uiers???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

uiers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 18:44

wanneer krijgt een merrie uiers die vol worden.
mij merrie is 7maanden en merkte vandaag dat de uiers voller waren als normaal.
is het normaal dat een merrie die nog 4 maanden moet nu al dikkere uiers krijgt?

Mexx93

Re: uiers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:07

Hey,

Ja dat is zeker normaal.
Bij sommige merries duurd het lang en bij sommige gaat het sneller.
Mijn pony is weer langzaam (zoals altijd ) en die is volgende week vrijdag uitgerekend en heeft nog steets niet veel.
Dus het is heel normaal

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:34

mijn merrie haar uier begon pas dik te worden op 10 maanden ofzo daarvoor was ie wel dikker, maar niet heel veel en ik had altijd schrik dat het veulen niet genoeg melk zou krijgen. Maar ze heeft dus wel genoeg drinken gehad

Maar ik denk wel dat het normaal is hoor

brenpasbeau

Re: uiers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 14:38

in ieder geval bedank heb toch ook voor de veearts gebelt om het tevragen en die zij het ook dat de ene merrie sneller is als de andere.
maar ze mag niet nu al gaan kegelen want dan moest ie toch even komen, maar dat doet ze gelukkig niet

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:06

mijn merrie had tot de laatste dracht dag nog geen uiers en ineens liepen ze vl toen het veulen er uit was.

brenpasbeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 17:47

kim_kariq schreef:
mijn merrie had tot de laatste dracht dag nog geen uiers en ineens liepen ze vl toen het veulen er uit was.

ja dat is ook raar maar die van mij moet nog 16weken ongeveer en die begint nu al uiers tekrijgen , maar had de veearts gebelt en moest het wel in de gaten houden dat ze niet ging kegelen want als ze dat ging doen was het niet goed en dan zou die langs komen dus maar er is niks aan de and nog. en na het rijden wandelen of wat dan ook is het weer normaal en als ze dan een uurtje op stal staat zie je het zo weer opzetten.
maar ja het zal wel zo zijn , ze zal wel een vroege merrie zijn

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:20

dit topic hou ik ff bij:)