naar keuring of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juudje86

naar keuring of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 14:11

mijn 5 jarige merrie wil ik graag voor de keuring hebben.
met 3 jaar is ze opgenomen in het stamboek.

alleen krijgt ze half mei een veulen. en ik hoorde dat je dan geen kans maakt?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:27

dat maakt niet uit, maar je moet er wel zeker van zijn dat je merrie er dan mooi gespierd uitziet en niet te dik is.

tienus63

Re: naar keuring of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:36

Blijkbaar was ze als driejarige niet goed genoeg voor het ster predikaat.
De eisen zijn flink verhoogd om voor een predikaat in aanmerking te komen. In theorie zou het dus alleen maar moeilijker zijn voor haar. Vergeet ook niet dat de keurmeesters waarschijnlijk op een briefje hebben staan dat ze het destijds niet gered heeft.

Wat waren haar tekortkomingen destijds om niet in aanmerking te komen voor ster?
Als het iets is wat in de loop der jaren verbeterd zou je een kans kunnen wagen.
Je paard kan ook met veulen voorgebracht worden, meen ik.

Je zou ook eerst met je paard naar iemand toe kunnen gaan die verstand van zaken heeft en zijn of haar mening over de merrie kunnen vragen.
Op eigen terrein bewegen de meeste paarden beter dan op vreemd terrein.

Ik weet trouwens niet of je je merrie sowieso aan kunt melden voor de keuring in augustus, mocht je de voorjaarskeuring i.v.m. het veulen over willen slaan. Even naar Harderwijk bellen, zou ik zeggen.

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 14:50

ze heeft toen geen predikaat gekregen omdat ze niet genoeg in de spieren zat.
dat is nu wel heel anders. ze is namelijk net als haar familie laat bloeiers.

ik rij haar nu nog steeds 4 keer per week. ze heeft een goede conditie.

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 14:52

oh ja op ander terrein loopt ze veel beter dan thuis.
dan laat ze zich echt zien.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:16

Mijn paard werd toen ze voor de 3de keer er heen ging STER, dit kwam om dat ze met de eerste keer werd afgekraakt, tewijl er niks mis met haar is, jah haar bollen lenden, meer niet, maar toen werd ze niet ster, want ze had platvoeten, hallo, maar jah de jury mag ons niet, daarom werd ze niet ster. de 2keer was ze net haar veulen verloren en was ze heel erg slap, de 3de keer was ze even goed als de eerste keer met iets meer spieren en helemaal niet getraint, commetaar was SUPER GETRAINT, soms krijg je er echt geen hoogte van, eerst zouden we haar er niet voordoen, maar op aanraden van jury op de veulenveilig hebben we haar er voor gedaan, we waren toen een bijschrijving.

Vraag gewoon advies van een persoon die er heel veel van weet, maar doe dit nadat ze het veulen heeft, want dan ziet een paard er heel anders uit, wacht eerst het veulen af en zie dan maar verder.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:47

Sorry marijke bolle lendenen en platvoeten zijn terecht geen sterpredikaat waardig heeft niks te maken met of een jurylid je wel of niet mag....

patasja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:54

ik zou het gewoon probeeren.
je weet het maar nooit.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 08:20

Jah maar ze had geen platvoeten, en ze zeiden ook dat ze een steil schouder had, maar dat ik ook niet zo. Ze is vorig jaar ster geworden met geen opmerkingen en ook niks over haar lendenen, werd alleen gezegt dat haar hals nog wel iets langer kon, maar dat was alles. Maar jah op elk paard is wel iets op te merken