezien ze echt super springt, maar ja zelfs Gert van 't Hof kon er niets mee worden..
Ik hoop dat jij wat positiever kunt zijn over je Mr. Blue..